Amerikansk partner for Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Artikkelen i NB24 inneholder ikke mye informasjon, rent bortsett fra at det er nok en bekreftelse på at Norwegian er ute og lufter tanker om satsing mot USA. Det er referert til DN som kilde, er dette samme saken som EB referer til i første posting her?

Jeg bet meg uansett merke i disse avsnittene:

– I dag kan du bestille billett Tromsø – Dubai på nettet. Foreløpig er det for tungvint og dyrt å gjøre noe tilsvarende med flyselskaper i USA.

Men vi vet hva som må gjøres, og det tar ikke mer enn et halvt år å utvikle det, sier Kjos til Dagens Næringsliv.

Jeg synes dette ser ut som feed inn til et amerikansk selskap som flyr over atlanteren. Skulle Norwegian fly til USA selv, ville det neppe være nødvendig å bruke et halvår på tilpassing av bestillingssystemer.

Skulle Norwegian fly til USA selv, ville det neppe være nødvendig å bruke et halvår på tilpassing av bestillingssystemer.

Det er det nok ... man må få dette lagt opp så amerikanske myndigheter får den informasjonen de skal ha .. og så skal dette testes og godkjennes. Går fort seks måneder til dette .. :cool:

Dette er hovedårsaken til at Southwest ikke har egne ruter over grensen - de må oppgradere sitt bestillingssystem og de har så langt ikke funnet det verdt bryet ... og Southwest bruker vel en eldre versjon av det systemet DY bruker, tror jeg ..

Jeg synes dette ser ut som feed inn til et amerikansk selskap som flyr over atlanteren. Skulle Norwegian fly til USA selv, ville det neppe være nødvendig å bruke et halvår på tilpassing av bestillingssystemer.

Hvilket er nettopp det Kjos sier.

Men noen ganger er det tilsynelatene morsommere å la vær også holde seg til realitetene her inne:rolleyes:

Det er det nok ... man må få dette lagt opp så amerikanske myndigheter får den informasjonen de skal ha .. og så skal dette testes og godkjennes. Går fort seks måneder til dette .. :cool:

6 måneder er jo egentlig påfallende lite. Jeg tenkte også på dette, men så var det denne referansen til amerikanske selskaper... På den annen side, å lese for mye inn i et slik utsagn er vanskelig.

Hvilket er nettopp det Kjos sier.

Men noen ganger er det tilsynelatene morsommere å la vær også holde seg til realitetene her inne:rolleyes:

Ja det er imponerende at folk ikke læser hvad der står - for mig at se er det indlysende at der er tale om feed til et amerikansk selskab der står for flyvningen EU-US.

Ja det er imponerende at folk ikke læser hvad der står - for mig at se er det indlysende at der er tale om feed til et amerikansk selskab der står for flyvningen EU-US.

Hehe, å du håper på at det er Køben det er snakk om PP;)

Så la oss gå over til å diskutere hvilken amerikansk selskap det kan være aktuelt for Norwegian å samarbeide med...

Kline til er det vel ikke snakk om fra Kjos-ern, men det jeg kan tenke meg er at han tar en halvveis BA og mellomlander med en langbeint 737 på Shannon og refueler/emigrasjonsklarer for US på vei vestover og prøver på direkte østover i medvinden.

Maa vel i saafall bli Boston da? BA er vel ogsaa kun business seter ombord ogsaa?

Men hvem skulle det være? Hvilket selskap som flyr over dammen har en businessmodell som 'kler' DY og som kan gi en connection som er fornuftig? Jeg kan ærlig talt ikke se så veldig mange ... for et år siden ville jeg kanskje sagt flyGlobespan, men de har jo gitt opp det markedet .. Zoom er borte ... Aer Lingus? Om ikke annet for å irritere MoL ....

Enig EB, det blir spennende.
Kjos har ikke for vane å fare med tomsnakk.
Jeg ser det slik at dette er forpostfektninger for det som kommer på lang sikt. Min spådom er at :
Første fase blir bygge opp marked for oversjøisk trafikk via interline avtaler.
Neste fase blir anskaffelse av 5 stk pent brukte B767-300.
Fasen etter denne blir anskaffelse av B777 4-6 stykker i første omgang.

Skal man gå inn på LCC også oversjøisk kan man som kjent som LCC kun tjene pæng på volum. Det nytter ikke å starte med 1 eller 2 maskiner her.

Neste fase blir anskaffelse av 5 stk pent brukte B767-300.
Fasen etter denne blir anskaffelse av B777 4-6 stykker i første omgang.

*host hark* - nå har OJB tatt fredagspilsen til kunch! :wow:

Hadde dette kommet fra hvemsomheltst annen ville jeg avvist det som galematias ... Vi får se hva som skjer, men det er mange som har brukket ryggen på IC-satsing ...

Hørte av en venninne som jobber som cabin crew hos DY at faren hennes, som også jobber i DY på den tekniske biten, sier at DY har planer om å starte ruter til østkysten i USA innen et år. Det skulle skje ved hjelp av innleid materiell. Altså egne flyvninger... Hun nevnte også LA og San Fransisco.

Høres litt i overkant utrolig for min sin del. Skal bli spennende å se hvem som får rett... :)

Rute fra Norge til LA og SF?! Nå har DY overrasket og fått en rekke destiansjoner til å funke som veldig mange ikke trodde på men dette kan det umulig være noe hold i. Aldri!

Back