Hmmmm, sitter å leker med booking systemet her og jeg må si jeg ikke helt skjønner hvordan dette her egentlig fungerer.
Bare for å ta et eksempel;
La oss si at jeg skal til DPS fra OSl, med avreise 27 Juni, hjemreise 13 Juli.
Både KVS og Awardteavelr mener det finnes minst 2 seter hele veien i C.
Når jeg slår inn OSL til DPS på siden til Lifemiles så kommer det opp null.
Og det som ser ut til at problemet er ut fra OSL. For dersom jeg bytter ut OSL med CDG så kommer flyene opp helt til DPS og viser det samme som i KVS. MEN dersom jeg nå tester å kun legge inn OSL til CDG så viser det ledig i C på de samme dagene.
Så systemet sjekker tydeligvis ikke routing via CDG i dette tilfellet da, og mener derfor at det ikke er ledig i det hele tatt.
Men da trodde jeg det kunne fikses ved å bruke multi-city.
Og at jeg legger inn ruten manuelt. Altså: OSL-CDG-BKK-DPS.
Men det går jo heller ikke, for så fort jeg klikker på Multi-city, og velger Star alliance eller for eksempel THAI så er det max 3 felt, og det tredje feltet tvinger meg tilbake til utgangspunktet. Altså ubrukelig i dette tilfellet.
Så forstår jeg at det ikke vil hjelpe noe særlig å ringe heller.
Da synes jeg dette virker noe tungt i forhold til DM.
Eller er det noe vesentlig jeg misforstår her ?
Bare for å ta et eksempel;
La oss si at jeg skal til DPS fra OSl, med avreise 27 Juni, hjemreise 13 Juli.
Både KVS og Awardteavelr mener det finnes minst 2 seter hele veien i C.
Når jeg slår inn OSL til DPS på siden til Lifemiles så kommer det opp null.
Og det som ser ut til at problemet er ut fra OSL. For dersom jeg bytter ut OSL med CDG så kommer flyene opp helt til DPS og viser det samme som i KVS. MEN dersom jeg nå tester å kun legge inn OSL til CDG så viser det ledig i C på de samme dagene.
Så systemet sjekker tydeligvis ikke routing via CDG i dette tilfellet da, og mener derfor at det ikke er ledig i det hele tatt.
Men da trodde jeg det kunne fikses ved å bruke multi-city.
Og at jeg legger inn ruten manuelt. Altså: OSL-CDG-BKK-DPS.
Men det går jo heller ikke, for så fort jeg klikker på Multi-city, og velger Star alliance eller for eksempel THAI så er det max 3 felt, og det tredje feltet tvinger meg tilbake til utgangspunktet. Altså ubrukelig i dette tilfellet.
Så forstår jeg at det ikke vil hjelpe noe særlig å ringe heller.
Da synes jeg dette virker noe tungt i forhold til DM.
Eller er det noe vesentlig jeg misforstår her ?