Re: Bangkok-tråden
Det er utenfor transittområdet.
Er det utenfor eller innenfor transitområdet?
Det er utenfor transittområdet.
Er det utenfor eller innenfor transitområdet?
Hei,
jeg og min kjære sier ja til hverandre i februar, og skal på bryllupsreise i april 2014. Turen går innom mange steder i Asia, og en av disse er Bangkok.
Istedetfor å gi hverandre en morgengave, så er vår gave til hverandre en dag med opplevelser ett sted på bryllupsreisen. Mitt sted er Bangkok.
Bangkok er en rotete by syntes jeg, så jeg trenger litt tips og hint for hvordan jeg skal gripe dette ann.
Noen som har gode ideer til hva man kan gjøre?
Ting på kvelden er ordnet, men jeg trenger tips til hva vi kan gjøre fra morningen av.
Har Bangkok eller områdene rundt noe unikt å by på?
Det skal ikke være fartsfylt eller involvere enorme høyder. Det er han ikke så glad i![]()
Firehouse er testet. Så langt kvalifiserer de til tittelen "verdens beste burgere". Vegg i vegg er Apoteka, som er kanon sted med live blues/soul og liten plass, så du får passe på å være tidlig.
-A
Hvordan er det med demonstrasjoner osv der nede? Satser på at det roer seg til februar når jeg har booket tur nedover.
Hvordan er det med demonstrasjoner osv der nede? Satser på at det roer seg til februar når jeg har booket tur nedover.
Royal Silk lounge er kun for businesspassasjerer og ganske stor. Blir som regel fullt på kveldstid, samme gjelder forsåvidt Orchid, som er *A. De er mye mindre, men noen ganger koseligere. Samme mat/drikke i alle.
Som Thai C-klasse har du rett til en gratis 30 min nakke eller fotmassasje. Separat Spa.
Ellers er 7t lenge i Bkk, bortsett fra i firstclass lounge daDu kan ev vurdere å ta en tur med flytoget inn til Sukhumvit for en 2t massasje og god mat. Rekker fint tilbake og kjapp check-in siden Silk har dedikert check-in og egen sikkerhets-og immigrasjon. Du kommer også rett ned i Silk-lounge etter immigrasjon.
Du kan også betale for en full body massasje på flyplassen, men det er en annen Spa-avd. Når det gjelder mat synes jeg at de fleste spisestedene på Suvarnabhumi er under pari. Selv streetfood smaker bedre, om enn litt høyere innhold av bakterier![]()
Jeg bor på Sukhumvit og her merker vi lite til det som skjer. Men det er nå iverksatt ekstra sikkerhetstiltak med checkpoints og avsperring av visse områder. Skal til Suvarnabhumi senere i dag, dropper nok taxi og prøver toget fra Makkasan.
C8 D8 Z0 R0 J0 Y6 S6 P0 A0 E6 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0 B0
Har folk begynt å få kalde føtter, eller kan det være noe annet som er årsaken til at det plutselig er minst 20 ledige plasser? Systemoppdatering?
Tilbake fra en ukes tid i Bangkok. Merket ikke noe til den politiske uroen, men så oppholdt jeg meg stort sett bare i turistområder. Jeg ville ikke frarådet noen å reise dit nå.
Når det gjelder hotell så har jeg hatt mitt andre opphold på nye Hilton Sukhumvit. Forrige gang jeg var der var det regntid og dessuten så var bassengområdet stengt. En del av innkjøringsproblemene fra forrige opphold var nå rettet opp i, men det er fortsatt noen irritasjonsmomenter. Det største av dem alle, og som egentlig er helt hårreisende, er at bassenget på taket (av typen "infinity pool") er vendt mot nord - i tillegg til at det er flere meter høye vegger rundt sidene mot øst, sør og vest. Det betyr at i desember (høysesong) så er det bare et lite område ved bassenget som har sol (ca. tre senger og én "cabana") - og det i bare tre timer! Vannet i bassenget er følgelig iskaldt, siden det nesten aldri får sol på denne tiden av året. Hvordan det er på andre tider av året vet jeg ikke. Så en liten advarsel her for de av dere som vil tilbringe en dag eller to ved bassenget og slikke sol, så er ikke dette hotellet for dere.
Flott å høre, da kan man vel gjennomføre turen min i februar (men er vel kanskje stor sjanse for uro der da). Vurderer kanskje å bytte fra Conrad til Hilton Sukhumvit (ligger kanskje en smule mer sentralt ut i fra kartet?
Hvordan er det med scams? I det hele tatt mulig å unngå det om man tester å ta taxi (tenker å bruke det fra flyplassen)? Bangkok taxi scam er noe som ikke akkurat gir få treff på Google. Første gang til Bangkok skjønner du, selv om jeg har tilbrakt uttallige timer på BKK. ^_^