American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det bare jeg som ikke skjønner hvordan nettbanken til Amex fungerer?
Jeg har akkurat betalt skolepenger, da overførte jeg 40.000 til kontoen min. Da stod den plutselig som bokført -40.000 før jeg hadde betalt. Når skolepengene var trukket stod det 5000kr ish i bokført saldo. Uten noen minus.

Finnes det en mulighet for å betale regninger med en Amex nettbank? Får man da EB poeng for dette?

Bruk av kort i betalingsterminal eller ved kjøp på Internett.

Minibank og regninger gir ikke poeng.

Fikk netopp brev fra DNB.
175% prisøkning på SAS EuroBonus Classic Card fra 2016.
Opp fra 150kr i året til 399kr.
DNB trenger vist mere penger.

Fikk samme brev. Kommer til å si opp kortet. Kan ikke se at årsavgiften på noen av kortene er verdt det.

Har en forholdsvis normal lønnsinntekt og et "passe" stort boliglån som alle andre - vil jeg kvalifisere for Premium? Muligheten for CT frister selvfølgelig, og med noe jobbreising, utlegg for jobb og private innkjøp blir det lett en omsetning på over 100' per år på kortet.

Sign on bonusen er i dag på 6000 poeng. Er dette ok eller kan det komme kampanjer? Mener også jeg har sett halv kortpris første år - er det noe som dukker opp fra tid til annen?

Har en forholdsvis normal lønnsinntekt og et "passe" stort boliglån som alle andre - vil jeg kvalifisere for Premium? Muligheten for CT frister selvfølgelig, og med noe jobbreising, utlegg for jobb og private innkjøp blir det lett en omsetning på over 100' per år på kortet.

Jeg er i ca. samme situasjon og fikk Premium uten spørsmål. Hadde riktignok Amex Gold i et par år i forkant, i tillegg til at jeg er totalkunde hos DNB som sikkert teller positivt i form av at de har litt historikk på meg.

Premium er ganske enkelt å få, og dersom man får avslag på platinum kjører man bare premium i 6måneder i forkant, så får man fort platinum også.

Noen som vet om det er mulig å booke CT på SK codeshare hvis man oppgraderer til Platinum etter at CT er utstedt?

Bonusbilletter bookes aldri på codeshare. Regner med at tenker på bonusbilletter med *A partnere, CT utstedes med de vilkår og rettigheter som hører til kortet på utstedelsesdato.

Bonusbilletter bookes aldri på codeshare. Regner med at tenker på bonusbilletter med *A partnere, CT utstedes med de vilkår og rettigheter som hører til kortet på utstedelsesdato.

Ja, det var *A jeg mente. Jeg har nå oppgradert til Platinum etter at omsetningskravet var nådd, men før CT har blitt utstedt. Fikk nettopp bekreftet fra Amex Medlemsservice at jeg vil få CT på Platinum-vilkår :)

Fikk innvilget platinum, men har avbestilt det før det kom... har ventet over en uke, og når jeg ringte fikk jeg beskjed om at kortet ennå ikke var sendt til produksjon. Som Egon Olsen så treffende uttrykte det: "Ammmatører og hengerumper!" Jeg ba damen pent om å annullere kortet - denne typen "premium"-produkter klarer jeg meg fint uten.

Mulig jeg misforstår, men er det slik at å søke seg til et Amex platinum er noe helt annet enn for andre kredittkort? Hva er i så fall kriteriene for å få, utover å være kredittverdig?

Status
Not open for further replies.
Back