Re: Bangkok-tråden
Jeg flyr mye ut/inn av Suvarnabhumi, mest økonomi men også C og F.
AOT: Som andre sier, velg bil og spør om det er ventetid. ISUZU som jeg pleier å bruke er stort sett ledig. Dere trenger muligens en større. Jeg fikk pengene igjen da det tok for lang tid. Ganske ryddig til å være Thailand det
Fast Track: Det hjelper ikke med Thai Gull (som jeg har) Du må ha Thai C eller cupon. Pleier ofte å stå en person som sjekker ved inngangen, men har sett at andre med C uten cupon har blitt avvist i skranken. Den er kjip. Men som alltid i Thailand, du kan være heldig
Køer: Selv om det er lange køer tar det som regel ikke mer enn 30 min i imigrasjonen selv om det ser håpløst ut. Mellom 7 og 9ish er det verste trøkket og på ettermiddagen. Så på kvelden 1-2 timer før de A380-flyene skal gå.
Staff er blitt flinkere til å plassere og ta folk ut av køen og til VIP-counters osv. Flere ganger tar de også ut og sender til Fast-track. Det som stopper opp er ofte enkelte folkeslag som ikke fyller ut imigrasjonskort. Her er også staff blitt flinkere med å bortvise før de kommer til skranke.
Uansett, med KLM økonomi er vel man rimelig klar for å komme seg kjapt igjennom. Dere må uansett vente en stund på bagasjen, så usikker på hvor mye tid dere egentlig sparer.
Det er to ulike imigrasjonshaller, skiller 50-100 meter, så det kan lønne seg å gå de ekstra meterne for å sjekke om det er mindre kø der.