Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

En så late check-out prises vel nesten som en natt, og så er du jo ikke garantert at det er ledig. Hvis du absolutt vil ha sen utsjekk er det vel like greit å booke en ekstra natt?

En del praktiserer 40-60% charge for utsjekk på kvelden. Jeg la inn request om sen utsjekk på et Radisson-hotell og fikk en overraskende proaktiv mail fra dem (trodde knapt at de leste slikt før innsjekk, og dette var en måned før):

Ja, da ser det vel ut som det er likegreit å booke to netter til niceprice nå, fremfor å satse på at det er ledig, og likevel betale endel. Takk for nyttige svar!

Hei, nærmer seg avreise til den korte,men hektiske "gutta på tur". Blir Lunsj i Dubai, Middag i Hongkong og one Night in Bangkok.. 4 døgn borte, og 3 leg med EK B773ER, to med EK A388 og to med DY B738.. Dreamhotel er booket i Bangkok!

Noen som har tips ifm valutta? Er det lurt å ta ut noen bath og Hongkong dollars på forhånd, eller anbefaler dere lokal minibank på evt flyplassen? Er vel ikke gunstig med kun kortbetaling, eller ka dokk tru?

Noen reisevante til Hongkong og Bangkok som har tips?

Anbefaler å ta ut cash i minibank i det landet du er, flere nettartikler har konkludert med det som beste og rimeligste alternativ.

Hei, nærmer seg avreise til den korte,men hektiske "gutta på tur". Blir Lunsj i Dubai, Middag i Hongkong og one Night in Bangkok.. 4 døgn borte, og 3 leg med EK B773ER, to med EK A388 og to med DY B738.. Dreamhotel er booket i Bangkok!

Noen som har tips ifm valutta? Er det lurt å ta ut noen bath og Hongkong dollars på forhånd, eller anbefaler dere lokal minibank på evt flyplassen? Er vel ikke gunstig med kun kortbetaling, eller ka dokk tru?

Noen reisevante til Hongkong og Bangkok som har tips?

Minibank på flyplassene er gull verdt å bruke. Bare å lete litt ankomsthallen det, og det er ihvertfall minibank ved ankomst Hong Kong og det er greit merket hvor det finnes. Cash er fremdeles king selv i de mest utviklede asiatiske landene.

Anbefaler å ta ut cash i minibank i det landet du er, flere nettartikler har konkludert med det som beste og rimeligste alternativ.

Minibank på flyplassene er gull verdt å bruke. Bare å lete litt ankomsthallen det, og det er ihvertfall minibank ved ankomst Hong Kong og det er greit merket hvor det finnes. Cash er fremdeles king selv i de mest utviklede asiatiske landene.

Takk for gode råd, da får man satse på minusbanken der man havner!

Bangkok - Thailand - opplevelser

Hei,

jeg og min kjære sier ja til hverandre i februar, og skal på bryllupsreise i april 2014. Turen går innom mange steder i Asia, og en av disse er Bangkok.

Istedetfor å gi hverandre en morgengave, så er vår gave til hverandre en dag med opplevelser ett sted på bryllupsreisen. Mitt sted er Bangkok.

Bangkok er en rotete by syntes jeg, så jeg trenger litt tips og hint for hvordan jeg skal gripe dette ann.

Noen som har gode ideer til hva man kan gjøre?

Ting på kvelden er ordnet, men jeg trenger tips til hva vi kan gjøre fra morningen av.
Har Bangkok eller områdene rundt noe unikt å by på?

Det skal ikke være fartsfylt eller involvere enorme høyder. Det er han ikke så glad i :-)

Re: Bangkok - Thailand - opplevelser

Mulig det blir for lite action for deg, men jeg ville tatt inn på f.eks. Peninsula og bare blitt på hotellet. Top end-hotellene har jo fantastiske spa f.eks.

Takk for svar.

Vi har allerede booket hotell, så det er liksom ikke greia. Jeg tenker mer opplevelser med dyr kanskje, er det noe spennende å gjøre som er unikt for Thailand?

Spennende opplevelser med dyr? :cool2

De har jo ping-pong der også :)

Haha. Forstå meg rett.

Jeg tenker elefantturer, kontakt med tiger, se på aper eller noe sånt.
Er dette noe spennende, eller er det bare for barn?

Takk for tips folkens.
Jeg skal se på de, og kom gjerne med flere :-)

Hvis dere er matinteresserte så anbefales Bangkok Food Tours.

Jeg og kona tok den i Chinatown, og fikk en guide for bare oss to den kvelden. Neste gang vi er i byen skal jeg prøve en annen av turene deres.

Jeg har en mellomlanding på syv timer i Bangkok. Lurte på om noen av dere som reiser dit mye vet hvilken lounge som er best? Er villig til å ikke bare ta den som er nærmest min gate i og med at jeg skal vente såpass lenge.Ser det er både Royal Silk og Royal Orchid å velge mellom uten at jeg helt blir klok på forskjellen, samt en Spa lounge.

Jeg flyr Thai i C-klasse og har EBG. På forhånd takk for gode råd!

..Royal Silk og Royal Orchid å velge mellom uten at jeg helt blir klok på forskjellen, samt en Spa lounge.
Jeg flyr Thai i C-klasse og har EBG. På forhånd takk for gode råd!

Royal Silk lounge er kun for businesspassasjerer og ganske stor. Blir som regel fullt på kveldstid, samme gjelder forsåvidt Orchid, som er *A. De er mye mindre, men noen ganger koseligere. Samme mat/drikke i alle.

Som Thai C-klasse har du rett til en gratis 30 min nakke eller fotmassasje. Separat Spa.

Ellers er 7t lenge i Bkk, bortsett fra i firstclass lounge da :) Du kan ev vurdere å ta en tur med flytoget inn til Sukhumvit for en 2t massasje og god mat. Rekker fint tilbake og kjapp check-in siden Silk har dedikert check-in og egen sikkerhets-og immigrasjon. Du kommer også rett ned i Silk-lounge etter immigrasjon.
Du kan også betale for en full body massasje på flyplassen, men det er en annen Spa-avd. Når det gjelder mat synes jeg at de fleste spisestedene på Suvarnabhumi er under pari. Selv streetfood smaker bedre, om enn litt høyere innhold av bakterier :D

Last edited:

Nede i 1 etasje har du mange Thairesturanter som de ansatte spiser på. Veldig billig og bra. (Hvis du liker Thai mat).

Back