Amerikansk partner for Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
I dagens DN sier Bjørn Kjos at han har blitt kontaktet av "flere amerikanske selskaper" om mulige samarbeidsavtaler. Disse selskpaen har spurt om "tilførsel inn i nettverket" deres sier Kjos...

Hvem, hva og hvor - kjør debatt!

Jeg hørte noen rykter om et europeisk selskap som gjerne ville ha samarbeid med DY, men det er mange som "vil" ting som aldri kommer lengere enn til en assistents skrivebord. Måske Delta? De har jo dårlig med feeding på den siden - samtidig - det ville vel fort vekk kreve veldig mye merarbeid for DYs stasjoner.

Jeg hørte noen rykter om et europeisk selskap som gjerne ville ha samarbeid med DY, men det er mange som "vil" ting som aldri kommer lengere enn til en assistents skrivebord. Måske Delta? De har jo dårlig med feeding på den siden - samtidig - det ville vel fort vekk kreve veldig mye merarbeid for DYs stasjoner.

ja jeg synes det høres rart ut å plutselig gå over til networking for kun en transatlantisk rute. men kan jo hende det er et større samarbeid over hele europa til de flyplassene de traffikerer som har IC ruter. men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke har feeden på plass til AY enda som faktisk er en aksjonær i selskapet.

Det kan sikkert være interessant for både Norwegian og andre sellskaper å få feed. Oneworld (tenker på BA og Finnair) er ganske utilgjengelig fra det meste av Norge. BA har vel Bergen i alle fall, men Finnair er vel bare på Oslo. Disse kan på en ganske billig måte få tak i et større marked i Norge om de sammarbeider (Alternativet er å gjøre som KLM, men det er fort dyrt å fly selv, selv med "småfly" som Fokker). Særlig Finnair kunnne få en del flere passasjerer fra resten av norge om de bare fikk de til OSL (Jeg har selv brukt DY til OSL for å dra videre med Finnair, men da på egen risiko)

Amerikanske sellskaper kan jeg ikke helt se at skal ha mye å tjene på det. CO kunne sikkert hatt utbytte av det om det ikke var for at de skulle inn i Star uansett. For oss i trøndelag så kunne det i alle fall vært spennende å få "tillgang" til flere flysekskaper rundt i verden.

SAS feeder allerede DL på CPH fra OSL. En venn av meg som pendler til Florida reiser stadig OSL-CPH-ATL-Florida da det ofte er billigste alternativ

Pendle til Florida? Uff, hørtes ekkelt ut!:colgate:

Tror kanskje dette høres ut som ønsketenkning fra Kjos. Eller som en siste utvei for et enkelt amerikansk selskap som ikke finner andre venner?

BF:cool2

Hva med US fra OSL og ARN? Jeg vet at US er i *A, men er dette likevel utenkelig? Feeder forresten SK US på ARN i dag?

Hva er definisjonen på feed? US solgte gjennomgående billetter OSL-ARN-PHL, SAS gjorde det nok ikke i det hele tatt.

Nej det gör man inte. SK är inte alls nöjda med US intåg i Skandinavien.
Det var litt dette jeg tenkte på. Det var kanskje derfor jeg tenkte at de kunne ha kontaktet DY for feed på OSL, og da fort kan også ARN og evt. andre europeiske destinasjoner komme med på kjøpet

Ser ikke at det står fra Osl?

Her kan det være alt fra en Norwegian rute til USA med videre feed inn (noe jeg ikke tror på) eller feeding fra/til andre destinasjoner hvor Norwegian flyr. Her er det mange muligheter.

Back