Dagstur til New York

Re: Dagstur til New York.

Fåkke noe penere enn A346, håper de holder henne i drift leeeenge.

Å si ar NY er kjedelig er vel er litt "bold statement". Byer er jo litt hva man gjør det til og selv om "alle har vært i NY hundre ganger" så skal man være ganske tafatt for å ikke finne på noe nytt. :)

Hver sin smak, men to ganger holder for meg. Hvis jeg vil ha mye mas og fjas og alt for mye trafikk kan jeg heller sykle til Smestadkrysset ;)

Men spøk til side. Gleder meg til bildene fra hjemturen
 
Re: Dagstur til New York.

Så sitter man her da i en massiv Chevrolet Suburban på veistump EWR…For noen herlige 18 timer.. I dag ble det 17 kilometer med mange herlige opplevelser. Dagen startet i Harlem og deretter ble det Toms Diner for frokost hvor jeg fikk en ny herlig gresk venn som innrømmet at han ille het Tom. Jeg forstod faktisk først ved utsjekk at dette er dineren fra Seinfeld OG en Susanne Vega sang.

Deretter ble det spasertur langs Hudson-elva og en pils nederst på The View at Battery som også har blitt en liten tradisjon. Den var stengt og skulle ikke åpne før 11.30, men jeg fortalte storyen mon og jaggu ble den åpnet 40 minutter før tiden med musikk og greier.

Lunchen ble på den originale Smith & Wollenskyen som var utmerket.

For noen tiner og for et minne for livet.

Skulle egentlig ta flytoget osv. men plutselig ble det litt lite tid og hotellet jade en Suburban til 105 USD så da ble det den.

Nå skal det furtes på EWR og SK ;)

IMG_6541.jpeg

IMG_6544.jpeg

IMG_6542.jpeg

IMG_6546.jpeg

IMG_6554.jpeg

IMG_6556.jpeg

IMG_6559.jpeg

IMG_6585.jpeg

IMG_6587.jpeg
 
Re: Dagstur til New York.

Takk for at du deler! Jeg må få med meg first med LH - og kombinere med 747-8, 340-600 har jeg fløyet i business til Manila flere ganger, med stopp i Guangzhou. Flott maskin!
 
Re: Dagstur til New York.

Man står selvfølgelig fritt til å furte over at en ikke flyr F, men livet på 1a hos sas er også vært å leve. Spent på om du kommer deg inn på LH loungen, de har blitt strenge på å sende folk til Sk loungen siden de selv skal ha avgårde en 747-8 18.10.
 
Re: Dagstur til New York.

LH og SK loungene kan ta seg en bolle. Stikk i UA Polaris


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Dagstur til New York.

Kom inn på begge loungene og begge var stappet. LH loungen var faktisk litt renere og luftigere. SAS loungen er virkelig kaotisk. Tok et glass vann.

Nå er jeg på plass 1A og Charles Heidsieck er tilbake. Ser at resten av vinene har skrukork. Tror faktisk jeg går for laksen. Norsk kaptein og svensk crew. De er hyggelige, men litt dårlig stemning dem i mellom.

IMG_6593.jpeg

IMG_6597.jpeg

IMG_6598.jpeg

IMG_6599.jpeg
 
Re: Dagstur til New York.

Og der la det vi på CPH. Prøvde å komme meg med på SK908 direkte til Oslo, men den var stappfull.

Udramatisk og komfortabel tur over dammen med ganske god mat, nydelig champis og litt kjedelige viner. Sovnet rett etter hovedretten sp jeg klokket vel inn en 3-4 timer søvn på denne også og våknet etter frokosten. I dag løp de ikke rundt med trompet og kjeler for å vekke alle.

Nå er det mer eller mindre bare å spasere over til Oslo flyet og den rapporten skal dere slippe.. Nå er det hjem og slappe av og null flyging før tirsdag.

Liten edit: "Pleier" og ha 2A som er et langt bedre sete med mer åpne vinduer og privacy. 1A er også nesten sost av på biz.

IMG_6601.jpeg

IMG_6604.jpeg

IMG_6605.jpeg

IMG_6606.jpeg

IMG_6607.jpeg
 
Last edited:
Re: Dagstur til New York.

NY er vel først og fremst alt annet enn bare en by… er jo en helt egen verden:-)
 
Re: Dagstur til New York.

Ah digger slike 100% ufornuftige turer, spesielt når det er godt fortalt! Takk for turen!
 
Re: Dagstur til New York.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.. Jeg tar faktisk med siste legget selv om jeg nevnte at det ikke var noe vits..
Mellomlandingen på CPH var på 40 minutter, som fort kan bli litt kort – spesielt hvis det var litt kaos i passkontrollen, og autopiloten i hodet gjorde at jeg gikk til gaten hvor mer eller mindre alle Oslo flyene går fra. Fant ut litt sent at flyet skulle gå fra E20 helt i andre enden og fikk slengt på litt juice i skrittelleren. De ropte final call for flighten – men virket avslappet da flere hadde gjort det samme.

For første gang på 128 år hadde jeg midtgang (1C) som med ledig midtsete var faktisk litt deilig, selv om jeg savnet vinduet. Så lærte jeg noe nytt.. Denne frokosten jeg aldri har likt på SAS flyet er faktisk litt selvforskyldt – man kommer jo ofte rett fra loungen og er småmett når denne Olapakken blir slengt ned på brettet – nå var jeg faktisk skrubbsulten siden jeg sov forbi frokosten på EWR maskinen. Nå var den faktisk meget god, og en fin start på dagen. Så dette ble faktisk en fin tur CPH-OSL, og dette godt hjulpet av at man gruet seg til denne og forventingene på bunn.

Fikk plukket opp litt øl fra Drammen og litt råvarer til mimosaene og rett inn i en Bolt som skulle ha 540 kroner (!) til Knausen på en søndag..
Så igjen… For en utrolig tur som jeg tipper «all in» med Uber osv (hotellet var på hotels.com credit) kom på 5000 kroner, dette tror jeg jeg faktisk drakk in på FCL og MUC-EWR.

Formen i dag er utmerket og hjernen prosesserer fremdeles hva man opplevde. Rart med det, men jo kortere turen er, jo mer opplever man og jeg kan tenke meg folk som er det i 3 døgn kanskje opplever mer eller mindre det samme. Men jeg fortår jo at dette er litt borderline..
 
Re: Dagstur til New York.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.. Jeg tar faktisk med siste legget selv om jeg nevnte at det ikke var noe vits..
Mellomlandingen på CPH var på 40 minutter, som fort kan bli litt kort – spesielt hvis det var litt kaos i passkontrollen, og autopiloten i hodet gjorde at jeg gikk til gaten hvor mer eller mindre alle Oslo flyene går fra. Fant ut litt sent at flyet skulle gå fra E20 helt i andre enden og fikk slengt på litt juice i skrittelleren. De ropte final call for flighten – men virket avslappet da flere hadde gjort det samme.

For første gang på 128 år hadde jeg midtgang (1C) som med ledig midtsete var faktisk litt deilig, selv om jeg savnet vinduet. Så lærte jeg noe nytt.. Denne frokosten jeg aldri har likt på SAS flyet er faktisk litt selvforskyldt – man kommer jo ofte rett fra loungen og er småmett når denne Olapakken blir slengt ned på brettet – nå var jeg faktisk skrubbsulten siden jeg sov forbi frokosten på EWR maskinen. Nå var den faktisk meget god, og en fin start på dagen. Så dette ble faktisk en fin tur CPH-OSL, og dette godt hjulpet av at man gruet seg til denne og forventingene på bunn.

Fikk plukket opp litt øl fra Drammen og litt råvarer til mimosaene og rett inn i en Bolt som skulle ha 540 kroner (!) til Knausen på en søndag..
Så igjen… For en utrolig tur som jeg tipper «all in» med Uber osv (hotellet var på hotels.com credit) kom på 5000 kroner, dette tror jeg jeg faktisk drakk in på FCL og MUC-EWR.

Formen i dag er utmerket og hjernen prosesserer fremdeles hva man opplevde. Rart med det, men jo kortere turen er, jo mer opplever man og jeg kan tenke meg folk som er det i 3 døgn kanskje opplever mer eller mindre det samme. Men jeg fortår jo at dette er litt borderline..


540 kroner for personlig transport Gardermoen-Knausen er jo faktisk billig. Oslo Taxi sine fastpriser ligger vel rundt 1000 lappen? Det verste er om man hadde vært feks to personer så hadde det vært nesten billigere enn å ta toget med den prisen der. Jeg synes Bolt jevnt over har bedre priser enn Uber, brukte Bolt mye en del i Lisboa og man var ute etter at tbanen hadde slutta å gå. Betalte aldri mer enn 3-4 euro for transporten til hotellet som lå noen kilometer unna der hvor ting skjer i Lisboa. Uber var nok noe dyrere jevnt over der også. Men jeg sjekker så klart alltid begge når jeg har behov for det.
 
Re: Dagstur til New York.

540 kroner for personlig transport Gardermoen-Knausen er jo faktisk billig. Oslo Taxi sine fastpriser ligger vel rundt 1000 lappen? Det verste er om man hadde vært feks to personer så hadde det vært nesten billigere enn å ta toget med den prisen der. Jeg synes Bolt jevnt over har bedre priser enn Uber, brukte Bolt mye en del i Lisboa og man var ute etter at tbanen hadde slutta å gå. Betalte aldri mer enn 3-4 euro for transporten til hotellet som lå noen kilometer unna der hvor ting skjer i Lisboa. Uber var nok noe dyrere jevnt over der også. Men jeg sjekker så klart alltid begge når jeg har behov for det.

Bolt slår nesten alltid Uber på pris, samt at de veldig ofte sender 15-35% på dine "neste turer". Ser at internt i Oslo sentrum så har jeg havnet på rett over hundrelappen. Velger "Bolt Economy" og får for det ganske hyggelige biler. På Bolt Premium har jeg fått biler som vanligvis går for en eller annen limo-tjeneste som Mercedes EQS osv. til svært hyggelige priser.

Oslo Taxi tar 1100 til meg på søndager og etter 1800
 
Re: Dagstur til New York.

Bolt slår nesten alltid Uber på pris, samt at de veldig ofte sender 15-35% på dine "neste turer". Ser at internt i Oslo sentrum så har jeg havnet på rett over hundrelappen. Velger "Bolt Economy" og får for det ganske hyggelige biler. På Bolt Premium har jeg fått biler som vanligvis går for en eller annen limo-tjeneste som Mercedes EQS osv. til svært hyggelige priser.

Oslo Taxi tar 1100 til meg på søndager og etter 1800

Men 100 USD til EWR fra Manhatten virker da noe dyrt? I San Francisco fikk jeg jo det for 30-40 USD fra sentrum til flyplassen som også er et godt stykke fra sentrum. Men så er jo New York generelt ikke en billig by da (men det er jo ikke SAn Francisco heller).
 
Re: Dagstur til New York.

Men 100 USD til EWR fra Manhatten virker da noe dyrt? I San Francisco fikk jeg jo det for 30-40 USD fra sentrum til flyplassen som også er et godt stykke fra sentrum. Men så er jo New York generelt ikke en billig by da (men det er jo ikke SAn Francisco heller).

I september 2022 betalte jeg det samme fra Manhattan til EWR. Det
var en fast pris fra limo-selskabet.
 
Re: Dagstur til New York.

Men 100 USD til EWR fra Manhatten virker da noe dyrt? I San Francisco fikk jeg jo det for 30-40 USD fra sentrum til flyplassen som også er et godt stykke fra sentrum. Men så er jo New York generelt ikke en billig by da (men det er jo ikke SAn Francisco heller).

Det var skikkelig dyrt nå.. Alternativet til denne SUburbanen var en Toyota Camry fr Lyft til 96(!) USD + denne j$€$la tipsen.
 
Re: Dagstur til New York.

Men 100 USD til EWR fra Manhatten virker da noe dyrt? I San Francisco fikk jeg jo det for 30-40 USD fra sentrum til flyplassen som også er et godt stykke fra sentrum. Men så er jo New York generelt ikke en billig by da (men det er jo ikke SAn Francisco heller).

105 USD faktisk og 15% tips (som var laveste alternativet)

Akkurat den summen der irriterte og ødela litt "billigere enn å drekke hjemme i sofaen" konseptet.
 
Back
Top