Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Etter anbefaling fra andre holder jeg på å teste ut Marriott Executive Apartments som ligger midt i Soi 24. Åpnet i 2009 og er veldig OK for forretningsbruk, det er lite feriefolk nedi her. Har en ca 60kvm suite med kjøkken/stue og bra stort soverom og stort bad. Betaler ca 5000 batterier/natten, og da er en veldig OK frokost og fri bruk av nettet med (og nettet fungerer, i motsetning til Hilton nede ved elven, veldig bra).

Etter at Hilton Millennium har føltes som om det har vært mer og mer på vei nedover (og prisene generelt litt oppover) var tiden moden for å jakte på ny fast bopel for botekontoret, og dette fungerer bra.

Eneste å utsette på dette er at soi'en står bom fast i trafikk hver dag fra ca 07 til 09 og 15 til 18. Bonus for oss som blir borte noen uker av gangen er rommet har vaskemaskin/tørketrommel, så slipper man å styre med å sende bort alt mulig man bruker til dagen. Kjøkken som er bra utstyrt er også en bonus.

Har ikke prøvd basseng enda, da jeg venter på at en grundig opparbeidet gnagsår skal gro litt først. :p

Av andre ting jeg oppdaget på denne turen, takket være en kompis, er at selv om området mellom Asok og Nana BTS er veldig indisk/arabisk orientert langs Sukhumvit, så er området innover Soi 11 langt mer OK. Spesielt da man fant både Apoteka (bra live blues hver dag) og Firehouse (byens angivelig beste burgere).

-A

Last edited:
Bangkok-tråden

Av andre ting jeg oppdaget på denne turen, takket være en kompis, er at selv om området mellom Asok og Nana BTS er veldig indisk/arabisk orientert langs Sukhumvit, så er området innover Soi 11 langt mer OK. Spesielt da man fant både Arthur (bra live blues hver dag) og Firehouse (byens angivelig beste burgere).-A

Mange bra steder innover i Soi 11 ja. Dessverre ikke så mye igjen i Soi 24 og Washington Square. Både Beach Club'en og Bourbon Street (flyttet) er long gone... Men du har ikke så lang vei til Soi 33, der er det også noen ok plasser. Og heller ikke langt til en av byens beste indiske restauranter, Indus i Soi 26.

Etter anbefaling fra andre holder jeg på å teste ut Marriott Executive Apartments som ligger midt i Soi 24.

Hvis du går mot Rama 4 og krysser over til Sukhumvit 26 kommer du til K-Village som har mange restauranter og en Villa Market (under oppussing?) for dagligvarer. Du har også Bangkoks svar på Centra i 5 etg. i Emporium som har det meste, unntatt skikkelig grovbrød og brunost.:p

Kan også anbefale V8, hvis du er ute etter en god burger. :)
Ligger mellom Sukhumvit 10 og 12 http://www.v8diner.com/

Eneste å utsette på dette er at soi'en står bom fast i trafikk hver dag fra ca 07 til 09 og 15 til 18.

På Sukhumvit Rd. er det nesten konstant kø fra 07-21, så du sparer mye tid på å ta BTS/MRT. Kjøp gjerne et Rabbit-kort (varer i fem år) som du kan fylle på med baht, så slipper du å stå i kø for å veksle og kjøpe billett.

Firehouse skal testes ut oktober. :)

Last edited:

Firehouse skal testes ut oktober. :)

Firehouse er testet. Så langt kvalifiserer de til tittelen "verdens beste burgere". Vegg i vegg er Apoteka, som er kanon sted med live blues/soul og liten plass, så du får passe på å være tidlig.

-A

For en uerfaren Bangkokturist, disse Soi'ene, forstår det som gater/områder, stemmer det? og evt hvor bør man være, og evt ikke være?

Soiene er sidegater til en hovedgate. Sukumvit road f.eks. har drøssevis med soier som er nummerert. Partall på den ene siden og oddetall på den andre.
Hva som er i soi'ene kan variere stort.

Soiene er sidegater til en hovedgate. Sukumvit road f.eks. har drøssevis med soier som er nummerert. Partall på den ene siden og oddetall på den andre.
Hva som er i soi'ene kan variere stort.

Akkurat, takk for svar.

Hei, noen som har erfaringer med hotell Park Plaza soi 18?

http://www.booking.com/hotel/th/par...d=bded92922f106f5fca956d3ae1b46cc6bb945bacX43

Ser bra ut og har fått gode tilbakemeldinger. Vurderer det for ett par nettet.

For en uerfaren Bangkokturist, disse Soi'ene, forstår det som gater/områder, stemmer det? og evt hvor bør man være, og evt ikke være?

Det er et helt greit hotell. Rommene var nye og fine, men det er kke så mange amenities på rommet. Sentralt. Kun noen minutters gange til hovedveien og ca 10-15 min til Asoke BTS og MRT og Terminal21 kjøpesenter.

Bangkok-tråden

Er på jakt etter hotell sentralt i BKK, nærhet til skytrain er viktig.. Fint om det også er litt rundt hotellet.. Så litt på W Bangkok, men virker som det ikke er så mye rundt hotellet...

Forslag?

Noen som har erfaringer med Conrad i Bangkok? Vurderer sterkt en tur til Bangkok. Ja jeg er litt Hilton-hore så lenge jeg har gullkort.

Da har man fått testet ut nye Hilton Sukhumvit. Konklusjonen er: tja...

Jeg ble oppgradert til Executive Floor, og etter at jeg hadde sjekket inn og kommet opp på rommet så fikk jeg beskjed om at svømmebassenget og treningssenteret var stengt i den samme perioden jeg var der :headbang Jeg kunne få bruke fasilitetene på nabohotellet hvis jeg ville, fikk jeg vite. Jeg vurderte faktisk å sjekke ut igjen med en gang, men jeg ga de en sjanse og fikk resepsjonssjefen til å ringe meg. Det endte opp med at jeg skulle få gratis late check-out frem til kl 20 siste dagen, noe som passet bra med flyavgang kl 2315. Men hadde det ikke vært oktober og regnsesong, så hadde jeg nok funnet meg et annet hotell for å få lett tilgang til basseng.

Rommet var veldig fint, men ikke spesielt stort. Badet var bra med stort badekar og japansk toalett. Det var ganske lytt (mitt rom var rett ved heisen og jeg hørte "pling" hele tiden). Servicen på hotellet var veldig bra, men kanskje litt over the top. Synes det blir kleint når de vil bære handleposene mine gjennom lobbyen, og løper alt de orker foran meg for å trykke på heisknappen. Men for all del, de var hyggelige og smilte og alt sånt. Frokosten var noe skuffende i utvalget, men bra kvalitet. Beliggenheten var helt grei, dvs. fem (og ikke "fem") minutters gange til nærmeste BTS-stasjon. Bare ett stopp til Asok og Terminal 21. Det ble litt kjedelig å hele tiden ta BTS til mer sentrale strøk.

Jeg har en reservasjon her til årets juleferie, men vi får se hva jeg ender opp med å faktisk gjøre.

Det er et helt greit hotell. Rommene var nye og fine, men det er kke så mange amenities på rommet. Sentralt. Kun noen minutters gange til hovedveien og ca 10-15 min til Asoke BTS og MRT og Terminal21 kjøpesenter.

Hei, takk for svaret. Da står det mellom det og dream hotell.

Er CC medlem, så spørs om jeg går for park plaza, selv om Dream hotell har blitt anbefalt også..

Tips og råd mottas med takk.

Bangkok-tråden

Hei, takk for svaret. Da står det mellom det og dream hotell.

Er CC medlem, så spørs om jeg går for park plaza, selv om Dream hotell har blitt anbefalt også..

Tips og råd mottas med takk.

Har selv også begynt å preferere CC-hoteller... Men inntil Radisson Blu Plaza Bangkok på Sukhumvit åpner i februar 2014 ville jeg gått for Dream Hotel.

Har selv også begynt å preferere CC-hoteller... Men inntil Radisson Blu Plaza Bangkok på Sukhumvit åpner i februar 2014 ville jeg gått for Dream Hotel.

Takk, da prøver jeg det.

Praktisk spørsmål, noen som vet hvordan mulighetene er for å kjøpe late checkout? Flyet går ikke før 0015, så skulle A: beholdt rommet til ca kl 21, eller B: booke en ekstra natt.. Hva anbefaler du å gjøre?

Ser det er ca 700kr natta..

Praktisk spørsmål, noen som vet hvordan mulighetene er for å kjøpe late checkout? Flyet går ikke før 0015, så skulle A: beholdt rommet til ca kl 21, eller B: booke en ekstra natt.. Hva anbefaler du å gjøre?

En så late check-out prises vel nesten som en natt, og så er du jo ikke garantert at det er ledig. Hvis du absolutt vil ha sen utsjekk er det vel like greit å booke en ekstra natt?

En så late check-out prises vel nesten som en natt, og så er du jo ikke garantert at det er ledig. Hvis du absolutt vil ha sen utsjekk er det vel like greit å booke en ekstra natt?
En del praktiserer 40-60% charge for utsjekk på kvelden. Jeg la inn request om sen utsjekk på et Radisson-hotell og fikk en overraskende proaktiv mail fra dem (trodde knapt at de leste slikt før innsjekk, og dette var en måned før):

Thank you for booking with us, As per your late check out, Please be informed that our standard check out time is 12:00 noon. Any late check-out we can confirm the availability of the same on the departure date only; if it is available reception can provide late checkout till 15:00 hrs without charge after that it will be chargeable by 50% till 19:00hrs then full night charge will be applicable. However request has been noted.

Back