AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål mm. StarAlliance (2019->31AUG2024)

Re: AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->)

Noen som vet når man kan få bestilt CT turer igjen?
Jeg har en booking i september som er "halvferdig" og trenger litt endring før avreise...

Noen som vet når man kan få bestilt CT turer igjen?
Jeg har en booking i september som er "halvferdig" og trenger litt endring før avreise...
SAS skal ha åpnet for slike bookinger igjen på *A. Ring Talinn på 64816099.

Ja, det er åpnet igjen nå. Det var skikkelig rally i går, med nesten en times ventetid for å komme igjennom - for EBD-kunder. Det tok generelt også lenger tid enn tidligere å få bekreftet bestillinger og endringer, med mye ventetid underveis i samtalen.

Ja, det er åpnet igjen nå. Det var skikkelig rally i går, med nesten en times ventetid for å komme igjennom - for EBD-kunder. Det tok generelt også lenger tid enn tidligere å få bekreftet bestillinger og endringer, med mye ventetid underveis i samtalen.

Det virker som de har fjernet EBG/D-prioriteten i køen, litt nedtur unektelig.

Takk for svar.
Da må de derimot ha åpnet sent på dagen mandag. Jeg ringte dem rett før jeg skrev denne posten og da var det stengt..
Jeg prøver igjen i dag!

Takk for svar.
Da må de derimot ha åpnet sent på dagen mandag. Jeg ringte dem rett før jeg skrev denne posten og da var det stengt..
Jeg prøver igjen i dag!

EDIT:
Ringte dem nå og telefonen sa det samme. "Det er ikke mulig å gjøre nye award bookinger på nåværende tidspunkt, men hold linjen om du har en eksisterende booking".
Det var derfor jeg la på sist.... hehe.

Når jeg holder linjen så fikk jeg vite at de åpnet for booking av nye reiser på fredag ettermiddag. Vel og merke bare over tlf, ikke på nett.

Det viser seg dessverre at det fortsatt ikke er mulig gjøre endringer på bookinger som involverer SQ på noe som helst måte. Alle billetter med SQ er fortsatt låst.

De fant noe med LH i samme periode, men føler ikke det er det samme. Vil heller ha SQ longhaul enn LH.

Jeg forsøkte å booke THAI i romjula, men med THAI må man vente til mindre enn 89 dager før avreise for å booke C og F.....æsj....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle reist i Plus med familien på 4 til LAX i dag og retur fra SFO i september. Den turen gikk selvfølgelig i vasken...

Dette var CT opptjent i 2019, så jeg har vel ut året for å booke ny reise. Begynner å bli litt stressa for om jeg får brukt den eller ikke.

Noen som vet om SAS har vurdert å forlenge gyldigheten på CT-ene? Det kunne jo være et tegn på goodwill fra SAS nå som de bruker så lang tid på refusjoner.

Fikk min forlenget til 31/8 og har brukt den til bestilling neste sommer.

I går kansellerte Singapore Airlines en haug med flygninger i september. De har heller ikke gitt noen signaler på når de åpnes opp igjen for bestillinger. Thai er jo også begrenset til 90 dager i forveien.

Så vår tur til Singapore må utsettes til en gang i 2021. Like greit mtp situasjonen rundt om, selv om Singapore har vanvittig mye bedre smittetall enn Norge.

Gjeldende CT med utløp i 2020, har fått forlenget gyldighet til 30. november 2021. man skal booke i år, litt forskjellig hva Tallin og SAS sier, Tallin sier man kan booke innen 31. desember, SAS sier innen 30. nov i år, men man kan bare booke 330 dager fram i tid, og man kan ikke gjøre noen endringer etterat den er booket, og den kan heller ikke avbestilles etterat reisen er booket. Det skal komme en informasjon om denne endringen i reglene, men jeg fikk den på en mail fra SAS idag som svar på dette med mulig forlenget gyldighet av CT.

Gjeldende CT med utløp i 2020, har fått forlenget gyldighet til 30. november 2021. man skal booke i år, litt forskjellig hva Tallin og SAS sier, Tallin sier man kan booke innen 31. desember, SAS sier innen 30. nov i år, men man kan bare booke 330 dager fram i tid, og man kan ikke gjøre noen endringer etterat den er booket, og den kan heller ikke avbestilles etterat reisen er booket. Det skal komme en informasjon om denne endringen i reglene, men jeg fikk den på en mail fra SAS idag som svar på dette med mulig forlenget gyldighet av CT.

Dette høres jo ut som de eksisterende reglene. Har det ikke alltid vært slik at CT opptjent året før kan bookes hele inneværende år, mens reiser for neste år ikke kan endres/avbestilles uten at det medfører tap av CT'en?

"Gjeldende CT med utløp i 2020"

JEG MÅTTE ALTSÅ HA BRUKT DEN CT I ÅR, MED RETUR INNEN 15 JAN 2021, NÅ KAN JEG ALTSÅ BRUKE DEN SAMME CT ETT ÅR LENGER, MED VISSE RESTRIKSJONER, ENDRING OG KANSELLERING AV REISE ER IKKE TILLATT.

"Gjeldende CT med utløp i 2020"

JEG MÅTTE ALTSÅ HA BRUKT DEN CT I ÅR, MED RETUR INNEN 15 JAN 2021, NÅ KAN JEG ALTSÅ BRUKE DEN SAMME CT ETT ÅR LENGER, MED VISSE RESTRIKSJONER, ENDRING OG KANSELLERING AV REISE ER IKKE TILLATT.

Dette tviler jeg sterkt på. Har du noe link/dokumentasjon for å understøtte denne påstanden? Btw, greit å slå av caps-lock siden det er skriking i internettsjargong.

Opptjent CT i 2019 kan bookes og endres frem til 31.12.20. Du kan bestille reiser så langt frem i tid du vil (altså langt ut i 2021). Det spekuleres i om denne blir ytterligere FORLENGET, ikke avkortet.

Opptjent CT i 2018 har blitt forlenget bookingperiode frem til 30.11.20. Her kan du også booke reiser i 2021 men ikke forandre bookingen etter 30.11.20. Mange poster om insideflyer om dette. Det er altså denne du snakker om.

Vi har fått information om att Companion Tickets kommer att bli förlängda till den 30 november 2020.
Så då ska man boka senast den 30 november men du kan ju boka för ungefär 330 dagar fram i tiden.

Däremot så kan du inte omboka och använda samma Companion Ticket igen och du får heller inte tillbaka den om du avbokar.

Det kommer att skickas ut mail om att Companion Tickets kommer att förlängas igen troligen under den här veckan.

Dette er svar på min forespørsel ang min CT som ble kansellert tidligere i år, og som utløper i år, så den blir altså forlenget.
Beklager det med store bokstaver var ikke ment slik du skriver.

Fikk dette på mail i går uten at jeg har spurt SAS:

Verdikupongen din som utløper 31/12 2020 vil bli forlenget til 28/2 2021. Verdikupongen innebærer at du kan bestille en valgfri bonusreise til halve poengprisen. Poengrabatten gjelder for bonusreiser med SAS og Star Alliance for inntil to personer, med forbehold om tilgjengelighet. Vær oppmerksom på at du må gjøre reisebestillingen senest 28/2 2021. Reisetidspunkt kan være senere.

Noe alle har fått eller?
Er takknemlig for det, men kunne kanskje ønsket meg et par måneder til i forlengelse. Ser ikke for meg at pandemien er over i februar slik at man da vet hvor man kan reise i 2021, men man kan jo alltids håpe.

Min ble forlenget til 31.3.21.... Amex Elite

Back