Avianca Lifemiles

Noen som år logget inn på lifemiles.com nå? Jeg får bare feilmelding. Også når jeg forsøker å bestille nytt passord.

OK - funker her også nå. Ble litt småparanoid og var redd det var noe med min konto et øyeblikk, siden jeg ikke så noen innlegg ang. tekniske problemer på Flyertalk.

Er det behov for en sticky "Guide til LifeMiles og booking" i samme stil som US Airways? Jeg føler jeg har vært gjennom såpass mye den siste tiden at jeg kan skrive en OK veiledning...

Er det behov for en sticky "Guide til LifeMiles og booking" i samme stil som US Airways? Jeg føler jeg har vært gjennom såpass mye den siste tiden at jeg kan skrive en OK veiledning...

JA! Merker jeg ikke orker å lese meg opp på alt, så et sammendrag hadde passet meg bra hvertfall!

Like nyttig som en Lifemiles veiledning er en oversikt som sammenligner Lifemiles og US Airways - pros og cons. Selv om tanken en den samme, er programmene forholdsvis forskjellige. Og disse små forskjellene kan være avgjørende for hva som er det beste alternativet.

For mitt vedkommende var Dividend Miles aldri noe alternativ (denne gangen) - neste gang kan det være motsatt.

En mini-guide til LifeMiles, med fordeler og ulemper hadde sikkert vært nyttig for å unngå gjentakelse av de vanligste spørsmålene.

Like nyttig som en Lifemiles veiledning er en oversikt som sammenligner Lifemiles og US Airways - pros og cons. Selv om tanken en den samme, er programmene forholdsvis forskjellige. Og disse små forskjellene kan være avgjørende for hva som er det beste alternativet.

For mitt vedkommende var Dividend Miles aldri noe alternativ (denne gangen) - neste gang kan det være motsatt.
Dividend Miles er jo snart historie, ser ikke det helt store behovet.

En mini-guide til LifeMiles, med fordeler og ulemper hadde sikkert vært nyttig for å unngå gjentakelse av de vanligste spørsmålene.

Jeg kan forsøke å skrive litt i helgen. Jeg har vært gjennom mislykket booking, vellykket booking, vellykket avbestilling, og totalt én time på telefon med LifeMiles call centre.

Dividend Miles er jo snart historie, ser ikke det helt store behovet.

Enig, jeg tror ikke det kommer flere runder etter at den nåværende er avsluttet.

Jeg er selv i en situasjon hvor jeg har en separat bestilling på OSL-FRA-ICN i C med LH, som jeg ønsker å trylle om til FRA-ICN i F med LH, dersom availability dukker opp for samme dato. Posisjoneringsflight med god tidsmargin har jeg allerede på hånden som en EB-tur. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem, om jeg kan ha to bookinger på samme flight, eller om jeg først må avbestille for deretter å bestille på nytt - og som du skriver, så kan da availability bli borte igjen før du får sukk for deg.

Jeg løste dette ved å først booke FRA-ICN i F på lifemiles.com. Jeg ventet noen minutter til bookingen dukket opp med eticket-number under My bookings hos Lufthansa, og ringte deretter LM og avbestilte opprinnelig booking OSL-FRA-ICN.

Jeg hadde vel aldri trodd jeg skulle få muligheten til å besøke FCT i FRA igjen... Så feil kan man ta :stir

I tillegg kommer jeg meg fra OSL til FRA med SK i C. Blir vel siste gangen jeg får den fornøyelsen vil jeg tro. Vemodig :cry: Uansett satser jeg på at det ordner seg med to ulike bookinger da jeg har sju timer fra ankomst til avgang i FRA.

Bra guide. Jeg har et par kommentarer/spørsmål, tar det her.

Hvor har du det fra at det i noen tilfeller koster +5000 poeng for enveisreiser? Jeg kan ikke huske å ha hverken lest om det eller sett det på noen av mine søk. Kan det være at det enten du har sett eller andre har komentert er et resultat av at poengprisene mellom ulike regioner ikke er "symmetriske"? F.eks. koster t/r Europa-Nord Amerika 100k, mens det motsatt vei koster 105k? Derfor vil prisen i poeng være forskjellig ved kjøp av enveisbilletter. Man kan i gitte tilfeller spare noen poeng ved å booke 2x envei, men et ekstra bookinggebyr spiser jo opp i alle fall deler av hva man sparer.

Når Lifemiles nå, etter litt vingling, virker å ha endt opp med å refundere cash-andelen i poits+cash bestillinger i poeng, åpner det seg også muligheter for å skaffe seg poeng billig også når de ikke kjører sine 2for1 kampanjer. Det burde kanskje vært nevnt? Spekulerer man i det, kan man vel på denne måten få miles billigere enn under 2for1 kampanjene.

I tillegg sier du, som jo sant er, at skatter og avgifter refunderes ved avbestilling. Kanskje er det verdt å nevne at bookinggebyret på $25 ikke refunderes. Hvilket betyr at den totale kostnaden for avbestilte billetter er $75.

Hvor har du det fra at det i noen tilfeller koster +5000 poeng for enveisreiser? Jeg kan ikke huske å ha hverken lest om det eller sett det på noen av mine søk. Kan det være at det enten du har sett eller andre har komentert er et resultat av at poengprisene mellom ulike regioner ikke er "symmetriske"? F.eks. koster t/r Europa-Nord Amerika 100k, mens det motsatt vei koster 105k? Derfor vil prisen i poeng være forskjellig ved kjøp av enveisbilletter. Man kan i gitte tilfeller spare noen poeng ved å booke 2x envei, men et ekstra bookinggebyr spiser jo opp i alle fall deler av hva man sparer.

Hmm, godt spørsmål! Peppep kjenner bedre til dette enn meg :)

Når Lifemiles nå, etter litt vingling, virker å ha endt opp med å refundere cash-andelen i poits+cash bestillinger i poeng, åpner det seg også muligheter for å skaffe seg poeng billig også når de ikke kjører sine 2for1 kampanjer. Det burde kanskje vært nevnt? Spekulerer man i det, kan man vel på denne måten få miles billigere enn under 2for1 kampanjene.

Helt klart, jeg har opplevd det selv. Etter å ha kjøpt maks poeng under kampanjen endte jeg opp med 150 000 i saldo. Nå har jeg (uten å ha planlagt det) en saldo på 128 500 etter å ha gjort følgende:

1. Kjøpt enveis i C OSL-FRA-ICN for miles og cash
2. Kjøpt enveis i C ICN-FRA-OSL for miles og cash
3. Avbestilt nr. 1
4. Kjøpt enveis i F FRA-ICN for miles og cash

Nå fungerer ikke hodet mitt så godt i dag, så regnestykket får jeg ta en annen dag :p Men det er uansett ikke noe en bør snakk for høyt om/spekulere for mye i, for da blir nok denne muligheten lukket på et vis.

I tillegg sier du, som jo sant er, at skatter og avgifter refunderes ved avbestilling. Kanskje er det verdt å nevne at bookinggebyret på $25 ikke refunderes. Hvilket betyr at den totale kostnaden for avbestilte billetter er $75.

Ja, det blir riktig. Det dukker muligens opp flere tilbakemeldinger, så da oppdaterer jeg stickyen om en ukes tid eller noe :)

Last edited:
Da booket jeg SQ38 i slutten av juli! Gleder meg masse etter min fantastiske tur over dammen på lørdag. :)

Venter nå spent på om LM klarer å utstede billetten tidsnok... :)

Vi faar se hva de sier. Kan hende de kommer tilbake og sier at du faar 3 maaneder foer endringene slaar inn ens. De faar mye pepper i dag, vi faar se om det hjelper

Hmm, skeptisk... Det var alltids en risk å kjøpe disse poengene. Heldigvis har jeg allerede fått to turer i F med LH ut av poengkjøpet i april. Allikevel har jeg plutselig 152 500 poeng stående grunnet kjøp med cash + points og et par avbestillinger.

Ville ikke tatt det saa tungt, jeg ville dog ventet paa en offisiell respons paa alt bloggerpresset de naa faar. Det kommer garantert en respons og jeg tipper de gaar tilbake og tillater bookinger paa gammelt nivaa for en kortere periode.

Back