AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hei alle.

Jeg er ny på forumet. Har akkurat opparbeidet meg min første CT, og driver å ser på måter å komme meg til Tokyo med *A i C eller F. Klarer likevel ikke finne svar på et ganske enkelt spørsmål, selv om jeg har lest mye rundt på forumet: Hva er konverteringsnøkkelen på miles vs Eurbonus-poeng? Altså; dersom jeg ser på en saver award-tur i F på f.eks United som koster 100k miles, hva koster denne i EB?

Takk for svar.

Det er ingen konverteringsnøkkel, SAS har egne satser for både egne og *A reiser. Google "eurobonus Star Alliance award chart "

Tusen takk sabergum og Dag Viking! 190K i F til Tokyo, det var litt mer enn jeg håpet på. Får fortsette sparinga!

Noen som vet når United frigir sine award-seats til SAS kunder? Prøvde å booke CT med OSL-CPH-ORD-LAS i juni neste år, men selv om united.com sier at det er ledig award-seter på ORD-LAS så sa damen på telefon at det ikke var noe ledig og hun la til at de flere ganger har opplevd at united.com sier det er ledige seter men at de ikke får booket dem. Hun mente de var kun tilgjengelig for Uniteds egne kunder.

Å booke egne bill ORD-LAS t/r hadde vært ok økonomisk, men da får jeg reisen på 2 billetter og det er overhode ikke ønskelig.

Last edited:

Hva skjer i Estland nå? Jeg forsøker å ringe, men får bare beskjed om at "tjenesten ikke er tilgjengelig."

Hva skjer i Estland nå? Jeg forsøker å ringe, men får bare beskjed om at "tjenesten ikke er tilgjengelig."

Etter 30min i telefonkø, så kom jeg gjennom. Det var i 11-tiden i dag. Sikkert bare midlertidig feil på noe, forsøk igjen senere.

Noen som vet når United frigir sine award-seats til SAS kunder? Prøvde å booke CT med OSL-CPH-ORD-LAS i juni neste år, men selv om united.com sier at det er ledig award-seter på ORD-LAS så sa damen på telefon at det ikke var noe ledig og hun la til at de flere ganger har opplevd at united.com sier det er ledige seter men at de ikke får booket dem. Hun mente de var kun tilgjengelig for Uniteds egne kunder.

Å booke egne bill ORD-LAS t/r hadde vært ok økonomisk, men da får jeg reisen på 2 billetter og det er overhode ikke ønskelig.

Var det Saver du fant?

Da ble årets, eller mulig fjorårets, CT svidd av. Kona og en venninne sendes på Plus til KEF senere i høst, så kan ikke akkurat se at jeg fikk sånn kjempeglede av den selv, selv om jeg da får jævlig mange "bonuspoeng" på hjemmebane :p

Da ble årets, eller mulig fjorårets, CT svidd av. Kona og en venninne sendes på Plus til KEF senere i høst, så kan ikke akkurat se at jeg fikk sånn kjempeglede av den selv, selv om jeg da får jævlig mange "bonuspoeng" på hjemmebane :p

Kort utløpsdato på de poengene der ;)

Tenkte jeg skulle bruke min første Companion Ticket opparbeidet gjennom mitt Amex Platinum kort. Ser at det ulike svar på forskjellige spørsmål så jeg lufter hva jeg har planer på.

Vil ha reise i C fra OSL - HAN. Retur BKK - OSL. Dette vil da være en open jaw billett har jeg forstått. Er dette godkjent routing ?

Prisen vil være 140.000 poeng. Men får jeg 50% rabatt på denne poengprisen siden jeg tenker å reise alene ? Booker jeg bonusbillett på sas.no sine sider har jeg sett at jeg kan ta 50% rabatt om jeg reiser alene.

Open Jaw er ikke lov...noen sier at det vil komme tilbake, men ikke når. Du får 50% ja. Du får den rabatten uansett om du reiser med SAS eller Star A. Om du reiser med Star må du ringe Tallinn. Star har en god del mer avgifter enn SAS.
Jeg har imidlertid opplevd at agentene i Tallinn har tilbudt meg open jaw...men da kun om jeg reiste med SAS metall. Men de flyr ikke til BKK, så da er du uansett like langt...

Last edited:

Open Jaw er ikke lov...noen sier at det vil komme tilbake, men ikke når. Du får 50% ja. Du får den rabatten uansett om du reiser med SAS eller Star A. Om du reiser med Star må du ringe Tallinn. Star har en god del mer avgifter enn SAS.
Jeg har imidlertid opplevd at agentene i Tallinn har tilbudt meg open jaw...men da kun om jeg reiste med SAS metall. Men de flyr ikke til BKK, så da er du uansett like langt...
Takk for svar selvom det ikke ble helt det jeg håpet på !

Skal på roadtrip neste år i USA. Tenker SAS i C.
Tenker å fly til New York også kjøre til Florida.
Hva er det beste alternativet for å reise tilbake?
Er det rett å slett å fly tilbake til New York med lokale fly?

Skal på roadtrip neste år i USA. Tenker SAS i C.
Tenker å fly til New York også kjøre til Florida.
Hva er det beste alternativet for å reise tilbake?
Er det rett å slett å fly tilbake til New York med lokale fly?

SAS har vel nettopp startet opp Miami-Oslo, skulle tro det er beste alternativet da.
EDIT: Beklager, jeg innser at jeg misforstod spørsmålet. Ville prøvd meg på en open jaw på CT-telefonen. Eller så er jo tog et spennende alternativ til fly.

Last edited:

Open jaw med Star kan man bare glemme, det har jeg gitt opp nå etter utallige forsøk med agentrulett. Med SAS metall er det mulig om du treffer riktig agent...men å finne ledige seter på rette datoer til USA med SAS kan være vanskelig...

Last edited:

Jeg betaler vel ikke noe ekstra i skatt og avgifter så lenge jeg bruker SAS?
Jeg finner faktisk ikke noe ledig på retur fra Miami uansett. Skal sjekke opp tog. Ikke lett å finne noen rimelige innenriksbilletter heller på fly.

Takk.
Et lite oppfølgningsspørsmål:
Minsker veldig på bonusbilletter dagen jeg tenker å reise.
Får akkurat nok poeng til å booke når forrige måneds poeng kommer inn (rundt 3-4?).
Men jeg kan få en kamerat til å booke på sin konto, også avbestille rett før jeg tenker å bestille.

Fungerer dette i det hele tatt? Kommer bonusbilletter automatisk tilbake som ledig etter avbestilling?

Takk.
Et lite oppfølgningsspørsmål:
Minsker veldig på bonusbilletter dagen jeg tenker å reise.
Får akkurat nok poeng til å booke når forrige måneds poeng kommer inn (rundt 3-4?).
Men jeg kan få en kamerat til å booke på sin konto, også avbestille rett før jeg tenker å bestille.

Fungerer dette i det hele tatt? Kommer bonusbilletter automatisk tilbake som ledig etter avbestilling?
Eller bare få vedkommende til å overføre poeng til deg og så fører du tilbake, går på et blunk og koster 10€!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back