Avianca Lifemiles

Nytt 2x1 tilbud denne måneden!

Ikke at jeg tenkte å kjøpe uansett, men la merke til denne:
"Maximum miles to buy during a calendar year: LM150,000"

Kjøpte 150 000 tidligere i år, og får denne nå vist jeg testkjøper.

Er det nytt?

Hva er egentlig enveisprisen en må betale for C eller F fra Europa til Bkk om en bruker cash&points eller bare points? Det var. Det var vel en deevaluering?

Er jo ikke en veldig uvanlig praksis. BA selger maks ca 30k points og SK vel det samme?

Fikk uansett fyllt opp kvota mi. Har så langt bare positivt å si om dem jeg.

Søker på lifemiles.com , og da får jeg F med NH som alternativ NRT-MUC(F med LH ut)
I guiden til LifeMiles står det at NH ikke er tilgjengelig... Kan jeg da ev.risikere å ikke få booket valgte reise ?

Normalt er alle treff som vises i søkemotoren mulig å booke. Men enkelte ganger får man feilmelding når man skal gå fra siden hvor man velger flighter til den som angir skatter og avgifter. Sjekk det først. :) Jeg trodde jeg hadde funnet en strålende rute, med EWR-SIN-NRT (A345+A380 i C), faktisk 2 500 miles billigere enn bare EWR-SIN. Men da klarte den ikke å regne ut skatter og avgifter, og jeg kom dessverre ikke videre.

Ikke at jeg tenkte å kjøpe uansett, men la merke til denne:
"Maximum miles to buy during a calendar year: LM150,000"

Kjøpte 150 000 tidligere i år, og får denne nå vist jeg testkjøper.

Er det nytt?
Nei. Men jeg er nesten sikker på at miles som blir kjøpt sammen med en award (miles+cash) ikke teller med. Dermed kan man i realiteten kjøpe nærmere 400 000 om man har et ekstremt stort behov.

Fikk booka SQ´s direkte, all-biz A340-500 SIN-EWR med LM og cash til den nette kostnad av NOK 6.200 nå, en besparelse på ca. 27.000,- i forhold til publisert pris. :)

Last edited:
Fikk booka SQ´s direkte, all-biz A340-500 SIN-EWR med LM og cash til den nette kostnad av NOK 6.200 nå, en besparelse på ca. 27.000,- i forhold til publisert pris. :)

Hvor mye cash og hvor mye poeng (og hva betalte du for poengene)? Grattis btw :up:

Her forventes det tripreport. Har veldig lyst til å ta den ruta selv, men innser at det haster.

Her forventes det tripreport. Har veldig lyst til å ta den ruta selv, men innser at det haster.

Sist jeg sjekka LM var det ledig 19. september + 9. 16. og 28. oktober, men det popper sporadisk opp et enkelt ledig sete på andre datoer og.
SIN-EWR skal være å foretrekke framfor EWR-SIN, i alle fall hvis en ønsker å ha mest mulig av flighten i dagslys. :)
Har ikke sett et eneste ledig sete i juli eller august siste ukene, det kan tyde på at en ikke skal håpe at det frigis noe kort tid før avgang.

Går glipp av 20.000 EB-poeng, men slipper turen til Colombo og sparer 12.000,- i forhold til oprinnelig plan som var ordinær CMB-SIN-EWR booking. :)

Last edited:
Sist jeg sjekka LM var det ledig 19. september + 9. 16. og 28. oktober, men det popper sporadisk opp et enkelt ledig sete på andre datoer og. Har ikke sett et eneste ledig sete i juli eller august siste ukene, det kan tyde på at en ikke skal håpe at det frigis noe kort tid før avgang.

Når det er sagt; det dukket plutselig opp en haug med datoer i august nå, så her er alt tydligvis mulig ! :)

Last edited:
Hvordan er det hvis man kun booker enveisbilletter...? Blir det "dyrere" enn kun å booke en t/r...(for å presisere, ønsker jeg retur fra annen by)..

Og....bøttevis med F-ledig om du kan reise på kort varsel.... også SQ.... The Private room er innen rekkevidde for de som ønsker det(meg f.eks...) :-)

Last edited:
Hvordan er det hvis man kun booker enveisbilletter...? Blir det "dyrere" enn kun å booke en t/r...(for å presisere, ønsker jeg retur fra annen by)..

Og....bøttevis med F-ledig om du kan reise på kort varsel.... også SQ.... The Private room er innen rekkevidde for de som ønsker det(meg f.eks...) :-)

Enveis koster halvparten av t/r med unntak av bookinggebyret (25$ per pers) og eventuelt avbestillingsgebyret (50$ per pers).

Har ingen konkrete reiseplaner den nærmeste fremtid, men vurderer likevel å kjøpe miles i løpet av august i tilfelle en mulighet skulle dukke opp. Hva er farene? Ytterligere devaluering av programmet?

Hvor lenge kan poeng stå urørt på kontoen?

Har ingen konkrete reiseplaner den nærmeste fremtid, men vurderer likevel å kjøpe miles i løpet av august i tilfelle en mulighet skulle dukke opp. Hva er farene? Ytterligere devaluering av programmet?

Svaret er: tja ^_^ Det er umulig å si, men nå har de vært rimelig stabile den siste perioden. Personlig har jeg litt angst for å ha mye poeng stående, uansett hvilket program de står i. Men alt i alt har jeg god erfaring med LifeMiles og de mulighetene de gir (LH i F, f.eks.).

Hvor lenge kan poeng stå urørt på kontoen?

Fordelen med Lifemiles er at du kan kjøpe 40% av det du trenger også senere bruke Cash & Miles på resten (til samme pris per poeng).

Skal riktignok sies at de nylig endret C&M slik at poeng som før kostet 1,275 cent nå koster 1,5 cent.

Det virker jo dyrere enn US Airways det her. 2250 USD for 150k (75k+75k), samtidig som det er dyrere å ta ut F awards. Noen triks for hva man burde gjøre?

Back