American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvis det ikke går, kan du jo uansett bare kansellere den og booke samme billetter på nytt med CT.

Nei, for det er ingen automatikk i at bookede bonusbilletter går tilbake til "bonus-poolen" ved avbestilling. Tror jeg.

Nei, for det er ingen automatikk i at bookede bonusbilletter går tilbake til "bonus-poolen" ved avbestilling. Tror jeg.
Det er helt korrekt, man bør ikke satse på at den kommer tilbake.

Hvordan var det nå igjen, kan man bruke CT på en allerede eksisterende booking (dvs. få halvparten av poengene tilbake)?

Ja, gikk i hvertfall for meg for en måned siden. Lest mange andre eksempler på det her og.

Flere enn meg som har hatt problemer med americanexpressonline.no/"nettbanken" siden fredag..?

Ja. Dette står på hjemmesiden:

"Etter helgens oppgradering av våre systemer vil det kunne forekomme ustabilitet og forsinkelse i en periode.
Nettbanken er også dessverre midlertidig utilgjengelig på grunn av dette."

Ja. Dette står på hjemmesiden:

"Etter helgens oppgradering av våre systemer vil det kunne forekomme ustabilitet og forsinkelse i en periode.
Nettbanken er også dessverre midlertidig utilgjengelig på grunn av dette."

Se der, ja. Sjekker aldri innom forsiden, men det burde jeg jo gjort :-) Takk!

Musikkbutikken 4sound i Kongens gate / Oslo, tar Amex.

Tenkte å bestille noen skolebøker hos ark.no men dem tar ikke amex
kan jeg velge faktura å betale den med amex kortet i nettbanken ?
visst ikke noen tips til andre plasser som jeg kan betale med amex kortet for å handle bøkene ?

Dårlig idé å betale regninger med amex, finn noen som tar PayPal..

Tenkte å bestille noen skolebøker hos ark.no men dem tar ikke amex
kan jeg velge faktura å betale den med amex kortet i nettbanken ?
visst ikke noen tips til andre plasser som jeg kan betale med amex kortet for å handle bøkene ?

Sjekk ut tanum og norli. Ikke mulig å betale med amex i nettbanken.

Erfaringer med å utvide forsikring på American Express

Jeg skal ut og reise i 130 dager, og har betalt min RTW billett med mitt EB Amex. Jeg har snakket med kundeservice hos dem, og de tilbyr muligheten for å utvide denne forsikringen til å gjelde for hele reisen, og ikke bare for 90 dager som ligger som standard for forsikringen.

Er det noen som har erfaring med dette?

Mitt alternativ er å bruke Gouda sin forsikring som er laget spesielt for lange reiser. Før jeg setter opp mine matriser for de ulike fordelene og ulempene med de to polisene satt opp mot hverandre, ville jeg satt stor pris på litt ekte erfaringer fra dere her inne. Ikke minst på hvilken behandling dere har fått fra henholdsvis Amex forsikringen VS Gouda.

ok. når jeg åpner en familiekonto, blir min konto (hvor CT er reg) da mottakerkto eller dannes det en helt ny en, som f. eks. hos aegeans together account?

ok. når jeg åpner en familiekonto, blir min konto (hvor CT er reg) da mottakerkto eller dannes det en helt ny en, som f. eks. hos aegeans together account?

Om du setter din konto som mottakerkonto, så overføres alle poeng fra familien til deg den 8. hver måned, ingen ny konto som opprettes :-)

Jeg har per dags dato et SAS American Express Classic kort. Da jeg skal øke omsetningen betraktelig (ca 450 000 ila 1 år) ønsker jeg å skaffe meg AmEx Platinum.

Noen som vet om jeg får 12 000 poeng i velkomstgave selv om jeg har AmEx Classic fra før? - Skal selvfølgelig si opp Classic-kortet før jeg søker.

Og er det fortsatt halv pris på årsavgiften det første året? SAS opplyser nemlig om dette her http://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/kombinertkort/
men på disse sidene står det ingenting om årsavgiften http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216858

Status
Not open for further replies.
Back