Ja, kom rett inn.Noen som år logget inn på lifemiles.com nå? Jeg får bare feilmelding. Også når jeg forsøker å bestille nytt passord.
Er det behov for en sticky "Guide til LifeMiles og booking" i samme stil som US Airways? Jeg føler jeg har vært gjennom såpass mye den siste tiden at jeg kan skrive en OK veiledning...
Dividend Miles er jo snart historie, ser ikke det helt store behovet.Like nyttig som en Lifemiles veiledning er en oversikt som sammenligner Lifemiles og US Airways - pros og cons. Selv om tanken en den samme, er programmene forholdsvis forskjellige. Og disse små forskjellene kan være avgjørende for hva som er det beste alternativet.
For mitt vedkommende var Dividend Miles aldri noe alternativ (denne gangen) - neste gang kan det være motsatt.
En mini-guide til LifeMiles, med fordeler og ulemper hadde sikkert vært nyttig for å unngå gjentakelse av de vanligste spørsmålene.
Dividend Miles er jo snart historie, ser ikke det helt store behovet.
Jeg er selv i en situasjon hvor jeg har en separat bestilling på OSL-FRA-ICN i C med LH, som jeg ønsker å trylle om til FRA-ICN i F med LH, dersom availability dukker opp for samme dato. Posisjoneringsflight med god tidsmargin har jeg allerede på hånden som en EB-tur. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem, om jeg kan ha to bookinger på samme flight, eller om jeg først må avbestille for deretter å bestille på nytt - og som du skriver, så kan da availability bli borte igjen før du får sukk for deg.
Er det behov for en sticky "Guide til LifeMiles og booking" i samme stil som US Airways? Jeg føler jeg har vært gjennom såpass mye den siste tiden at jeg kan skrive en OK veiledning...
Hvor har du det fra at det i noen tilfeller koster +5000 poeng for enveisreiser? Jeg kan ikke huske å ha hverken lest om det eller sett det på noen av mine søk. Kan det være at det enten du har sett eller andre har komentert er et resultat av at poengprisene mellom ulike regioner ikke er "symmetriske"? F.eks. koster t/r Europa-Nord Amerika 100k, mens det motsatt vei koster 105k? Derfor vil prisen i poeng være forskjellig ved kjøp av enveisbilletter. Man kan i gitte tilfeller spare noen poeng ved å booke 2x envei, men et ekstra bookinggebyr spiser jo opp i alle fall deler av hva man sparer.
Når Lifemiles nå, etter litt vingling, virker å ha endt opp med å refundere cash-andelen i poits+cash bestillinger i poeng, åpner det seg også muligheter for å skaffe seg poeng billig også når de ikke kjører sine 2for1 kampanjer. Det burde kanskje vært nevnt? Spekulerer man i det, kan man vel på denne måten få miles billigere enn under 2for1 kampanjene.
I tillegg sier du, som jo sant er, at skatter og avgifter refunderes ved avbestilling. Kanskje er det verdt å nevne at bookinggebyret på $25 ikke refunderes. Hvilket betyr at den totale kostnaden for avbestilte billetter er $75.
Da booket jeg SQ38 i slutten av juli! Gleder meg masse etter min fantastiske tur over dammen på lørdag.
Venter nå spent på om LM klarer å utstede billetten tidsnok...![]()
Da booket jeg SQ38 i slutten av juli! Gleder meg masse etter min fantastiske tur over dammen på lørdag.
Venter nå spent på om LM klarer å utstede billetten tidsnok...![]()
AviancaTaca has just changed their LifeMiles award chart effective immediately without giving any prior notice to program members. The change is not huge, but will obviously have an effect on some routes that go up by maximum of 50,000 more miles required for a return trip in first class.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.