AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Booket du disse reisene før eller etter prisøkningen med *A? Booket du før økningen så kommer du mest sannsynlig dårlig ut av en sånn switch, siden ny poengbelastning vil følge nye priser.
Poengprisen opp, avgiftene ned, så ikke sikkert han kommer dårlig ut av det om pengene er viktigere enn poeng.

Når jeg skal booke bonusbillett står det "Medlemmer som har oppnådd sin American Express fordel med 50% rabatt, kan nå bestille online på SAS. Reise med andre selskap innen Star Alliance bestilles via telefon 64 81 60 99.", men når jeg går videre får jeg ikke noe valg om å benytte min Companion Ticket. Er dette valget borte for andre også?

Noen som har et godt råd til denne? 2 personer, CT og poeng. Mest mulig «first».

Utkast til plan :

Avreise Norge (TRD) kveld Onsdag 13.2.2019 eller Torsdag 14.
Hjemme senest til Søndag 24.2.2019.

Starter med 1-2 netter i Ho Chi Minh
Deretter resten av tiden på øya Phu Quoc Island

Forslag til flyrute ?

Noen som har et godt råd til denne? 2 personer, CT og poeng. Mest mulig «first».

Utkast til plan :

Avreise Norge (TRD) kveld Onsdag 13.2.2019 eller Torsdag 14.
Hjemme senest til Søndag 24.2.2019.

Starter med 1-2 netter i Ho Chi Minh
Deretter resten av tiden på øya Phu Quoc Island

Forslag til flyrute ?

Jeg ville flydd OSL-BKK-SGN med TG.
Deretter flyr dere med jetstar Pacific eller vietjet over til Phu Quoc. Ikke ta den båten som går over dit.
Vi fløy vel med Vietjet begge veier, og det var helt kurant. Splitter nye fly.

Når slipper Lufthansa ut Business class seter som kan kjøpes for SAS eurobonus poeng?

Jeg har CT/bonus poeng som jeg ønsker å bruke på Lufthansa Business class.
Ønsket er FRA - SEA i Business. Har søkt på united.com og award flight, men jeg finner ingen seter ca. 11 måneder frem i tid.

Jeg har CT/bonus poeng som jeg ønsker å bruke på Lufthansa Business class.
Ønsket er FRA - SEA i Business. Har søkt på united.com og award flight, men jeg finner ingen seter ca. 11 måneder frem i tid.

Lufthansa pleier ikke å slippe biz billetter for EB kunder før 1-2 uker før avreise. Anbefaler å finne et annet selskap og heller endre reisen om det åpner seg med LH.

Lufthansa pleier ikke å slippe biz billetter for EB kunder før 1-2 uker før avreise. Anbefaler å finne et annet selskap og heller endre reisen om det åpner seg med LH.

Joda, det gjør de! Det er First Class de slipper til andre fordelsprogram ca 14 dager før avreise.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joda, det gjør de! Det er First Class de slipper til andre fordelsprogram ca 14 dager før avreise.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det gjelder også mange biz billetter. Jeg har autosøk på en rekke ulike LH destinasjoner i biz og ledige seter dukker som oftest opp i innboksen 1-2 uker før avreise.

Jeg mener at jeg leste et sted her på forumet at Lufthansa legger ut Business ca. 11 måneder frem i tid.

Det gjelder også mange biz billetter. Jeg har autosøk på en rekke ulike LH destinasjoner i biz og ledige seter dukker som oftest opp i innboksen 1-2 uker før avreise.

Du har autosøk??
Hva er det du bruker får å sette opp autosøk?

Jeg mener at jeg leste et sted her på forumet at Lufthansa legger ut Business ca. 11 måneder frem i tid.

Du har autosøk??
Hva er det du bruker får å sette opp autosøk?

ExpertFlyer.
Men du får ikke lov til å sette opp søk på den flighten jeg venter på nå i romjulen. :P hahaha

ExpertFlyer.
Men du får ikke lov til å sette opp søk på den flighten jeg venter på nå i romjulen. :P hahaha

Ja, ExpertFlyer. Den bruker jeg :)
Ok, jeg lover å ikke søke på den flighten som du venter på ;) haha

Jeg tenker å søke på SEA i september/oktober.
Kanskje ExpertFlyer har en "sperre" så de ikke viser det før rett før avgang.

Ja, ExpertFlyer. Den bruker jeg :)
Ok, jeg lover å ikke søke på den flighten som du venter på ;) haha

Jeg tenker å søke på SEA i september/oktober.
Kanskje ExpertFlyer har en "sperre" så de ikke viser det før rett før avgang.

Jeg fant noen fly fra EWR til SEA i september når jeg søkte.
Et par tips;
Søk bare på 1 pax, og inkluder øko samt biz.

Sett så på varsel for 2 pax i biz på det ! på høyre side.

Jeg fant noen fly fra EWR til SEA i september når jeg søkte.
Et par tips;
Søk bare på 1 pax, og inkluder øko samt biz.

Sett så på varsel for 2 pax i biz på det ! på høyre side.

Jeg har reist så mye med United, at jeg ønsker å prøve noe annet.
Og Lufthansa flyr med B747 FRA - SEA som er veldig PLUSS!

Klarer du å finne noe på FRA til SEA i biz?

Jeg har reist så mye med United, at jeg ønsker å prøve noe annet.
Og Lufthansa flyr med B747 FRA - SEA som er veldig PLUSS!

Klarer du å finne noe på FRA til SEA i biz?

Skjønner.
Nei fikk ikke opp noe på den direkte flighten deres nei. Kan være den åpnes senere i 2019.
Jeg ville booket United biz og heller byttet om LH åpner opp ruten for award.

Booket nylig en tur for to personer til Miami i slutten av mars. Jeg har Amex Premium og er desverre begrenset til SK sitt eget nettverk. Fant etter mye søking to ledige seter i C på turen til Miami, men det ble Pluss tilbake. Har satt opp slett i expert flyer hvis det kommer noen ledige seter i C på returen.

Så, om det på mirakuløst vis blir to ledige seter i C på returer og, kan jeg da ringe og be de oppgradere og betale de ekstra poengene som trengs?

Jeg booket selv reisen på sas.no og brukte min CT som har utløp i januar 2019.

Takker og bukker! [emoji16]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Booket nylig en tur for to personer til Miami i slutten av mars. Jeg har Amex Premium og er desverre begrenset til SK sitt eget nettverk. Fant etter mye søking to ledige seter i C på turen til Miami, men det ble Pluss tilbake. Har satt opp slett i expert flyer hvis det kommer noen ledige seter i C på returen.

Så, om det på mirakuløst vis blir to ledige seter i C på returer og, kan jeg da ringe og be de oppgradere og betale de ekstra poengene som trengs?

Jeg booket selv reisen på sas.no og brukte min CT som har utløp i januar 2019.

Takker og bukker! [emoji16]

Etter 15.01.19 får du ikke gjort noen endringer. Da mister du CT men får igjen poeng som ikke er utløpt.

Et lite spm i forhold til posten over, ser at han har en CT som utløper 15.01.19 men skal reise i Mars 19. Holder det å bestille før CT går ut ? Trodde man måtte reise før den gikk ut. Eg har en som går ut 15.01.2020 kan eg da reise i hele 2020 så lenge eg bestiller ila 2019 ?

Etter 15.01.19 får du ikke gjort noen endringer. Da mister du CT men får igjen poeng som ikke er utløpt.
Ja okei, så da om det dukker opp to seter før 15. Jan så kan jeg ringe og endre til C?

Et lite spm i forhold til posten over, ser at han har en CT som utløper 15.01.19 men skal reise i Mars 19. Holder det å bestille før CT går ut ? Trodde man måtte reise før den gikk ut. Eg har en som går ut 15.01.2020 kan eg da reise i hele 2020 så lenge eg bestiller ila 2019 ?

Ja, du kan bestille inntil 15.01.2020 og reise i hele 2020.

Status
Not open for further replies.
Back