- Baner vei for økt IC-trafikk ved Oslo Lufthavn

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
- Baner vei for økt IC-trafikk ved Oslo Lufthavn

Men Rocambole G2S var ikke død .... Håper de har mer lykke med seg denne gangen ...

Oslo Lufthavn Gardermoen har gjennom flere år måtte nøye seg med å komme sist i rekken av nordiske land som får nye interkontinentale ruter. Nå har en ny prosjektgruppe startet arbeidet med å vekke opp flyselskaper som ikke vet sin besøkstid på Gardermoen.

http://www.hangar.no/index.php/permalink/49388.html

Re: - Baner vei for økt IC-trafikk ved Oslo Lufthavn

Da er det bare å krysse fingrene å håpe på at det blir mer IC på OSL!

Temmelig knusende kritikk av OSL er det i alle fall. Det er nok på tide at man ser litt mer på hvordan ting gjøres andre steder (f.eks. CPH), for dagens arbeidsmetode har ikke gitt allverdens resultater siste 5 år.

Temmelig knusende kritikk av OSL er det i alle fall. Det er nok på tide at man ser litt mer på hvordan ting gjøres andre steder (f.eks. CPH), for dagens arbeidsmetode har ikke gitt allverdens resultater siste 5 år.

OSL tok ikke kritikken sist gang gutta forsoekte seg, siden det ikke bringes noe nytt til bordet her, tviler jeg paa at OSL stiller seg positiv til denne gruppen denne gangen heller

Men Rocambole G2S var ikke død .... Håper de har mer lykke med seg denne gangen ...

He, he, besteforeldrene mine hadde en hund som het Rocambole. :lol: Den replikken var standard hver gang han hadde vært ute på vift og vendte tilbake etter et par døgn.

OSL tok ikke kritikken sist gang gutta forsoekte seg, siden det ikke bringes noe nytt til bordet her, tviler jeg paa at OSL stiller seg positiv til denne gruppen denne gangen heller

Denne kritikken preller nok av OSL som vann på gåsa, men det betyr ikke at kritikken ikke er sann. Mangel på resultater taler jo for seg selv.

Jøsses, begynte å smile når jeg nå leste siste post i tråden ENGM 911 linker til:

Så så .. her prøver tre gutter å starte en seriøs business. Det er ikke noe å gjøre narr av - tvert imot. Vi kan tro og mene hva vi vil om konseptet, men de fortjener respekt for forsøket og noe sier meg at vi ikke har hørt det siste fra dem. :up:

Denne kritikken preller nok av OSL som vann på gåsa, men det betyr ikke at kritikken ikke er sann. Mangel på resultater taler jo for seg selv.

Tror neppe Tommy777 er veldig uenig i kritikken, men at OSL antakelig velger å se bort ifra det overrasker ingen...;)

Håper de kan hjelpe til å skape flere IC-ruter fra OSL. Blir mye kjekkere for oss fra Nord-Norge som må innom der åkkesom. Lykke til :)

Leste G2S innlegg ( http://www.hangar.no/files.php?force&file=debattinnlegg_samferdsel_2_2011_124895496.pdf ).

Merket meg:
Samtidig finner vi grunn til å advare mot å tro at SAS i nåværende egime noen gang vil satse interkontinentalt fra OSL. Etableringen av en ny rute til Newark våren 2011 gir signaler om det motsatte, men vi er meget usikre på angsiktigheten i denne beslutningen.

Denne skjønte jeg ikke. Noen som vet hva de mener med dette?

Ja. At SAS ikke vil ha dialog med dem.

SAS er vel tross alt såpass etablert med OSL ,og markeder at de ikke ser noen grunn til å forhandler med 3djepart her.

At G2S er skeptisk til SAS IC fra OSL er vel da bare å forvente siden de ikke er i loopen.

Jeg stiller meg skeptisk noe av markedsføringsmaterialet som ligger på OSL nettsider. Under sidene hvor flyplassen skal gjøre seg attraktiv for nye flyselskaper skriver OSL følgende: "With 24 direct routes domestic from OSL, all of Norway's world famous tourist attractions are within easy reach; Bergen, The Fjords, Lofoten, Northern Lights, North Cape, Hurtigruten / the Coastal Voyage and Svalbard". Hvordan skal en slik markedsføringsvinkling overbevise flyselskaper til å åpne nye ruter til Oslo når de kan velge mellom Stockholm og København, som begge kan skilte med større befolkningsgrunnlag?

Turister, som det fokuseres på i OSLs markedmateriale, er ikke typiske "high yield" passasjerer. Fjordlandskapet, Lofoten, Nordkapp og Svalbard er heller ikke områder som genererer mye trafikk med tanke på antall mennesker som bor i disse strøkene. Hvordan skal dette da overbevise flyselskapene at det er lønnsomt å åpne nye flyruter hit?

Med andre ord burde OSL sin markedsføringsprofil endres når man skal prøve å tiltrekke seg nye flyruter. OSL burde fokusere på å trekke frem Oslo som Skandinavias oljehovedstad (mener ikke å tråkke noen sidisser på tærne her...), med mye premiumtrafikk og med et "catchment"-område som kan tiltrekke seg mange passasjerer. Vi må skille oss ut fra Stockholm og København, men på en måte som viser at byen har økonomiske muskler og potensiale til å gjøre nye ruter lønnsomme for flyselskapene. Jeg er redd for at fjorder og fjell ikke er godt nok salgsmateriale når man skal gjøre forretninger med asiatiske og amerikanske selskaper som kun tenker på én ting: den økonomiske bunnlinjen.

Ja. At SAS ikke vil ha dialog med dem.

SAS er vel tross alt såpass etablert med OSL ,og markeder at de ikke ser noen grunn til å forhandler med 3djepart her.

At G2S er skeptisk til SAS IC fra OSL er vel da bare å forvente siden de ikke er i loopen.

Vel, jeg synes personlig at de har en del gode poenger. Jeg tror vel også historien også gir disse karene rett i å være skeptisk til SAS IC fra OSL/Norge. Ting er selvsagt ikke statisk, men med så begrenset flåte så spørs det vel om de ønsker å spre trafikken for mye. Alternativet, noe urealistisk, er selvsagt et dramatisk skift i strategi med flytting av all trafikk til OSL...;) Men med dagens struktur i SAS så spørs det vel om ikke de har helt rett i å være skeptisk. Da må man mao snakke med andre aktører. Jeg tror ikke det har noe med at G2S ikke er med i loopen, men at SAS ikke har kapasitet til å satse. De har jo f.eks. ikke fly til å starte opp PVG som indikert i andre tråder.

Jeg er med i "loopen" og er meget skeptisk til SAS sin satsing på IC fra OSL. Jeg vil være meget overrasket dersom OSL-EWR overlever vinteren. Men da har SAS klart å fjerne norsk kabin fra IC, og det er vel hovedintensjonen bak dette stuntet.:old

Jeg er med i "loopen" og er meget skeptisk til SAS sin satsing på IC fra OSL. Jeg vil være meget overrasket dersom OSL-EWR overlever vinteren. Men da har SAS klart å fjerne norsk kabin fra IC, og det er vel hovedintensjonen bak dette stuntet.:old

Konspirasjonsteorie Stein...

De flygende er ikke i loopen slik jeg ser det , de skal heller ikke være det.

Har ikke forhåndssalget på OSL-EWR vært veldig bra? Vil jo være veldig negativit for SAS sitt image i Norge hvis de legger ned en rute som går bra. Men de har jo gjort lignende stunt før, så ingenting overrasker fra den kanten.
Når det gjelder framtidig IC fra OSL, tror jeg vi i stor grad må håpe på utenlandske selskaper.

Back