AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Hvor raskt har andre fått disse 20K tier-poengene? Bestilte Elite for 14 dager siden, har fått kortet, men ikke poeng enda.

Jeg har ventet over 20 dager på poeng. Så må nok ringe. Men de har så korte åpningstider at jeg får liksom aldri gjort det
 
Registrerte meg i jula og fikk 20K statuspoeng på konto 02.jan.

Er det noen som har sagt opp kortet? Noe pes fra Amex? Har 3 andre kredittkort, vurderer å si opp kortet ;)
 
Ringte AmEx nå og etterlyste poengene (de 20k grunnpoeng). Jeg oppgraderte i romjulen.

De skulle legge inn en beskjed til rett avdeling så denne kunne se hva som hadde skjedd. Men agenten sa at det nok kom til å ta en stund innen jeg så poengene. Så jeg måtte bare avvente og se.

Så da får jeg avvente og se
 
Med daglige overføringer av poeng er det jo umulig å holde oversikt om man får riktig antall poeng for omsetningen, var så mye bedre med en månedlig faktura og poengoverføring basert på denne.

Derfor må jeg komme med et lite farevarsel, noen transaksjoner kan man risikere å ikke få poeng for. For meg så var det tilfeldigvis den største transaksjonen siden jeg fikk kortet, ny seng på Bohus. Kjøpet var rett etter nyttår og jeg meldte ifra på telefon for en uke siden om manglende poeng, har fortsatt ikke fått poengene. Kjøpet er heller ikke medregnet i omsetningen mot CT, det var slik jeg oppdaget det også.
 
Med daglige overføringer av poeng er det jo umulig å holde oversikt om man får riktig antall poeng for omsetningen, var så mye bedre med en månedlig faktura og poengoverføring basert på denne.

Derfor må jeg komme med et lite farevarsel, noen transaksjoner kan man risikere å ikke få poeng for. For meg så var det tilfeldigvis den største transaksjonen siden jeg fikk kortet, ny seng på Bohus. Kjøpet var rett etter nyttår og jeg meldte ifra på telefon for en uke siden om manglende poeng, har fortsatt ikke fått poengene. Kjøpet er heller ikke medregnet i omsetningen mot CT, det var slik jeg oppdaget det også.

Jeg har også ringt for å spørre om hvor det blir av alle poengene. Jeg mangler 10.000+ poeng. De skulle ta kontakt med meg, men har fortsatt ikke hørt noe etter 2 uker.....
 
Ringte AmEx nå og etterlyste poengene (de 20k grunnpoeng). Jeg oppgraderte i romjulen.

De skulle legge inn en beskjed til rett avdeling så denne kunne se hva som hadde skjedd. Men agenten sa at det nok kom til å ta en stund innen jeg så poengene. Så jeg måtte bare avvente og se.

Så da får jeg avvente og se
Da har også jeg ringt inn på slutten av en fredag. Det skulle ta en uke. De burde ha kommet...
 
Jeg synes appen er helt strålende til å holde oversikt hvor hvor mange poeng man har tjent og hvilke som er overført til Eurobonus.
 
Løste seg på en god måte for meg ang. poengene fra sengekjøpet på Bohus som manglet. En drøy uke etter jeg etterlyste disse overførte de poengene manuelt. Et par dager senere dukket plutselig Bohus-transaksjonen opp under Amex EB-opptjening og poengene ble overført, så da ble det dobbelt opp med poeng :) Omsetningen mot CT økte også når dette skjedde.
 
Jeg synes appen er helt strålende til å holde oversikt hvor hvor mange poeng man har tjent og hvilke som er overført til Eurobonus.

Bare synd de ikke har gjort appen tilgjengelig for oss som har app store lokasjon i et annet land. Tåpelig å legge inn en slik begrensning (men Amex Middle East, de støtter min Europeiske appstore med appen sin)
 
Tror hovedhensikten med å begrense nedladding av sånne apper er at ellers ville du fått 100 treff når du söker på Amex-app. Du kan enkelt bare ordne en apple-id for valgfritt land og laste ned det du trenger. Jeg gjör det selv mellom US/Norsk. Vet ikke hur det virker på Android.
 
Tror hovedhensikten med å begrense nedladding av sånne apper er at ellers ville du fått 100 treff når du söker på Amex-app. Du kan enkelt bare ordne en apple-id for valgfritt land og laste ned det du trenger. Jeg gjör det selv mellom US/Norsk. Vet ikke hur det virker på Android.

Hvordan fikser du det? Sliter litt med endel apper pga dette.
 
Hvordan fikser du det? Sliter litt med endel apper pga dette.

Opprett en norsk Apple ID, bruk denne når du laster ned Amex-appen. Det er et sted i App Store du kan scrolle helt nederst og logge ut av din nåværende konto.
 
På Google Play var det et styr å få skiftet vekk fra Norge når jeg trengte det, til et annet europeisk land med alt fungerende, så frister ikke med krumspring kun for Amex-appen.
 
Tror hovedhensikten med å begrense nedladding av sånne apper er at ellers ville du fått 100 treff når du söker på Amex-app.

Andre globale aktører løser det med å ha én global app som konfigurerer seg for forskjeller i lokale tjenester og innhold.
 
Noen som vet hvordan "alltid minst sølv i eurobonus" fungerer? Jeg har et classic kort nå, siden jeg skal booke en del reiser fremover og rett og slett for å se hvor mye jobb det blir å få inn nok poeng til at det er brukbart til noe.

Ser det er gratis tre måneder på elite. Hvis jeg oppgraderer til det, får et sølvkort og så nedgraderer, vil jeg også miste sølvkortet? Tenkte det ville være kjekt å ha til sommeren.
 
Er det noen som har fått de 20k grunnpoengene etter å ha etterlyst dem? Bestilte kortet 30/12 og etterlyste points for snart 2 uker siden.

Fortsatt null poeng
 
De som håpet på bedre kundeservice når Amex selv tok over kortene fra DNB må vel føle seg litt skuffet [emoji13]
 
Det får'n si

Søkte dem opp på FB nå. De har en utrolig flittig og flink medarbeider der som heter Anders. Han svarer på alt og prøver virkelig hjelpe. Men han får jo pepper så det suser, stakkar.

Virker som om de sliter noe innmari med disse 20 poengene spesielt og at det ikke finnes noen gode svar på hvorfor.


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Back
Top