Avianca Lifemiles

Nytt tilbud, nå 2,2:1 frem til slutten av mai.
Gjorde en test: 63,000 kjøpt til ca usd 2,000.- gir 148,600 Lifemiles
Med bedre dollarkurs ville det nok vært mer fristende, men samtidig liker jeg one-way separee muligheten deres!

Nytt tilbud, nå 2,2:1 frem til slutten av mai.
Gjorde en test: 63,000 kjøpt til ca usd 2,000.- gir 148,600 Lifemiles
Med bedre dollarkurs ville det nok vært mer fristende, men samtidig liker jeg one-way separee muligheten deres!

Siste dag for dette tilbudet i denne omgang, slo til, har vært en veldig bra ting å ha i bakhånd for kort varsel-bookinger, en´vei i biz, osv.

Last edited:
Siste dag for dette tilbudet i denne omgang, slo til, har vært en veldig bra ting å ha i bakhånd for kort varsel-bookinger, en´vei i biz, osv.

Ah... posten din vippet meg i riktig retning også. Så jeg klinte til og kjøpte 65000 + bonus. Nå har jeg 208.000 og de er vanvittig kjekke å ha i bakhånd.

Selv om valutaen ikke er like god lenger.

Forsovet meg / Lifemiles booking

Forsov oss bra kraftig til en tur til Istanbul i dag. M.a.o - utreise = no show

Var egentlig OSL-ARN-IST-OSL på Lifemiles i C. Men rakk altså ikke første leg med SAS til ARN.

Ringte SAS, og de kunne ikke gjøre noe. Greit nok. Ringte LifeMiles og de kunne heller ikke.

De kan imidlertid kansellere hele bookingen, sier de. Men ikke så tett på. Det må være 48 timer før eller 24 timer ETTER første flyvning skulle funnet sted.

Er det noen som har erfaring med det? Det virker fascinerende om man kan kansellere 24 timer etter første no show. Er så klart fysen på å få tilbake miles.

Skal så klart til Istanbul uansett, men det ble bra mye dyrere så klart.

Re: Forsovet meg / Lifemiles booking

Forsov oss bra kraftig til en tur til Istanbul i dag. M.a.o - utreise = no show

Var egentlig OSL-ARN-IST-OSL på Lifemiles i C. Men rakk altså ikke første leg med SAS til ARN.

Ringte SAS, og de kunne ikke gjøre noe. Greit nok. Ringte LifeMiles og de kunne heller ikke.

De kan imidlertid kansellere hele bookingen, sier de. Men ikke så tett på. Det må være 48 timer før eller 24 timer ETTER første flyvning skulle funnet sted.

Er det noen som har erfaring med det? Det virker fascinerende om man kan kansellere 24 timer etter første no show. Er så klart fysen på å få tilbake miles.

Skal så klart til Istanbul uansett, men det ble bra mye dyrere så klart.

Amatør!! :) (og nei, jeg har ingen tips å komme med)

Lifemiles spørsmål

Jeg får ikke postet i tråden om Lifemiles som er sticky (får melding om at den er stengt), så tar det her:

Informativt startinnlegg i stickytråden om LM, jeg har imidlertid to spørsmål:

1. Er slik å forstå at det ikke tilkommer fuel surcharge dersom man tar ut en reise med LH i C eller F (slik som hos EB)?

2. Jeg kan inne finne noen poengangivelse i awardtabellen for reiser mellom Europa og Asia. Er ikke dette mulig?

Re: Lifemiles spørsmål

Jeg får ikke postet i tråden om Lifemiles som er sticky (får melding om at den er stengt), så tar det her:

Informativt startinnlegg i stickytråden om LM, jeg har imidlertid to spørsmål:

1. Er slik å forstå at det ikke tilkommer fuel surcharge dersom man tar ut en reise med LH i C eller F (slik som hos EB)?

2. Jeg kan inne finne noen poengangivelse i awardtabellen for reiser mellom Europa og Asia. Er ikke dette mulig?

1# Korrekt. Men, du får ikke booket LH F med LM lenger.

2# Er i oversikten det

North Asia

45,000
75,000
115,000

Central Asia

25,000
45,000
60,000

South Asia

55,000
78,000
102,000

En særdeles bra utnyttelse av poengene er innenriks i Brasil med Avianca Brasil.
Billetter som på kort varsel kostet over 2000.- fikk vi booka nå til kun 5.000 poeng pr. pers + 30 USD i skatter.

1# Korrekt. Men, du får ikke booket LH F med LM lenger.

2# Er i oversikten det

North Asia

45,000

75,000

115,000

Central Asia

25,000

45,000

60,000

South Asia

55,000

78,000

102,000

Uten LH, NH, LX høres det ikke ut som det er verdt å kjøpe poeng for å ta ut reise i F.[

Last edited:
Uten LH, NH, LX høres det ikke ut som det er verdt å kjøpe poeng for å ta ut reise i F.[

Jeg var ikke klar over at NH også var blokkert? Er jo nesten bare TG igjen som er mulig og booke i F. Dessuten har LM ryddet opp i mesteparten av "bugs'ne" sine. Så personlig har jeg sluttet å kjøpe LM miles. Kan selvfølgelig lønne seg for noen, hvis man har spesifikke planer for dem.

Aboerr: NH block fremkommer av sticky-tråden (første innlegg) om Lifemiles i Reiseforum. Innlegget begynner å dra på årene - så jeg vet ikke om det fortsatt er tilfelle. Kanskje noen andre kan supplere her?

Hmmm... TG F er en for så vidt en god mulighet for et morsomt avbrekk til Bangkok. Hva vil skatter anslagsvis komme på for eks CDG/FRA - BKK t/r i F? (Tatt i betraktning at det ikke tilkommer fuel surcharge).

Last edited:
Hmmm... TG F er en for så vidt en god mulighet for et morsomt avbrekk til Bangkok. Hva vil skatter anslagsvis komme på for eks CDG/FRA - BKK t/r i F? (Tatt i betraktning at det ikke tilkommer fuel surcharge).

Er vel utelukkende en bookingfee på USD30.

Jeg synes LifeMiles er helt brilliant jeg. Kommer til å fortsette å kjøpe så mange poeng som jeg klarer.

Er vel utelukkende en bookingfee på USD30.

Jeg synes LifeMiles er helt brilliant jeg. Kommer til å fortsette å kjøpe så mange poeng som jeg klarer.

Kommer som regel noen små avgifter i tillegg.... men sjelden mer enn 50-200 USD. CDG-BKK T/R i TG F kommer f.eks. på 150 USD.

Som sagt, kommer litt ann på hva du bruker poengene på. Er jo billigere enn å kjøpe F billetter. Men, bruksområdet begynner å bli ganske snevert. For min del kommer jeg ofte ut billigere ved å kjøpe kampanje C billetter.

Aboerr: NH block fremkommer av sticky-tråden (første innlegg) om Lifemiles i Reiseforum. Innlegget begynner å dra på årene - så jeg vet ikke om det fortsatt er tilfelle. Kanskje noen andre kan supplere her?

Tok en sjekk på NH nå. ser ikke ut til at ANA er blokkert. Finner FRA-HND i F f.eks. 2 juni 2016. Prøvde ikke å booke den, men ser helt ok ut.

Back