AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Status
Not open for further replies.
Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Thai tilbyr ikke F fra Norden. Kun fra LHR, CDG, FRA, MUC, ZRH, FCO, MXP, DEL, HKG, KIX, NRT, HND og SYD til BKK.

A380'en har nye F, mens B747'ene har vel 50/50 av ny og gammel F.

Ble 190 000 poeng, brukte CT. Mener det ble i ca 5k i fuelcharge.

13 Jan kommer dette opp som ledig i F:
85d2eebc4f4aef32e0a4b9f27599d69b.png

F, MUC-BKK.

14 JAN er det ledig via CDG med A380 eller MXP med B747 (denne har vel oftest gammel F) Begge på F.

Det at Thai ikke tilbyr F fra Norden var news for meg, OG tydeligvis info CT kontoret i Estland ikke hadde! :angry:
Da må vi se om vi kan få lagt om reiseruten igjennom MUC, OM jeg får kjøpt meg litt ekstra poeng.

Sjabby: Kan du også sjekke hvor mange ledige plasser det er i F 13. jan? (Eller er det "0" som den ene kolonnen viser?)

Last edited:

Det er minst 2 ledige på award billetter.

Kolonnen med 0 er stopover eller noe slikt, betyr ikke noe i denne sammenheng.

Får vel CT denne måneden, og lurer på en tur til New Zealand til høsten igjen.
I følge poengkartet til SAS så vil dette koste 180 000poeng i Business for en person. Er dette T/R?

Og hvor finner dere oversikt over biletter?
Kan jeg regne med og måtte ut med 5-6k i avgifter for en slik tur?

/Rune

KVS-Tool er den jeg bruker og synes har vært enklest. Koster noen kroner, men en god investering synes jeg.

Denne gangen, som forrige gang, velger jeg å bruke CT på en måte som er mange hakk mindre eksklusiv enn det de fleste leter etter. Har dog en utfordring at jeg må finne en destinasjon midt i tjukkeste fellesferien til 5 personer. Med 3 barn og 2 voksne kan man faktisk reise til omtrent hvor som helst i Europa for 75.000 kr (3x halv pris til barna, og "halv pris" til de voksne pga CT).
I fjor begynte jeg å lete i julen/januar og fant t/r TRD-AGP, fram i go, tilbake i plus til hyggelige 100.000 poeng og rett under 1100kr i skatter og avgifter.
Til sommerferien 2016 (siste 3 uker juli, men noe fleksibilitet) har jeg begynt å lete, men finner ingen t/r mulighet med nok ledig plass til en "garantert solfylt" (dvs stort sett Sør-Europa/middelhavet, for å unngå begrepet "Syden"), der det var flere destinasjoner å velge fra i fjor.
Var jeg bare heldig i fjor eller kan jeg forvente at antall bonusseter blir økt?

Og, hvordan "teller" CT? Dersom det er 4 ledige bonusseter ifølge oversikten, vil man da kunne reise "4+1" eller må det stå 5 seter i oversikten i utgangspunktet?

KVS-Tool er den jeg bruker og synes har vært enklest. Koster noen kroner, men en god investering synes jeg.

Da lastet jeg ned dette og betalte for et "prøvemedlemskap".
Spørsmål, må man være medlem av Air Canada eller noe annet for og få lov til og søke på Star Alliance Upgrade? Jeg er kun SK Gold og AF/KLM.

Jeg tenkte og sjekke SK984 fra NRT-CPH 03.12.15
Samt andre selvfølgelig når jeg får det til og fungere.

/Rune

Jeg registrerte meg hos ANA og Air Canada for å kunne bruke flest mulig søkefunksjoner. Se FAQ Her:

FAQ

Linken funker ikke, bruk : w w w .kvstool.com/FAQ.php

En god investering om du ikke broker Mac, da er det noe herk. Eller om du forsøker å last det inn på jobb pc, men arbeidsgiver ikke lar deg ha egne programmer på pc. Da er det også noe herk.

Blir companion ticket tilgjengelig med en gang igjen dersom en avbestiller reisen, eller tar det noen dager?

Selv om jeg har bestilt neste års CT reise, så får jeg fortsatt valget om å bruke det når jeg ser på billetter nå.
Jeg har ikke brukt årets, kan det være den som blir overført? Eller bare feil i systemet?

Yes, 110k poeng og ganske høye avgifter/skatter + fueltillegg (er innom LHR) på vei hjem igjen.

Et spm: betaler man fueltillegg på flygninger i USA og Canada med Air Canada?

Aeroplan-medlemmer gjør vel ikke det, men mulig Eurobonusmedlemmer gjør det? SAS-damen på telefon mener imidlertid ikke at man gjør det som eurobonusmedlem og betaler kun fueltillegg for Toronto-London. I så fall er fueltillegget på den strekningen skyhøyt!
Endret litt på denne hjemveien da SAS har nå åpnet for bonusbilletter fra Los Angeles til Stockholm. Bedre reisevei og fueltillegget forsvinner :)

FYI: Det er forresten maaange billetter tilgjengelig så det er bare til å booke i vei mens man kan. Er det en glipp fra SAS IT igjen..? Det er i alle fall meget god tilgjengelighet fra ARN til LAX og tilbake igjen i business.

Hei.
Jeg har en CT på amex premium, det dekker så vidt jeg har forstått kun SAS-flights.

Jeg hadde tenkt meg en tur med kjæresten i C til Tokyo. Men innenfor de neste 10-11 måneder, er det kun 2-3 dager hvor det faktisk er tilgjengelig to billetter i C.

Er det sånn at det må være to billetter tilgjengelig på SAS eurobonus bookingsystem?
Eller ser gjengen på telefonen til CT billettene som er tilgjengelige som *A CS+ og kan booke de?

Hva er CS+? CT gjengen har ikke annen tilgang enn du selv ser på nett.

Da må du velge en av de dagene du har funnet. CT gjengen finner ikke mer enn du ser når du søker opp

Selv om jeg har bestilt neste års CT reise, så får jeg fortsatt valget om å bruke det når jeg ser på billetter nå.
Jeg har ikke brukt årets, kan det være den som blir overført? Eller bare feil i systemet?

Jeg får også opp CT som tilgjengelig kampanje når jeg prøver å booke reiserneste år, lenge etter denne er utgått..

Da må du velge en av de dagene du har funnet. CT gjengen finner ikke mer enn du ser når du søker opp

Det er jo så grusomt å sitte å lete, fordi man må trykke seg inn på hver enkelt dag det er ledige economy, for å se om det også er ledig business.

Så for å være helt sikker; hvis jeg på hjemmesiden til ANA eller United finner award tickets på SK-flights, kan de ikke bookes via CT-telefonen?

AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Finner du award på united finner ct folka det også. Ledig award du finner hos ANA og UA kan ct tlf booke

Jeg har booket reise der jeg kan tenke meg å oppgradere til F på LH på utreise dersom det blir tilgjengelig. For retur går alt uansett i C da F ikke finnes på ruten.

Vil en da belastes for F kun en vei i poeng (kun F på utreise), eller må en bite i det sure eplet og betale i poeng for F også på retur?

Noen som kan dele av erfaring på praksis?

Last edited:

På bonus-uttak så regnes høyeste klasse som prisgrunnlag for hele turen.

Status
Not open for further replies.
Back