BA bestiller 777-300ER

Nei, dette er first flight til en av -200ER'ene som ble levert i fjor. Første -300ER står fortsatt i malerhangaren ;)
Det har du rett i - synes den var litt kort, og når jeg kikker nedenfor kanten av skjermen ser jeg jo at det står 2009 også.. :cry::headbang

Last edited:
Hvordan er det egentlig med denne nye laaange 777´eren til BA. Det er lenge siden den ble født nå, men jeg har ikke hørt at den er satt i drift enda. Hadde vært artig å sett den på LHR i morgen dersom den skal ut og fly.

Så flott da - det er altså en liten mulighet for å se den i morgen formiddag hvis ruteoppsett og rullebanebruk ligger tilrette :)

Sånn forøvrig, så skal denne maskinen gå på kun BOM, DEL, DXB og ORD. Første avgang til noen av disse destinasjonene, er DEL klokken 09:55, så den er der garantert mellom 07:05 og 09:55. Dog har den bare gått på BOM hittil, så om den fortsetter med det, stikker den først klokken 11:05.

BA har som kjent bestilt 3 maskiner til, og ifølge en tråd på flyertalk skal en visst rekonfiguere maskinen litt sammenlignet med oppsettet på maskinene de allerede har i drift.
First - Refreshed first with seat similar to that on the 787-9’s. Number of seats highly likely to be reduced from the current 14 to just 8, although this is yet to be confirmed.

Club World - Will be fitted with the same seat as the A350’s.

World Traveller Plus - Seat will be the same design as that fitted on the LGW 3 class 777’s, with number of seats possibly being increased from 44 to 52.

World Traveller - 10 across configuration. Seat will be the same as recently fitted on the 3 class 777’s ex LGW.
I tillegg ryktes det at med en gang den siste av de 3 maskinene har ankommet så skal de andre 12 maskinene få samme config.

https://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1956893-three-new-77ws-ba.html

2 av 3 maskiner leveres i år.

Last edited:
Back