AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Virker som om de sliter noe innmari med disse 20 poengene spesielt og at det ikke finnes noen gode svar på hvorfor.

Så et Facebook svar fra Amex der de påstår problemet er på SAS sin side, at poengene er overført men vises ikke, og de oppfordret til å ringe SAS kundeservice istedet. Noen som har prøvd dette og hørt hva SAS sier til det?

Dæng!!!!! Da fikk jeg de 20k poengene inn på konto og ble Diamond i samme slengen. Det er kult. Har aldri hatt noe annet enn Gold.

PIN-kode-endring funker fremdeles ikke, sjekket med kundeservice og de sa det var en feil som skulle fikses ila. dager. (Det var noen uker siden)

Og så ser jeg de ikke har mulighet for avtalegiro? Eller er det også bare for meg det ikke funker?

PIN-kode-endring funker fremdeles ikke, sjekket med kundeservice og de sa det var en feil som skulle fikses ila. dager. (Det var noen uker siden)

Og så ser jeg de ikke har mulighet for avtalegiro? Eller er det også bare for meg det ikke funker?
Jeg fikk endret pin. Hadde 7764 og fikk byttet til 9923 uten problemer.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Dæng!!!!! Da fikk jeg de 20k poengene inn på konto og ble Diamond i samme slengen. Det er kult. Har aldri hatt noe annet enn Gold.
Gjorde du noe mer enn den ene telefonen du hadde for noen uker siden? Lurer siden jeg ringte noen dager etter deg.

Jeg hadde også det problemet. For å løse det, må du først foreta en betaling med den gamle pin koden. Etter dette kan du benytte den nye pinkoden du har valgt

Jeg hadde også det problemet. For å løse det, må du først foreta en betaling med den gamle pin koden. Etter dette kan du benytte den nye pinkoden du har valgt

Mulig de har endret informasjonen i ettertid, men dette ble tydelig beskrevet som prosedyren jeg måtte følge når jeg endret pin kode. Og funket fint når man gjorde det sånn.

Gjorde du noe mer enn den ene telefonen du hadde for noen uker siden? Lurer siden jeg ringte noen dager etter deg.

Jeg ringte for litt over en uke siden og har nå fått poengene (fikk kortet for over en måned siden). Han på kundeservice sa spesifikt at han skulle registrere en sak på meg på dette. Har hørt andre få beskjeder mer i retning "vent og det ordner seg", som er litt mindre betryggende for hva slags oppfølging de faktisk gjør..

Jeg ringte for litt over en uke siden og har nå fått poengene (fikk kortet for over en måned siden). Han på kundeservice sa spesifikt at han skulle registrere en sak på meg på dette. Har hørt andre få beskjeder mer i retning "vent og det ordner seg", som er litt mindre betryggende for hva slags oppfølging de faktisk gjør..
Det samme ble lovet meg. Ingen poeng enda...

Er det noen som vet hva dette tilbudet på tilgang til Sas lounge går ut på? Jeg ser noen steder skriver at man får adgang for drøye 190kr, mens andre steder sier at man får nettpris hvis man kjøper tilgang i inngangen.

Jeg får ikke valgt ny PIN-kode noen plass. Når jeg ringte så sa hun klikk der og der så skal du få opp valget om å bytte, men det var ikke noe sånn på den websiden...

Hei,

Sikkert noen som kan svare på noen spørsmål for meg her.
Jeg har alltid hatt det tidligere Platinum kortet med AMEX, og gjorde ikke noe som helst da de sluttet med det kortet, og sendte meg et nytt Premium kort.

Det jeg lurer på nå er følgende:

1: Har jeg rett på noen poenger siden jeg fulgte med over fra Platinum til Premium? Jeg ser det er flere som snakker om 20K poeng her...

2: Jeg brukte fortsatt Platinum kortet i Januar, og klarer nå ikke å logge inn på den gamle kontoen min for å se fakturaen som må betales. Kjenner noen til dette, og hva som kan gjøres?

Takk så mye for svar !

Hei,

Sikkert noen som kan svare på noen spørsmål for meg her.
Jeg har alltid hatt det tidligere Platinum kortet med AMEX, og gjorde ikke noe som helst da de sluttet med det kortet, og sendte meg et nytt Premium kort.

Det jeg lurer på nå er følgende:

1: Har jeg rett på noen poenger siden jeg fulgte med over fra Platinum til Premium? Jeg ser det er flere som snakker om 20K poeng her...

2: Jeg brukte fortsatt Platinum kortet i Januar, og klarer nå ikke å logge inn på den gamle kontoen min for å se fakturaen som må betales. Kjenner noen til dette, og hva som kan gjøres?

Takk så mye for svar !

Med Premium får du ingen poeng som «bonus» da må du ha Elite til 4k pr år.

Platinumkortet ditt ble stengt 31/1 og da må du nok kontakte DNB eller vente på faktura

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg får ikke valgt ny PIN-kode noen plass. Når jeg ringte så sa hun klikk der og der så skal du få opp valget om å bytte, men det var ikke noe sånn på den websiden...

Hvilket kort har du? Jeg hadde samme problem som deg med det tilsendte Premium-kortet, valget å endre PIN var ikke synlig på weben, men etter at jeg byttet til Elite så ble det plutselig synlig.. Hadde ikke rapportert noe til Amex om det.

Siden det neppe er ment å være et Elite-only-tilbud å skifte PIN.. så ser det ut som en web bug som trigger under noen omstendigheter.

Hvilket kort har du? Jeg hadde samme problem som deg med det tilsendte Premium-kortet, valget å endre PIN var ikke synlig på weben, men etter at jeg byttet til Elite så ble det plutselig synlig.. Hadde ikke rapportert noe til Amex om det.

Siden det neppe er ment å være et Elite-only-tilbud å skifte PIN.. så ser det ut som en web bug som trigger under noen omstendigheter.

Kona har Premium og får ikke opp valget for å endre PIN, jeg har Elite og får opp valget.....

Sent from my iPad using Tapatalk

Mulig bare uflaks, men jeg synes det er oftere det nye kortet blir avvist enn det gamle kortet. Har fått det avvist både med "chip'n'pin", magnetstripe og ved booking på nett ( hotels.com, gikk gjennom på weben, men så kom det beskjed i etterkant om at det ble avvist ved belastning av booking).

Det gamle funket 100% på nett og "ute i verden", var bare ved et par anledninger her hjemme det krøllet seg til.

Noen andre med tilsvarende erfaringer?

Back