AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Er det noen som har proevd seg paa aa booke companion ticket T/R med start av reisen utenfor Scandinavia med suksess?

I midt tillfelle er det snakk om Singapore - Oslo - Singapore.

Prøvde å booke avreise fra Hamburg for et par år siden. Var "No Go".

Er det noen som har proevd seg paa aa booke companion ticket T/R med start av reisen utenfor Scandinavia med suksess?

I midt tillfelle er det snakk om Singapore - Oslo - Singapore.

Mener det står i reglementet at reisen skal startes og avsluttes i Skandinavia?

Det står i reglerna att reisen må utgå fra skandinavia ja. I tillegg må det ju være tur og retur og stopover over 24h er ju ikke lov med EB. Det er jo mulig å booke bonustur t.o.r men hjem fra annen flyplass. Er det noen som fått brukt CT på slik reise?

Det står i reglerna att reisen må utgå fra skandinavia ja. I tillegg må det ju være tur og retur og stopover over 24h er ju ikke lov med EB. Det er jo mulig å booke bonustur t.o.r men hjem fra annen flyplass. Er det noen som fått brukt CT på slik reise?
Ja. Kom for halvannen uke siden hjem fra CT i biz med SAS, som gikk TRD-SVG-IAH hvor vi fikk testet 737-700 på langrute.
Så 9 dager i bil med mange fine stopp på vei til Washington, hvor reisen til slutt ble IAD-CPH-BGO-TRD i biz over Atlanteren

Heisann. Ringte når for å booke DPS-BKK-FRA-CDG-OSL (ingen ledige fra FRA eller CDG direkte), men agenten sa at det ikke er tillatt med to stopovers i samme sone. Stemmer dette? I fjor fløy jeg OSL-FRA-CDG-BKK-DPS på CT, og det var ingen problem. Har det kommet endringer siste året?

Mvh
Thor

Heisann. Ringte når for å booke DPS-BKK-FRA-CDG-OSL (ingen ledige fra FRA eller CDG direkte), men agenten sa at det ikke er tillatt med to stopovers i samme sone. Stemmer dette? I fjor fløy jeg OSL-FRA-CDG-BKK-DPS på CT, og det var ingen problem. Har det kommet endringer siste året?

Det har aldri vært lov med stopovers på EB-billetter. Mener du transitstop, som er under 24t?

Mvh

Thor

Ikke meg bekjent, men jeg stusser på at reisen din ikke starter i Skandinavia? Det kan ikke være det som er problemet da?

17. Alle bestillinger med Companion Ticket ma utga fra og vende tilbake til Skandinavia. Det er ikke anledning til a benytte Companion Ticket pa enveisreise eller a innløse denne i bonuspoeng

Ikke meg bekjent, men jeg stusser på at reisen din ikke starter i Skandinavia? Det kan ikke være det som er problemet da?

Dette er returreisen. Jeg har OSL-MUC-BKK-DPS på utreisen.

/Thor

Der er meg bekjent ingen begrensning på antall "transitstop". En har ju i praksis alltid tid mellom fly og alt mellom MCT og 24h er lov.
For at återkoppla på mitt tidligere spörsmål gikk det fint at booke t.or. Med hjemreise fra annen flyplass på CT for meg og. Booket billettene selv via nett og ringte Tallinn og applicerte CT og fikk halve poengsummen tilbake.

Takk for alle tips og råd i denne tråden.
Jeg fikk (etter å ha spilt agent-ruletten tre ganger) booket en tur med Thai i første klasse til Hanoi.
Det ble dog Thai begge veier, via Munchen.
Er det noen som har forslag til andre ruter en av veiene? Tenkte det kunne være artig å prøve to ulike førsteklasser når man først tar ut en slik reise.
Tenkt utreise er 18.mai, hjemreise 22.mai.

Last edited:

Jeg fikk (etter å ha spilt agent-ruletten tre ganger) booket en tur med Thai i første klasse til Hanoi.
Er det noen som har forslag til andre ruter en av veiene? Tenkte det kunne være artig å prøve to ulike førsteklasser når man først tar ut en slik reise.

Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt er fin å få med seg. LH slipper angivelig F-awards for partnere ca 14 dager før avreise og destinasjonene HND, HKG og ICN har fremdeles F-seter.

Jeg har en reise 30.03, men der er det ikke noe ledig til disse destinasjonene med LH så varierer endel. Men TG F er fint det altså :)

Ved fortsatt å fly Thai, men å skifte ut München med Frankfurt på enten tur eller retur kan du hvertfall få to ulike flytyper. På MUC flyes det med B747, mens på FRA er det A380 og A346. Sistnevnte synger vel også på siste værset hos Thai...

Finnes det komplette regler for booking av CT? Antall flighter, avstander, stopp etc

Finnes det komplette regler for booking av CT? Antall flighter, avstander, stopp etc

Generelle eurobonus regler gjelder samt at open jaw ikke er tillatt og at reisen må starte og stoppe i Skandinavia

Ja det kan man.

I betingelsane til Companion Ticket står det at dette ikkje er mogeleg. Det var heller ikkje mogeleg når eg prøvde dette i telefonen med CT-agentane.

Eg trur det kun er mogeleg hvis du f.eks. bestiller ei F-reise og eit segment ikkje har F-klasse.

Status
Not open for further replies.
Back