Avianca Lifemiles

Men i et forum leste jeg at SQ kun holder billettene i 72 timer, og hvis ikke de er ticketed etter det, så slettes reservasjonen. Kl 8 i morgen tidlig er det 72 timer siden bookingen... :|
Leste det samme om Asiana. Virker jo veldig rart, må isåfall være veldig mange som får trøbbel fordi Lifemiles somler med billettnummer. Sendte like godt en mail til support@lifemiles.com nå og etterlyste ticket nr.

Nå er vi i hvert fall tre i samme båt, har (forhåpentligvis) booket JFK-FRA-OSL-BGO med SQ/SK (Go Plus, ikke business ;)). Ikke helt ideelt, ville heller ha hatt direkte FRA-BGO eller via CPH. Men er likevel strålende fornøyd hvis denne går gjennom.

Islending: Jeg får opp en egen SQ-ref når jeg slår opp bookingen på CheckMyTrip - har du forsøkt den på www.singaporeair.com? Min blir ikke funnet der, men den var jo nettopp bestilt, så jeg får følge mitt eget råd og gi det en dag eller to.

"SQ-ref'en" funker ikke på SQ sine sider. Bruk Amadeus-ref'en. Da skal den dukke opp der. :)

Høres ut som en bra tur! Hvordan kommer du deg til JFK fra BGO?

"SQ-ref'en" funker ikke på SQ sine sider. Bruk Amadeus-ref'en. Da skal den dukke opp der. :)
Ja, prøvde den først, og fikk da opp at den ikke var ticketed... forsøkte igjen nå, og da var det kommet e-ticket og jeg fikk valgt seter!!

Høres ut som en bra tur! Hvordan kommer du deg til JFK fra BGO?
Tar en snarvei via CMB, SIN, DXB, LHR og LAX. ;) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=115867

Men vet ikke hvordan jeg kommer meg fra BGO til CMB. Muligens LH F med LifeMiles hvis jeg har is i magen til å vente til to uker før avreise.

Ja, prøvde den først, og fikk da opp at den ikke var ticketed... forsøkte igjen nå, og da var det kommet e-ticket og jeg fikk valgt seter!!

Tar en snarvei via CMB, SIN, DXB, LHR og LAX. ;) http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=115867

Men vet ikke hvordan jeg kommer meg fra BGO til CMB. Muligens LH F med LifeMiles hvis jeg har is i magen til å vente til to uker før avreise.

Selvfølgelig! Glemte helt den tråden... :)

F@*n! Hvordan har du fått e-ticket allerede?! Min er fortsatt ikke blitt ticketed!

Aner ikke. Kjøpte miles, brukte deretter miles+cash til å bestille og fikk e-ticket på under en time. Ikke mye rettferdig - men for å se på det positive, så viser det i hvert fall at SQ faktisk er mulig å booke. Håper du/dere får raskt svar på mail og at det ordner seg.

Men i et forum leste jeg at SQ kun holder billettene i 72 timer, og hvis ikke de er ticketed etter det, så slettes reservasjonen. Kl 8 i morgen tidlig er det 72 timer siden bookingen... :|

Da kan jeg hvertfall bekrefte 72t regelen til SQ. Nå er reservasjonen forduftet... :@ Blir en sint telefon til Colombia senere i dag...

Har du fått poengene tilbake på konto? I så fall hadde jeg forsøkt å booke igjen online først, og heller ringt/sendt mail hvis du ikke får e-ticket i løpet av de første timene. Supporten deres virker tunggrodd, så om du klarer å fikse det selv gir det mindre sannsynlighet for magesår...

Har du fått poengene tilbake på konto? I så fall hadde jeg forsøkt å booke igjen online først, og heller ringt/sendt mail hvis du ikke får e-ticket i løpet av de første timene. Supporten deres virker tunggrodd, så om du klarer å fikse det selv gir det mindre sannsynlighet for magesår...

Fikk nettopp svar på e-posten jeg sendte i går kveld.

Dear Mr. XXXXXX:

Good morning,

In fact, there was an inconvenience in your reservation but we already fixed it, however, we are still in the process of issuing your ticket.

Therefore, we kindly request your time and comprehension until we have finish this process. As soon as your ticket is issued we will contact you at once.

We remain open to any future query or comment.

Have a nice day.
Cordially,

Isabel XXXXX
LifeMiles Support
support@lifemiles.com

Reservasjonen dukket nå opp igjen på SQ sine sider, men fortsatt ingen e-ticket. Men som hun skriver, så kommer den snart. Så regner med at alt går som det skal! Hurra! :)

Godt at det ordnet seg med SQ-bookingen, Islending. Fikk også hyggelig svar fra lifemiles support tidligere i dag. De lovet å ordne med billettnr, og nå har dette dukket opp på checkmytrip i tillegg til at det endelig er mulig å velge seter på asiana sine sider. Mulig jeg er litt paranoid, men fikk liksom ikke ro i sjela før billetten var ticketed. Så da var det bare å glede seg til tre uker med Aloha i Jan/Feb 2014 :)

Har stort sett bare erfaring fra economy - SQ fra JFK til FRA i business er vel et godt valg om man skal unne seg noe ekstra?

Har som nevnt vært på utkikk en stund etter en-veis billett fra SFO til Norge. Fra Vestkysten finner jeg ingen ting de datoene som er aktuelle. Hverken business eller economy. Mens SQ/SAS virker å være tilgjengelig i business JFK-FRA-OSL-TRD for 52 500 miles + $70.

Kommer meg til NYC for ca $200, men har også mulighet for bonusreise dit gjennom både Aegean og Lifemiles. Har kun mellomlandet i New York, så det kan være aktuelt med et par dager der på hjemveien. Ulempen er at jeg ganske sikkert blir å ha med max bagasje. Så transfer til/fra hotell og/eller mellom flyplasser frister ikke veldig.

Ganske sikker på at noe dukker opp fra SFO, men det virker som bonusbilletter først blir tilgjengelig 10-20 dager før avreise. Det hadde egentlig vært greit å fått billetter booket, så man vet når man skal slutte å jobbe, når man skal være ute av leiligheta osv.

Jeg har aldri reist med SQ selv, men utifra det jeg har lest/hørt er det bra saker. Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye baggasje du har med, men er det snakk om tre-fire kofferter er det jo ikke verre enn å hive de på en tralle når du ankommer flyplassen i new york, trille til en taxi og lesse av på hotellets tralle når du kommer dit. Hadde i ditt tilfelle selv valgt SQ for opplevelsens skyld, selv om det ikke blir helt "straka vegen". Er også enig at det kan være litt stressende å satse på ledige bonusbilletter uka før du skal dra mtp planlegging.

Da var den endelig ticketed og sete valgt! :)
Gratulerer, flott at det ordnet seg. :) Er misunnelig på at turen din allerede er i mai, jeg "må" vente et halvår.

Har stort sett bare erfaring fra economy - SQ fra JFK til FRA i business er vel et godt valg om man skal unne seg noe ekstra?
Utvilsomt! Servicen hos SQ skal være fantastisk, det finnes drøssevis av trip reports som bekrefter det. Business-kabinen på SQs A380 er 1-2-1, og folk klager nesten for at setene er for brede, slik at de må ha flere puter som støtte. :p Jeg har som nevnt booket denne, og det eneste negative er at flighten er litt i korteste laget... snakk om luksusproblem.

Har som nevnt vært på utkikk en stund etter en-veis billett fra SFO til Norge. Fra Vestkysten finner jeg ingen ting de datoene som er aktuelle. Hverken business eller economy. Mens SQ/SAS virker å være tilgjengelig i business JFK-FRA-OSL-TRD for 52 500 miles + $70.
Vestkysten -> Europa er generelt veldig vanskelig. Finner iblant LAX-FRA med LH eller United LAX-WAS/ORD/EWR og SAS derfra (dessverre ikke Air New Zealand på LAX-LHR-ruten).

Hvis ikke SQ JFK-FRA er et "must", så hadde jeg sett på muligheten kortere posisjoneringsflighter på vestkysten og deretter award derfra. Det gir tross alt mer for pengene, ettersom SFO-TRD koster det samme som NYC-TRD. Mener at tilgjengeligheten på SEA-FRA skal være ganske grei (men det er med LHs gamle businesskabin, uten lieflat).

Vestkysten -> Europa er generelt veldig vanskelig. Finner iblant LAX-FRA med LH eller United LAX-WAS/ORD/EWR og SAS derfra (dessverre ikke Air New Zealand på LAX-LHR-ruten).

Hvis ikke SQ JFK-FRA er et "must", så hadde jeg sett på muligheten kortere posisjoneringsflighter på vestkysten og deretter award derfra. Det gir tross alt mer for pengene, ettersom SFO-TRD koster det samme som NYC-TRD. Mener at tilgjengeligheten på SEA-FRA skal være ganske grei (men det er med LHs gamle businesskabin, uten lieflat).
Vestkysten -> Europa er først og fremst et problem om man ønsker å bestille tidlig. For de nærmeste 3 ukene, kan jeg booke business på 4-5 ulike dager og economy på omtrent 15. Søker jeg to måneer frem i tid, er det imidlertid lite og ingenting å finne. Hverken fra SFO, LAX eller SEA.

Litt rart at jeg overhodet ikke finner noe med SAS SFO-CPH. Etter at billettene ble lagt ut, var det lenge ingen tilgjengelighet, men det åpnet seg etterhvert opp noe. For de kommende par månedene ser jeg nada.

Alternativet til å bruke Lifemiles er enten en dyr melkerute med IcelandAir, eller en dyr tur/retur billett hvor jeg kaster returen.

Vestkysten -> Europa er først og fremst et problem om man ønsker å bestille tidlig. For de nærmeste 3 ukene, kan jeg booke business på 4-5 ulike dager og economy på omtrent 15. Søker jeg to måneer frem i tid, er det imidlertid lite og ingenting å finne. Hverken fra SFO, LAX eller SEA.
Ja, stort sett 330 dager eller 2-3 uker før. Jeg har søkt en del på alternativer om et halvår, og har da funnet litt her og der, så det krever at man er fleksibel. Tror egentlig at jeg hadde hatt is i magen og ventet om jeg var deg.

Alternativet til å bruke Lifemiles er enten en dyr melkerute med IcelandAir, eller en dyr tur/retur billett hvor jeg kaster returen.
SFO-LAX er billig, og LAX-LHR kan man få ned til 3000 i økonomi (med 0% EB-opptjening) eller 5000 kr i Premium Economy (med 100% EB-opptjening) hos Air New Zealand. Det blir jo også en melkerute, men etter min mening en bedre en enn Icelandair. NZ ser ut til å ha gode produkter på både økonomi og Y+, så det var backupen min om jeg ikke hadde klart å booke SQs JFK-FRA-rute.

Last edited:
SFO-LAX er billig, og LAX-LHR kan man få ned til 3000 i økonomi (med 0% EB-opptjening) eller 5000 kr i Premium Economy (med 100% EB-opptjening) hos Air New Zealand. Det blir jo også en melkerute, men etter min mening en bedre en enn Icelandair. NZ ser ut til å ha gode produkter på både økonomi og Y+, så det var backupen min om jeg ikke hadde klart å booke SQs JFK-FRA-rute.

Har vurdert Air New Zealand, men det billigste jeg finner for det aktuelle tidsrommet er $749 for LAX-LHR. Med tilknytningsflights i begge ender, blir det for meg ca like attraktivt som å bestille tur/retur hvor jeg kaster returbilletten.

@gygrid: Finner en del X-cl (eco award) tilgjengelighet på LH439 DFW-FRA i perioden 21-30JUN. Faktisk også I-cl (biz award) 25JUN, 26JUN og 30JUN. Her er det bare å booke hvis du har Lifemiles, Eurobonus eller Aegean miles, connecting flights videre til OSL og TRD bør være tilgjengelig.

Posisjoneringsflight SFO-DFW er vel ikke så dyrt, men med bagasje koster det kanskje litt.

Back