AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Companion ticket og barn som reisefølge.

Tenker på muligheten på å ta med et barn på 10-11 år til USA. Med Companion ticket, holder det da med 75000 poeng for å reise til USA i Business ? Det er vel 50 % rabatt på bonusreiser for barn under 12 år ? Vet det er vanskelig å finne billetter, men alternativet kan jo være et annet Star Alliance selskap og da 82500 poeng. Nesten 50.000 poeng nå og en del trumfbonus.

Re: Companion ticket og barn som reisefølge.

Tenker på muligheten på å ta med et barn på 10-11 år til USA. Med Companion ticket, holder det da med 75000 poeng for å reise til USA i Business ? Det er vel 50 % rabatt på bonusreiser for barn under 12 år ? Vet det er vanskelig å finne billetter, men alternativet kan jo være et annet Star Alliance selskap og da 82500 poeng. Nesten 50.000 poeng nå og en del trumfbonus.

Som nevnt ovenfor er det ikke barnerabatt på Star billetter, men svaret ellers er at du kan bruke CT og barnerabatt tilsammen slik at en voksen og et barn koster 75000.

Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hvordan er det med CT og spedbarn (0-2 år) i *A? Kan man ta med spedbarn gratis, eller til 90 % rabatt, som hos SAS?

AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Hvordan er det med CT og spedbarn (0-2 år) i *A? Kan man ta med spedbarn gratis, eller til 90 % rabatt, som hos SAS?

I praksis gratis. Vi hadde med infant med Lufthansa til og Thai hjem med business i Singapore med CT billetter i fjor. Tror jeg betalte 150kr eller noe sånt for han

Vi måtte betale 10% av prisen på kabinklassen. Ca 2500 business t/r. Det var med Lufthansa.

Vi har reist med Swiss og Thai med infant, og begge gangene betalte vi 10% av avgiftene, Dvs da ca 300-400. Tydeligvis det praktiseres forskjellig.

Takk for svar. Helt åpenbart at dette praktiseres ganske forskjellig ja. Hvis Lufthansa er tilbøyelige til å ta seg betalt 10 % av fullpris på kabinklasse, så blir det jo fort en dyr fornøyelse hvis man for eksempel blåser CT'en på LH First.

Kan CT-telefonen i Baltikum gi svar på hva det vil koste for infant ved bestilling av CT, eller må man belage seg på surprise, surprise ved innsjekk?

Jeg tror ikke Tallin kan svare deg på det, siden infant må bestilles hos carrier etter bestilling. Du må nok ringe LH.

Jeg tror ikke Tallin kan svare deg på det, siden infant må bestilles hos carrier etter bestilling. Du må nok ringe LH.

Når jeg bestilte CT med infant ble alt ordnet gjennom SAS og trengte ikke bestille infant separat hos carrier. Har var på samme billett som oss

Noen som vet om det er mulig å booke Asiana biz/First med CT?
Har funnet ledige billetter men foreløpig sier Estland at de ikke kan booke dem.
Er det bare for langt frem i tid for at Asiana slipper andre *A til? (Avreise er i julen)

Noen som vet om det er mulig å booke Asiana biz/First med CT?
Har funnet ledige billetter men foreløpig sier Estland at de ikke kan booke dem.
Er det bare for langt frem i tid for at Asiana slipper andre *A til? (Avreise er i julen)

Det må være noe nytt, jeg hadde inne en booking for et par mnd siden med dem i F FRA-ICN. Skiftet imidlertid til LH, men OZ var bekreftet.

Long story short: Jeg opptjente en CT i fjor, altså måtte jeg bruke den i løpet av dette året. Jeg har lurt på en tur til Tokyo med kona i slutten av november, men SAS har jo ingenting ledig på business. Jeg har sjekket KVS og sett alternativer med business med andre i alliansen og forberedt meg på lange samtaler med callsenteret i Estland.

MEN!

Da jeg sjekket ledig bonusseter på nettsiden til SAS våren 2017, så kunne jeg fortsatt bruke min nåværende CT!?! Jeg booket sporenstreks en tur i juni for oss to til Tokyo.

Er dette en glipp hos SAS? CT skal jo bare vare ut kalenderåret, året etter opptjening..skal det ikke?

Er dette en glipp hos SAS? CT skal jo bare vare ut kalenderåret, året etter opptjening..skal det ikke?

Ingen glipp dette, da det er bestillingstidspunktet og inne avreisetidspunktet som teller

Ingen glipp dette, da det er bestillingstidspunktet og inne avreisetidspunktet som teller

Takk for tips , har en CT jeg trodde jeg måtte bruke i 2016 , men det holder altså å bestille reisen i 2016 , goodie , da avventer jeg til jeg har >=80.000 poeng.

Det er en glipp ihht pkt#18 i T&C:
Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato
på Companion Ticket
https://www.americanexpress.no/fileshare/filarkivroot/AmEx2016/Vilkaar%20og%20betingelser/0090_AMSE_CompanionTicket_vilkaar_0815_LR.pdf

Mens for poengene er det som Someone sier at man må bestille før utløp

Det er en bug hos SAS it. Bare å bestille, men man kan få problemer når man skal gjøre endringer. Jeg fikk gjort en endring, med beskjed om at det ble den eneste, for CT booket etter utløp.

Status
Not open for further replies.
Back