Amerikansk partner for Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Det kan sikkert være interessant for både Norwegian og andre sellskaper å få feed. Oneworld (tenker på BA og Finnair) er ganske utilgjengelig fra det meste av Norge. BA har vel Bergen i alle fall, men Finnair er vel bare på Oslo.

Ingen BA i Bergen, om du ikke regner med sommeruten til Shetland. (ingen feed den veien akkurat) Finnair har vel også hatt sommerrute, mest for japanerne.

Men Stord har BA til Oslo, da ;-)

Ingen BA i Bergen, om du ikke regner med sommeruten til Shetland. (ingen feed den veien akkurat) Finnair har vel også hatt sommerrute, mest for japanerne.

Men Stord har BA til Oslo, da ;-)

OK, når jeg går på BA.com og velger country of departure: Norway, så får jeg opp valgene Bergen, Stord og Oslo, så jeg trodde at Bergensere var blandt de priviligerte.

Norwegian tygger på USA-rute

Norwegian vurderer å fly til USA. – Det kan komme på tale allerede mot slutten av 2009, sier Norwegian-sjef Bjørn Kjos til DN. I tilfelle blir det med mellomlanding i en europeisk by på veien.

http://nb24.no/index.php/Luftfart/Norwegian-tygger-pa-USA-rute.html

Jeg har vanskeligheter å tro at de selv kommer til å fly dit men hadde vært interessant med feed til et amerikansk selskap.

Har MartinL tenkt å sykle naken til OSL hvis dette blir en realitet i løpet av 2009 forresten?

Norwegian tygger på USA-rute

Jeg har vanskeligheter å tro at de selv kommer til å fly dit men hadde vært interessant med feed til et amerikansk selskap.

Har MartinL tenkt å sykle naken til OSL hvis dette blir en realitet i løpet av 2009 forresten?

Det kan du ta deg på, men da må det lukte Norwegian metall hele veien!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle DY fly til f.eks. New York måtte de vel ha en annen flytype? En B738 av nyeste typen rekker vel ikke så langt? Fuelstop på KEF kanskje?

BF:cool2

Skulle DY fly til f.eks. New York måtte de vel ha en annen flytype? En B738 av nyeste typen rekker vel ikke så langt? Fuelstop på KEF kanskje?

BF:cool2

New York må du vel ha fuelstop for, men mener som sagt Boston er innenfor på samme måte som Dubai.

Men selv om Boston skulle være innenfor rekkevidde, har en 737 lov å fly over Atlanteren sånn helt uten videre? ETOPS?

En 739ER skulle kunne klare NYC, muligens med litt payloadrestriksjoner. ETOPS er en forutsetning, ellers er man låst til tracks over Island og det gir liten fleksibilitet i rutevalget over dammen hvis været er uggent. Men ETOPS er dyrt å sertifisere, og det spørs om DY finner det lønnsomt for en såpass marginal operasjon.

Mellomlanding anser jeg som uaktuelt, for da mister man 'nonstopeffekten' som er en forutsetning for å få noe slikt til å fungere.

Jeg vet at DY har sett på noen 739'er, men disse maskinene er såvidt jeg vet nå tatt av andre operatører ...

Vet ikke hvor lurt av norwegian det er, eller hvordan markedet for brukte 757 er, men kanskje Kjos ser etter brukte Boeing 757-200 til å bruke på disse rutene?

Men jeg tar sikkert feil ;)

De kan vel overta leasinga på de A343 som SK skal kvitte seg med? ;) Vel, det hadde vært noe det, A343 med Norwegian livery.

De kan vel overta leasinga på de A343 som SK skal kvitte seg med? ;) Vel, det hadde vært noe det, A343 med Norwegian livery.

4 engines 4 morons?? :p Tror nok Kjos er smartere enn å bruke den bensinslukende hårfønerexpressen

Kjos kunne i alle fall se litt til Air Asia og gjøre som dem, kline til med noen A330. Det hadde vært noe!

Kline til er det vel ikke snakk om fra Kjos-ern, men det jeg kan tenke meg er at han tar en halvveis BA og mellomlander med en langbeint 737 på Shannon og refueler/emigrasjonsklarer for US på vei vestover og prøver på direkte østover i medvinden.

Back