Avianca Lifemiles

Hei.

Siden man må booke samme klasse gjennom hele flyreisen med lifemiles, så kan det være vanskelig å komme seg ut i verden på first class. Men, vil det være mulig å lage to separate bookinger? F.eks:

Booking 1:
OSL-FRA i C

Booking 2:
FRA - NRT i F
NRT - HNL i F

Booking 3:
HNL - NRT i F
NRT - FRA i F

Booking 4:
FRA - OSL i C

Evt slå sammen Booking 1/4 og 2/3

Noen som har formening om dette?

Går bra. Selv ville jeg sannsynlig betalt for OSL-FRA t/r i økonomi i stede for å rote med bonusbiletter der. Helst SK for full opptjening.

Ja, det er nok den beste løsningen. For så å bruke bonuspoeng Europa - Hawaii ihht award chart mellom FRA - HNL :) Takk for fine svar! :)

Hvis man absolutt ikke MÅ fly F, så er det jo veldig greit i C mtp bonuspoeng/pris

Sitter å sammenligner litt mot DM, som jeg kjenner godt etterhvert.
Her er det ikke mulig med flere passasjerer på samme PNR sånn som i DM ?
Så dersom man som i vårt tilfelle er 3 personer med 3 forskjellige Lifemiles kontoer så må man booke 3 forskjellige reiser ?

Og da vil man kunne risikere at 2 av oss får bestilt, og at når den tredje bestiller så er det ikke flere award seter tilgjengelige ?

Eller har jeg misforstått ?

Jepp.
Ok. Det var det jeg var redd for.
Takk for svar :)

I korte trekk er Lifemiles veldig bra/rimelig til å booke det som kommer opp i søkemotoren deres. Alt annet ville jeg holdt meg unna med mindre man er veldig tålmodig av natur.

Selv tømte jeg Lifemiles-kontoen pga vi skal få barn. Infant billetter er vistnok omstendelig med Lifemiles (må man kjøpe direkte av selskapet man reiser på).

Er og suverent hvis en bare trenger en´vei. Det samme er muligheten til å kombinere cash og poeng; poengene/tilgang til bonusseter varer lengre.
Booka nettopp Oslo-Bangkok-Saigon i Thai´s C-klasse, gleder meg til å sjekke ut nye 773 konfig´en. :)

Er det mulig å overføre poeng mellom Lifemiles kontoer her ?
Altså for eksempel at vi har 150 000 poeng på hver konto, og overføre fra en konto til en annen så det står 300 000 på en av kontoene ?

Hvordan er det egentlig med CPM? Ser ut som de har tatt bort fordelen med cash i tillegg så det blir lik pris uansett etter ren grovregning. Har dog ikke finregna på det.

Hvordan er det egentlig med CPM? Ser ut som de har tatt bort fordelen med cash i tillegg så det blir lik pris uansett etter ren grovregning. Har dog ikke finregna på det.

Kjøpte billett her før helga, betalte med cash og poeng som før !

Kjøpte billett her før helga, betalte med cash og poeng som før !

Formulerte meg litt uklart, det jeg egentlig mente var at det så ut som det ble like dyrt med cash + miles som det ble med å kjøpe alle poengene, mens det tidligere i tråden stod at det var billigere med cash+miles. Det så litt sånn ut når jeg grovregna på det.

Formulerte meg litt uklart, det jeg egentlig mente var at det så ut som det ble like dyrt med cash + miles som det ble med å kjøpe alle poengene, mens det tidligere i tråden stod at det var billigere med cash+miles. Det så litt sånn ut når jeg grovregna på det.

Tidligere ble det blligere med maks cash, da kostet cash-milesene ca. 1,375 cent.

Den prisen ble justert for en tid tilbake slik at beste pris man kan oppnå på cash-miles nå er 1,5cent, altså samme som ved vanlig kjøp.

Fordelen er selvsagt at man ikke trenger å sitte på mange miles, samt at man i praksis kan kjøp 2,5x kjøpskvoten.

Godtfolk! Siden det nærmer seg nyttår, så har jeg et par spørsmål.
Kan jeg nå i dag kjøpe 75k(150k ink. bonus) og så kjøpe nye 150k den 01.01? Om ja, kan jeg så bruke disse 300k til å bestille tur for 2 personer som ikke er medlem i Lifemiles? Det er snakk om mine foreldre som har lyst ut på en tur i vår skjønner dere ;)

Ja, nei og ja. Neste 100%-kampanje kommer sannsynligvis ikke før i mars. Du kan opprette kontoer i deres navn for å ha større fleksibilitet ved neste salg (kontoen må være opprettet før salget starter), men alle poengene må være på samme konto for å bestille for flere med samme referanse/PNR.

Takk for kjapt svar! Det er opprettet konto på de begge i dag for å være forberedt, mars er ikke så lenge til :)

Så ved neste salg, må jeg kjøpe på to forskjellige kontoer(hver deres) for så å booke på forskjellige PNR? Finnes det et triks for å få begge på samme PNR med poeng fra 2 kontoer?

Så ved neste salg, må jeg kjøpe på to forskjellige kontoer(hver deres) for så å booke på forskjellige PNR? Finnes det et triks for å få begge på samme PNR med poeng fra 2 kontoer?
Ja, enten det, eller den originale planen din, med 2x150 til din egen (nå og ved neste salg). Er nesten sikker på at det ikke lar seg gjøre å få samme PNR med ulike kontoer. Selv om ulike bookinger vil være en ulempe ved irrops hadde jeg likevel foretrukket det fremfor å ha 150 000 stående på konto i flere måneder (f.eks. med tanke på devaluering).

Back