AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Takker folkens!
Jeg så på eurobonus og ikke alt om reisen :lol:
Utrolig kjipt at jeg ikke får brukt CT på denne reisen da det hadde vært digg å sitte på business. CT sier at det må være tur retur reise, noe som Eurobonus tillater. Grrrrr.
Har dere kloke hoder noen magiske triks?

Eneste mulighet er enveis vanlig eurobonusbillett.

DE siste månedene har companionticket vært synlig i menyen til høyre når man bestiller bonusbilletter, nå er den borte og CTen er enda gyldig, noen som har merket det samme?

DE siste månedene har companionticket vært synlig i menyen til høyre når man bestiller bonusbilletter, nå er den borte og CTen er enda gyldig, noen som har merket det samme?

Jeg bestilte årets sommerferie for to personer til HKG i SAS Business med CT på sas.no 24. februar, og det gikk fint. Markerte for at jeg ville ha 50% rabatt.

Herregud for et under at det er mulig å finne to ledige plasser i Business i sommerferien :8:

Jeg bestilte årets sommerferie for to personer til HKG i SAS Business med CT på sas.no 24. februar, og det gikk fint. Markerte for at jeg ville ha 50% rabatt.

Herregud for et under at det er mulig å finne to ledige plasser i Business i sommerferien :8:

Må quote meg selv... Endelig destinasjon er selvfølgelig Taipei, men iflg diverse søkemotorer fantes det ingen gode forbindelser. Det et selvfølgelig mulig at det endrer seg før sommerferien, så da er spørsmålet om det lett lar seg gjøre å føye til forbindelse til/fra Taipei uten risiko for å miste allerede bestilte seter?

Må quote meg selv... Endelig destinasjon er selvfølgelig Taipei, men iflg diverse søkemotorer fantes det ingen gode forbindelser. Det et selvfølgelig mulig at det endrer seg før sommerferien, så da er spørsmålet om det lett lar seg gjøre å føye til forbindelse til/fra Taipei uten risiko for å miste allerede bestilte seter?

Tror ikke det skal være et problem. Jeg har bare møtt hyggelige folk på CT telefonen, og de har lagt til flere destinasjoner og endret på alle tider etter at selve CT var bestilt uten problemer.

Tror ikke det skal være et problem. Jeg har bare møtt hyggelige folk på CT telefonen, og de har lagt til flere destinasjoner og endret på alle tider etter at selve CT var bestilt uten problemer.

Supert svar, da skal jeg holde øye med tilgjengelighet fremover :)

Har også vært så heldig å funnet 2 CT billetter til HKG i C i sommer.

Taipei; finner mange reiser med EVA Air, men har ikke sjekket awardtilgjengeligehet. Men, siden flygningen er 1 time og 40 minutter, vil det kanskje være like greit å booke separate billetter i Y, enn å måtte betale tilsvarende i fueltax?

Også uten gebyrer per endring? Jeg vurderer å endre til hjem- eller utreise fra NRT, dersom tilgjengelig. Open-jaw, slik vi fikk til i fjor.

Taipei; finner mange reiser med EVA Air, men har ikke sjekket awardtilgjengeligehet. Men, siden flygningen er 1 time og 40 minutter, vil det kanskje være like greit å booke separate billetter i Y, enn å måtte betale tilsvarende i fueltax?
Masse tilgjengelige award billetter i sommer nå, sjekket på Expertflyer. Fueltax er det samme for Y og C. Eneste grunn til å kjøpe separate billetter er hvis du vil bli i HKG noen dager. CT tillater ikke stopover. Men du vil heller sitte trangt i økonomi enn dette setet? ;)
BR11-JDL-4-640x426.jpg

Også uten gebyrer per endring? Jeg vurderer å endre til hjem- eller utreise fra NRT, dersom tilgjengelig. Open-jaw, slik vi fikk til i fjor.
Open-Jaw ikke tillatt med Amex (lengre).

IST-TPE er løsningen.
Jeg har booket dette til sommeren
Eva Biz er veldig bra og det er godt med tilgjengelighet på ruten fra Istanbul. Andre ruter er vanskelig dog.
Du kan også forsøke å returnere med SAS. Det skal vi :)

Kan man fly jorden rundt med denne billetten?
For eksempel via USA til Sydney, og via BKK e.l. på vei hjem?

Det går ikke.
Du kan kun ha en transittsone og kun et stopp der.

Det er mulig kanskje det går å fly OSL-CPH-NRT-YYZ-LHR-OSL
Jeg spurte en agent om dette og fikk ikke umiddelbart nei, dog skal du nok ha flaks med agenten..

Jeg kunne godt tenke meg dette :)

CT tillater ikke stopover.

Stopover er vel lov for inntil 24 timer fremdeles, som vanlige EB regler?

Men du vil heller sitte trangt i økonomi enn dette setet? ;)

Godt poeng. ;)

Open-Jaw ikke tillatt med Amex (lengre).

Det er synd, leser de har endret vilkårene. Men vil kanskje likevel prøve agentrulletten og se, skulle jeg finne en SK flyvning fra/til NRT.

IST-TPE er løsningen.
Jeg har booket dette til sommeren
Eva Biz er veldig bra og det er godt med tilgjengelighet på ruten fra Istanbul. Andre ruter er vanskelig dog.
Du kan også forsøke å returnere med SAS. Det skal vi :)

Som i OSL - IST - TPE med EVA, og retur fra TPE - HKG - ARN - OSL ?

Hva skjer i Taipei forresten? Ser mange som er booket dit i sommer. Mulig vi også må legge turen innom. :)

Tenkte jeg i løpet av 2-3 år kan spare opp nok eurobonuspoeng på Amex og trumf, samt sporadiske sas-flyvninger, til at jeg får 100.000 poeng og nok til en companion ticket i business i sommerferien t/r San Francisco eller Los Angeles. Må riktignok bytte ut classic Amex med Platinium om to år.

Men jeg er bare Eurobonus Basic medlem og når jeg søker etter bonusbilletter for 2016 finnes det nesten ikke noe tilgjengelighet hverken sommer eller høst. Er det noen mulighet for at planen min kan gjennomføres ? Må jeg først reise så mye at jeg får Sas sølv- eller gull-kort slik at det blir flere bonusbilletter tilgjengelig ?

Blir ikke flere award seter tilgjengelig selv om du er sølv eller gull. Det er generelt lite tilgjengelig med SAS til vestkysten av USA...skal du være sikker satser du på Star Alliance for 110.000 poeng...Lufthansa, Swiss, United, Austrian...men da kommer fueltillegg (unntatt for United) i tillegg såklart.

Er nesten 100% sikker på at de ikke tar fuel tillegg...

Last edited:

Blir ikke flere award seter tilgjengelig selv om du er sølv eller gull. Det er generelt lite tilgjengelig med SAS til vestkysten av USA...skal du være sikker satser du på Star Alliance for 110.000 poeng...Lufthansa, Swiss, United, Austrian...men da kommer fueltillegg (unntatt for United) i tillegg såklart.
Takk for tipset. Da får jeg prøve å komme meg til 110.000 poeng. Kan jeg sjekke award-seter på f.eks. Lufthansa sine sider selv om jeg ennå ikke har nådd 110.000 poeng ?

Det er ingen vits å sjekke på Lufthansa, da de slipper flere seter til sine egne medlemmer (SEN og HON), slik SAS skulle ha gjort. Så da finner du bare seter du ikke får booket allikevel. Meld deg inn hos ANA , United og Air Canada's bonusprogrammer, og bruk dem til å søke. Evt invester i KVS tool eller Expertflyer. Det Air Canada viser stemmer bra, evt United Saver.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back