Bangkok-tråden

Re: Bangkok-tråden

Noen med erfaring fra Chatrium Hotel Riverside. Ikke flust av hoteller som har rom/suiter med to soverom pluss oppholdsrom.

Vi bodde der i desember i fjor. Hadde 3 netter i en grand suite med to soverom og utsikt mot elven. Som nevnt over, ikke helt nybygd, men ikke slitt heller. Stor stue med sofa, tv, DVD spiller og stereoanlegg ( praktisk når man reiser med en 4 åring med jetlag). Spisebord og åpen kjøkkenløsning med barbenk og barstoler i tilknyting. Hovedsoverommet hadde vindu på to hele vegger med utsikt mot by og elv, samt eget bad med badekar og dusjhjørne.

Bassenget var flott, men ikke oppvarmet, så litt kaldt i vannet når vi var der.

God frokost med alt du kan ønske deg + litt til.. Spiste også i den asiatiske restauranten i toppetasjen, god mat og enda bedre utsikt.

Kan fint anbefales!

Høres bra ut. Da opprettholder jeg min bestilling (som kan avbestilles innen dagen før).

hvor lang tid bør jeg beregne med bil fra lebua at State Tower til Suvarnabhumi lufthavn ?
skal rekke et fly som går 08.35
ps! aldri reist fra flyplassen før

Her vil du nok få forskjellige svar ;)
Jeg hadde beregnet ca 45-60 min kjøretid.
Er du heldig går det på 30 min siden thaiene ikke er så tidlig på'ann.
Avg kl Lebua mellom kl 06 (?)
BMW'en til Lebua hadde vært min ting ;)

Tiden på flyplassen avhenger av billetten / selskapet du flyr med. Øko innsjekk eller "Premium" innsjekk.

Det fine med Lebua er påkjørselen til motorveien ligger ganske nærmt hotellet så morgenrushet påvirker deg ikke så mye.

Jeg har opplevd å bruke 18 min på tilsvarende strekningen. For tre uker siden brukte jeg 1h40m hvor en time bare for å komme oss på motorveien. Var det verste jeg har opplevd. Aldri mer fly med avreise fredag kveld var lærdommen da.

Her vil du nok få forskjellige svar ;)
Jeg hadde beregnet ca 45-60 min kjøretid.
Er du heldig går det på 30 min siden thaiene ikke er så tidlig på'ann.
Avg kl Lebua mellom kl 06 (?)
BMW'en til Lebua hadde vært min ting ;)

Tiden på flyplassen avhenger av billetten / selskapet du flyr med. Øko innsjekk eller "Premium" innsjekk.

Det fine med Lebua er påkjørselen til motorveien ligger ganske nærmt hotellet så morgenrushet påvirker deg ikke så mye.

Jeg har opplevd å bruke 18 min på tilsvarende strekningen. For tre uker siden brukte jeg 1h40m hvor en time bare for å komme oss på motorveien. Var det verste jeg har opplevd. Aldri mer fly med avreise fredag kveld var lærdommen da.

Takk for svaret ja, tenkte selv på start kl 06.00 , reiser forresten på en onsdag.
Reiser med Qatar i economy

Forresten hvordan er det med transport fra hotel til hotel, er det taxi som gjelder ?
skal til Lebua fra The Continent Bangkok Hotel kort strekke 7,2 km regner med at det ikke vil koste all verden ?

Forresten hvordan er det med transport fra hotel til hotel, er det taxi som gjelder ?
skal til Lebua fra The Continent Bangkok Hotel kort strekke 7,2 km regner med at det ikke vil koste all verden ?

Taxi i Bangkok er billig så det kan de fleste fint unne seg, men det er kjedelig å sitte lenge i taxi og stange i kø, så anbefaler å bruke bane så mye som mulig. Ser ut som begge de hotellene ligger nærme stasjoner på skytrain/MRT. Av og til kan man ha problemer med å finne en taxi som vil bruke meteret (krever gjerne 200 baht for en tur som burde koste 50). Anbefaler å boikotte disse.

Taxi i Bangkok er billig så det kan de fleste fint unne seg, men det er kjedelig å sitte lenge i taxi og stange i kø, så anbefaler å bruke bane så mye som mulig. Ser ut som begge de hotellene ligger nærme stasjoner på skytrain/MRT. Av og til kan man ha problemer med å finne en taxi som vil bruke meteret (krever gjerne 200 baht for en tur som burde koste 50). Anbefaler å boikotte disse.
Ok...tenkte å få hotellet til å skaffe meg en drosje...føler meg trygg på at jeg da får en drosje med meter
finnes det en god side på engelsk med rute kart over offentlig transport i bangkok ?

Last edited:

Ok...tenkte å få hotellet til å skaffe meg en drosje...føler meg trygg på at jeg da får en drosje med meter
finnes det en god side på engelsk med rute kart over offentlig transport i bangkok ?

Airport Rail Link, BTS Skytrain og MRT Metro kart:

http://m.bts.co.th/mweb1/webpages/routes.aspx

Chao Phraya Express (elvebåten):

http://www.chaophrayaexpressboat.com/en/services/index.aspx#routemap

Uber fungerer bra i Bangkok:

Fastpris BKK/DMK-Bangkok sentralt er 1000 THB for black og 500 THB for X, pluss bompenger.

Pris i byen for black er ca. dobbelt av vanlig taxi. X havner på ca. samme som meter taxi.

Noter at tidene appen oppgir for henting og ETA (på Google Maps) fort kan ganges med 3 ved trafikk.

Varierende engelsk- og lokalkunnskaper blant sjåførene.

https://www.uber.com/cities/bangkok

Last ned appen GRABTAXI i applestore hvis du har iphone, der er det vanlige taxier som har registrert seg, ganske likt UBER. Da kan du legge inn turen og får opp km og prisen det skal koste iforhod til taxameterprisen, og når du legger inn forespørselen så "byr" de nærmeste taxiene på turen. Brukte det hele tiden når jeg var i Thailand i julen, både korte og lange turer. Sukumhvit til flyplassen på morgenen ble 370bath feks ink bompenger.

https://itunes.apple.com/us/app/grabtaxi-book-a-taxi/id647268330?mt=8

Var noen her som nevnte om en tysk restaurant i utkanten av Bangkok som var innmari bra mener jeg å huske - noen som vet ha den het?

Bangkok-tråden

Var noen her som nevnte om en tysk restaurant i utkanten av Bangkok som var innmari bra mener jeg å huske - noen som vet ha den het?

Bei Otto kanskje? Ikke akkurat i utkanten av Bangkok med beliggenhet i Sukhumvit Soi 20. Men hvert fall en gammel klassiker med godt rykte.

http://www.beiotto.com/

Last edited:

Kommer ikke på å ha hørt noe om noen tysk restaurant i utkanten av Bangkok.

Bei Otto i Sukhumvit Soi 20 har et bra rykte. Det samme gjelder Ratsstube som befinner seg på Goethe-instituttet i Sathorn. (og så finnes jo alt German Beergarden/Restaurant-greiene i Soi 11 da, men spørs om det kan anbefales).

12 timer i Bangkok

Neste års ferie er planlagt. Turen går til New Zealand og Fiji. I den forbindelse har vi 12 timer i Bangkok på utreise. Ankommer kl 0630 om morgenen og reiser videre kl 1800. Trenger hjelp og forslag til hva vi kan finne på i byen. I tillegg hvordan det er å forlate flyplassen med tanke på bagasje, immigrasjon osv.

Re: 12 timer i Bangkok

Bare å forlate flyplassen men tror du må betale 700 bath i tax når du skal igjennom passkontrollen igjen. Send baggasjen gjennomgående.

Det har det altid vært, på tur ut, men det er bakt inn i flybillettprisene. Om det faktisk blir innkrevd på vei igjennom vet jeg ikke?

Bangkok-tråden

Innkreving av skatter ble det slutt på når nåværende flyplassen åpnet i 2006(?)

Som jeg sier, det er innbakt i flybilletten nå. Er du kun i transit har du ikke betalt denne avgiften og kan bli avkrevd den når du går gjennom passkontrollen. :)

Som jeg sier, det er innbakt i flybilletten nå. Er du kun i transit har du ikke betalt denne avgiften og kan bli avkrevd den når du går gjennom passkontrollen. :)

Som FQTV skriver, Immigration krever ikke inn penger. Hva man kan ta seg til noen timer i Bangkok, tror jeg er diskutert litt lenger opp i denne tråden. Men beregn god tid ut til flyplassen, tar man taxi er det mye trafikk fra kl 16 og til et godt stykke utpå kvelden. Toget er kanskje en bedre ide.

Back