AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Da ble det en booking hos callsenteret på meg også. Gikk smertefritt, hyggelig dame som var lett å kommunisere med. Rene smørblomsten i forhold til f.eks noen av dragene på US Airways bookingene jeg har hatt tidligere. Positivt overrasket.

Booket en open jaw i business uten problemer:

SK OSL-LHR B738
AC LHR-YYZ B77W
AC YYZ-YUL A321
AC YUL-LAX A320

UA SFO-IAD B777
LH IAD-FRA B747-8
LH FRA-OSL A320

Alt i business. 110 000 poeng.

Var vanskelig å finne OSL-LAX på datoene mine, så det ble en skikkelig melkerute. Blir muligens forandret om jeg finner en bedre routing når det nærmer seg.

Skatter på rett over 4000 pr pers.

Tommy

Flott tur! Vi har sikkert snakket med samme agent i dag, booket på andre forsøk med en superhyggelig agent! Den første dragen skulle sjekke med sjefen om det faktisk var mulig å ha flere legs CT-en.. Vi ble brutt, så enten trykte hun på feil knapp eller så ville hun ikke ta diskusjonen ;-)

Flott tur! Vi har sikkert snakket med samme agent i dag, booket på andre forsøk med en superhyggelig agent! Den første dragen skulle sjekke med sjefen om det faktisk var mulig å ha flere legs CT-en.. Vi ble brutt, så enten trykte hun på feil knapp eller så ville hun ikke ta diskusjonen ;-)

Hvordan går dere frem for å booke CT? Sjekker dere noe sted på forhånd (hvor?) at routing/ønsket klasse er tilgjengelig, eller er det bare å ringe det angitte nummeret og si at man vil dit-og-dit?

Jeg bruker KVS tool. Kan også bruke nettsidene til ANA, men det er litt mer tungvint.

Hei,

Jeg brukte united.com.
Huk av på award tickets når man søker på turer og den kommer opp med *A alternativer.
Stemte når jeg ringte de senere og bestilte...

Er det fortsatt slik at CT kun kan benyttes på bonusbilletter man finner under "beste pris" på sas.no?
Det stod en tekst om dette på hjemmesiden til SAS for bare et par uker siden, men denne er nå fjernet.

Er det fortsatt slik at CT kun kan benyttes på bonusbilletter man finner under "beste pris" på sas.no?
Det stod en tekst om dette på hjemmesiden til SAS for bare et par uker siden, men denne er nå fjernet.
Du kan kun bruke CT på billettene under beste pris ja.

AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Noen som vet hvordan tilgjengeligheten fra ICN-TYO på Award Tickets er? Ser på 21/09, altså over et halvt år frem i tid og alt står som utsolgt i ANA Tool? En del ledig fra GMP, men foretrekker helst å ikke bytte flyplass.

Burde jeg bare vente å satse på at det blir ledig på en avgang, eller er det lite Award Tickets på strekningen historisk sett? Er jeg for tidlig ute?

Noen som vet hvordan tilgjengeligheten fra ICN-TYO på Award Tickets er? Ser på 21/09, altså over et halvt år frem i tid og alt står som utsolgt i ANA Tool? En del ledig fra GMP, men foretrekker helst å ikke bytte flyplass.

Burde jeg bare vente å satse på at det blir ledig på en avgang, eller er det lite Award Tickets på strekningen historisk sett? Er jeg for tidlig ute?
Ledig på OZ102 og OZ104 i C på 21/09 ICN-NRT.

Ledig på OZ102 og OZ104 i C på 21/09 ICN-NRT.

Hei!

Ja, jeg ser det nå - jeg har sett etter 2 billetter skjønner du, men det er tydeligvis bare et sete ledig/frigjort? Dessverre er begge flightene litt for tidlig, jeg lander 13:15 på ICN - men kan gjerne vente helt til kvelden, så jeg tenkte at sjansene mine var gode.

Om noen har god kjennskap eller erfaring, vil flere seter bli tilgjengelig/frigjort senere, eller må jeg satse på at noen booker om eller avbestiller?

Hei!

Ja, jeg ser det nå - jeg har sett etter 2 billetter skjønner du, men det er tydeligvis bare et sete ledig/frigjort? Dessverre er begge flightene litt for tidlig, jeg lander 13:15 på ICN - men kan gjerne vente helt til kvelden, så jeg tenkte at sjansene mine var gode.

Om noen har god kjennskap eller erfaring, vil flere seter bli tilgjengelig/frigjort senere, eller må jeg satse på at noen booker om eller avbestiller?

Om du har tid kan du jo vurdere å ta et transitdøgn i Seoul og bo på et av airport hotellene.

Customer Contact Center
Fra utlandet 05400
+47 915 05400
Man - fre 07.00 - 19.00
Lør 09.00 - 17.00
Søn 10.00 - 19.00
EuroBonus Gull alle dager - Døgnet rundt

Customer Contact Center
Fra utlandet 05400
+47 915 05400
Man - fre 07.00 - 19.00
Lør 09.00 - 17.00
Søn 10.00 - 19.00

Har du prøvd, iom følgende som står i vilkårene:
"8 Bonusreise med Companion Ticket kan kun bestilles på telefon +4764816099 på hverdager mellom 9:00 – 17:00. Det er ikke mulig å bestille reise med bruk av Companion Ticket på Internett."

Nærmer seg avreise for en CT i F og skulle gjerne ha ombooket til FRA så vi får noen timer i FirstClassTerminal, men de neste 14 dagene har ikke LH sluppet noe på FRA-ICN, FRA-HKG, eller FRA-HND. Har de strammet ennå mer inn på deling av seter til *A? Har fulgt med en stund, og slippes lite/ingenting, iallefall i følge ANA

Customer Contact Center
Fra utlandet 05400
+47 915 05400
Man - fre 07.00 - 19.00
Lør 09.00 - 17.00
Søn 10.00 - 19.00
Når du ringer utenfor åpningstidene man-fre 9-17 kan du nok få informasjon om din eksisterende booking eller generell informasjon om bruk av CT, men de har ikke lov og gjør ikke endringer på eksisterende eller booker ny CT for deg.

Nærmer seg avreise for en CT i F og skulle gjerne ha ombooket til FRA så vi får noen timer i FirstClassTerminal, men de neste 14 dagene har ikke LH sluppet noe på FRA-ICN, FRA-HKG, eller FRA-HND. Har de strammet ennå mer inn på deling av seter til *A? Har fulgt med en stund, og slippes lite/ingenting, iallefall i følge ANA

Hvis ikke United har bomma helt så finner i allefall de saver-awards til ICN/HKG/HND. Søket gjort for 2 på div datoer de neste 14 dager.

Link til søk her: https://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchAward.aspx?SB=1&SD=OW&CS=N

Hvis ikke United har bomma helt så finner i allefall de saver-awards til ICN/HKG/HND. Søket gjort for 2 på div datoer de neste 14 dager.

Link til søk her: https://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchAward.aspx?SB=1&SD=OW&CS=N

Takk! Gjorde søk på identiske datoer United vs ANA, og mens United viser tilgjengelighet, gjør ikke ANA det. Vet ikke om U viser phantom availability eller om ANA er for ustabil mht å vise LH-avail. Skal ringe EB imorgen og sjekke hva de ser.

Er det noen som har proevd seg paa aa booke companion ticket T/R med start av reisen utenfor Scandinavia med suksess?

I midt tillfelle er det snakk om Singapore - Oslo - Singapore.

Status
Not open for further replies.
Back