BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Trety

ScanFlyer Rusty
BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Fra Flight International

BA mener åpenbart at det er rom for begge to i deres flåter. I første omgang skal 20x 744 og alle 14x 763 erstattes, og hele rangen av widebodies både til Airbus og Boeing gåes etter i sømmene om dagen.
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Er det ikke mye enklere å gå for enten det ene eller det andre? Må da være en bedre løsning med tanke på opplæring av flyvende personell, teknikere og reservedelslager, for å nevne noe.
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

BA's flaate er stor nok til at vinningen gaar opp i spinningen. Naar du kommer opp i et visst antall individer, er virkningen av enhetsflaate noe overvurdert ...
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Og litt avhengig av hvordan separasjonen pga. wake turbulence går på A380, er det nå engang slik at LHR er ganske så tungt trafikkert og 15% størrelsesforskjell er antakelig midt i smørøyet for BA på endel tyngre ruter. Og B748 for å erstatte B744 med en liten ekspansjon. Høres ihvertfall fornuftig ut i mine ører.
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Enhetsflåte kan være vel bra...men hva hvis det skjer en ulykke og alle maskiner av en type f.eks blir grounded...da sliter man vel litt!
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Og så er jo A380 strengt tatt en del større enn B748i, så de kan jo knyttes til ulike markeder.
 
Re: BA kan gå for en mix av Boeing 747-800 og Airbus A380

Originally posted by Blubird
Og så er jo A380 strengt tatt en del større enn B748i, så de kan jo knyttes til ulike markeder.
I en typisk paxconfig vil A380 holde ca 80-120pax mer enn 748i, men den vil ikke kunne ta like mye cargo på pax flights.
 
Back
Top