Jeg var heldig og fant to bill i biz til EWR kun 5 mnd før avreise, men du bør nok 7-10 mnd frem for å finne to t/r billetter. Litt avhengig av sted i USA dere skal og da... Ikke se deg blind på nett, prøv å ringe CT telefonen om du har noen konkrete datoer. Det hender plutselig det dukker opp noe hos de...
Jeg har et AMEX classic kort og etter et vanvittig høyt forbruk på en USA-tur i desember er jeg berettiget til en companionticket (om det ikke er slik at det at regningen havner i januar som teller). Jeg har lest meg til at jeg kan få billetten innenfor Skandinavia. Men i dag fikk jeg en epost som tyder på at hele Europa er inkludert, hvorfra jeg siterer:
"Nytt år, nye muligheter
Nytt år gir nye muligheter til å opptjene en Companion Ticket. Din Companion Ticket har nå blitt enda bedre og kan taes ut på flyvninger med SAS eller Widerøe, i hele Europa."
Er det flere som har fått samme eposten, eventuelt erfart at bruksområdet er utvidet ?
Håper jeg har rett i mine antagelser, for da blir det høsttur sørover i Europa !
Mulig spørsmålet er stilt tidligere, men gjorde et kjapt søk uten å finne noe.
Fikk medio 2015 opptjent CT-billett på SAS AmEx Premium. Booking er gjort for reise i august 2016. Omtrent samtidig som dette ble opptjent oppgraderte jeg kortet til Platinum. Bruken av Platinum bikket i november (fakturadato desember) grensen for ny opptjening av CT, men trodde i utgangspunktet at jeg ikke ville få ny CT-billett. I dag dumpet det derimot et brev ned i postkassen med gratulasjoner om ny CT-billett, datert 4. januar 2016, men med påskrift om at billetten gjelder for opptjeningsåret + 12 mnd. Har jeg vært heldig som har fått to billetter? Og gjelder ny billett for 2015+2016, eller 2016+2017? Billetten ligger gyldig på Eurobonussiden.
Omtrent samtidig som dette ble opptjent oppgraderte jeg kortet til Platinum.
Jeg oppgraderte fra Premium til Platinum for noen måneder siden. Forsøkte først å gjøre det via nettet, og det stod da ingenting om halv årsavgift eller poeng. Pga problemer med nettregistreringen fikk jeg tilsendt et papirskjema. Her stod det at jeg skulle få både poeng og halv pris. Etter at jeg fikk kortet dukket 12.000 poeng opp, mens de trakk full årsavgift. Gjorde dem oppmerksomme på dette og fikk tilbakebetalt halve årsavgiften. Mulig jeg var heldig...
Fikk du 12000 poeng ved oppgradering til Platinum? Jeg oppgraderte i desember, og det ble opplyst om velkomstbonus før jeg bestilte kortet, det står i ordrebekreftelsen at jeg vil få 12000 poeng, og jeg har fått to mailer etter at jeg mottok kortet om at "12000 poeng venter på deg og kommer inn på din konto når du tar kortet i bruk". Fikk imidlertid mail fra Amex i dag om at SAS ikke vil gi meg noen velkomstbonus siden jeg oppgraderte fra Premium...
Har forøvrig ikke fått noen CT ennå til tross for at omsetningen ble oppnådd i november, men skal visstnok få den i månedsskiftet januar/februar, på Platinum-vilkår og med gyldighet ut 2017. Men redd det er for sent for å få kloa i de to ledige plassene jeg har sett meg ut i juni.
Omsetning skal egentlig ikke nullstilles ved skifte av kort. Spurte spesifikt om dette selv. Så det du sier er at du har fått to CT i 2015? Med mindre den første var for 2014 vil jeg si du har vært heldig ja![]()
(...)If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Note! The transit zone must be the same in both directions.(...)
Hei, hadde satt pris på svar og kommentarer til følgende bruk av CT.
Selv om det ikke er nevnt i Spend Chart antar jeg at Seychellene (SEZ) er 90 000 poeng i C?
Dette virker som en god deal for meg, selv om Ethiopian (ET) tilsynelatende ikke har business class mellom ADD og SEZ (eller er det bare aldri ledige bonusseter)?
:
Hei, hadde satt pris på svar og kommentarer til følgende bruk av CT.
Det er også mulig å rute via IST med Turkish; hvordan rangeres normalt ET opp mot TK?
Ja, da har jeg nok bare vært uheldig med datoene, takk!90 000 er korrekt, var sikker på at jeg hadde sett det i spend chart før.... hmm.
Booket for en kamerat i fjor, så det er uansett riktig. ET har C mellom ADD og SEZ. Synes de har ganske mye tilgjengelighet også. Kanskje det er høysesong når du har prøvd?
Er det noen som har link til reglene for endring/avbestilling av bonusbilletter? Søker på sas sine sider men klarer ikke å finne... Ikke står det noe om det i billetten heller.
På forhånd takk!![]()