Tidligere nevnt som rykter i andre tråder, men nå bekreftet og fortjener sin egen tråd.
I motsetning til de andre Skandinaviske landene så vil ikke norske myndigheter politisk støtte Avinor og sjømatnæringen med bistå lande nye ruter til Kina. Derfor har selskapene den siste tiden valgt å legge nye ruter til CPH og AR
https://e24.no/naeringsliv/luftfart...ter-naa-krever-sjoematnaeringen-svar/24341393
Dette er rett og slett for dårlig fra norske myndigheter. Å nekte Avinor å f.eks bruke ambassaden, når andre deler av næringslivet kan gjøre det samme
Så kan man spekulere hvilke baktanker norske myndigheter har her
I motsetning til de andre Skandinaviske landene så vil ikke norske myndigheter politisk støtte Avinor og sjømatnæringen med bistå lande nye ruter til Kina. Derfor har selskapene den siste tiden valgt å legge nye ruter til CPH og AR
https://e24.no/naeringsliv/luftfart...ter-naa-krever-sjoematnaeringen-svar/24341393
Kinesiske flyselskaper har nå etablert seg i både Sverige og Danmark, men norske myndigheter nekter å gi Avinor bistand i Kina når de prøver å få til det samme. Norsk Industri og Sjømatnæringen etterlyser direkteruter og krever svar fra regjeringen på hva som gjøres
Dette er rett og slett for dårlig fra norske myndigheter. Å nekte Avinor å f.eks bruke ambassaden, når andre deler av næringslivet kan gjøre det samme
Så kan man spekulere hvilke baktanker norske myndigheter har her