Amerikansk partner for Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Morsomt at OJB som er såpass nær det som skjer i Norwegian bekrefter en ny satsning og long-haul!!! Først på scanair.no!!!

Aldri si aldri. Etter at de sluttet å fly F50 på sør- og vestlandet har de gjort utrolig mye som ingen trodde ville gå bra. Da Norwegian satset på å utvide med flyvninger i nord-norge var det også mange som spådde dom og død for Norwegian; manglende marked, store avstander, osv, osv. Hvordan det gikk vet vi jo...

I disse nedgangstider er Norwegian fremdeles villig til å ta sats. Det kan lønne seg når vi kommer ut på andre siden av dagens økonomiske vanskeligheter...

Om ikke bekreftet så er OJB en mann som står Norwegian nær og det han sier bør legges merke til...

Norwegian American Shutle. Syntes det klinger bra! Burde kanskje tenke meg om før jeg tastet og sendte dette. Hadde vært morro om de fikk det til! Kjempe flott at det er fantastiske innovative tanker i "tankesmien" på Fornebu. Ryktene er der og det visser seg at ledelsen jobber med disse planene, og sette alt i et system.

Det gikk i sin tid også sterke rykter om at Braathens hadde bestilt 767-300 og skulle fly Fornebu-Newark...særlig ansatte i Braathens snakket mye om dette.

Enten det er hold i det OJB tenker eller ei, så kan vel vi alle være enige om at det er en ambisiøs idé å skulle fylle flere B777 fra OSL daglig? Men for all del, om Kjoser'n får det til så er ingenting bedre enn dét!

Er det noen grunn til å tro at DXB-ruta var en "test" på om markedet var villige til å fly long haul med LCC og at responsen var så god at dette er noe de vil forsøke seg på?

I tillegg er det definitivt slutt på spekulasjonene om et par lang haul SAS-ruter fra OSL de nærmeste årene og dermed er det en konkurrent mindre å bekymre seg over?

Som jeg nevnte tidligere, så har Air Asia vist at det er mulig å drive LCC IC. Jeg traff flere fra australia i phuket, som hadde betalt latterlig lite på strekningen OOL - KUL - HKT. Og nå flyr de jo STN - KUL også. Ikke spør meg om det tjener penger på disse rutene, men de har i alle fall satt en standard i bransjen vil jeg si.

Det er lov å håpe at Norwegian lar seg inspirere.

Når folk er villige til å trykke seg sammen i en "ekspressbuss" og bruke ca 10 timer oslo-trondheim så kan jeg ikke se hvorfor de skulle ha problemer med 6-7 timer i en 737. Man sitter mye bedre i en 737 enn i ekspressbussene. Og turbulensen kan skjeldent måle seg med norske veier.

Om ikke bekreftet så er OJB en mann som står Norwegian nær og det han sier bør legges merke til...

.. eller kanskje han var i sitt 'onde hjoerne' og ville ha litt morro med oss ... ^_^

Uansett - dette er en god tid aa handle fly paa .. sommeren 2010 kan bli spennende ...

Hehe, OJB bare glemte a nevne DY sine plane om A380 med 799 plasser one-class lay-out:colgate:

Ikke fortell Kjos at vi na vet;)

Men hvem skulle det være? Hvilket selskap som flyr over dammen har en businessmodell som 'kler' DY og som kan gi en connection som er fornuftig? Jeg kan ærlig talt ikke se så veldig mange ... for et år siden ville jeg kanskje sagt flyGlobespan, men de har jo gitt opp det markedet .. Zoom er borte ... Aer Lingus? Om ikke annet for å irritere MoL ....

Dersom man snur litt på det, og tenker seg at det er DY (eller en eller annen for for joint venture) som skal fly over atlanteren. Hvem kan da være aktuelle partnere i USA?

Southwest og AirTran... jetBlue har jo en deleier fra Star Alliance og satser vel kanskje ikke på et norsk LCC.

Det må være et selskap med hub i nordøst .. og det er ikke så mange potensielle der ... Southwest på BWI er egentlig det eneste jeg ser .. men de gjorde et forsøk med Icelandair for noen år siden, og det var ikke spesielt vellykket ... BWI tror jeg er heller ikke har det store potensialet fra Norge ..

Back