American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Høres rart ut. Ble sølv i høst, riktignok gifted, og da tok det en drøy uke før nytt kort kom automatisk.
Virker som det er litt bingo hvordan det fungerer

Utrolig at man ikke klarer å ha kontroll på dette for de beste kundene sine. Virker som SAS gjennomgående spekulerer i å ikke gjøre noe før de blir bedt om det for å spare penger. Skjønner de ikke at vi kunder blir lei av å alltid MÅTTE ringe, maile og mase på SAS for å få helt åpenbare ting til å skje?

Absolutt litt frustrerende, selv om det på ingen måte er verdens undergang så synes jeg det skal være unødvendig å måtte mase til seg ting som burde gå automatisk og innen rimelig tid. Men det er små detaljer som jeg biter meg merke i. Jeg er litt av den gamle skolen som setter pris på god kundeservice og små detaljer, synes SAS slurver litt der. Både med små detaljer som dette og andre småting(pri-boarding som ikke funker etc)

Jeg reiser til Australia over helgen med OW. Poengene for C billetten ble kjøpt hos US Airways med mitt SAS AmEx kort. Noen som vet om forsikringsdelen av AmEx kortet vil gjelde for denne reisen?

Jeg reiser til Australia over helgen med OW. Poengene for C billetten ble kjøpt hos US Airways med mitt SAS AmEx kort. Noen som vet om forsikringsdelen av AmEx kortet vil gjelde for denne reisen?

Svaret er Ja.

Hadde bagasjeforsinkelse på DM tur, dekket av Amex.

Undrar egentligen hur samarbetet mellan DNB och SAS EuroBonus är?
I snart ett år (efter att jag blev Diamond 11 april 2014), har jag försökt få uppdaterat mitt Platinum-kort från Gold till Diamond hos DNB. "Dessvärre kan vi inte se att du är Diamond" har svaret varit när jag har skickat mail till dem varannan månad. Nu har jag tröttnat rejält och involverat båda parter i ett mail, så det ska bli spännande och se vad dem kommer fram till.

Det hade ju varit trevligt att kunna visa fram ett riktigt kort vid incheckningen.

Undrar egentligen hur samarbetet mellan DNB och SAS EuroBonus är?
I snart ett år (efter att jag blev Diamond 11 april 2014), har jag försökt få uppdaterat mitt Platinum-kort från Gold till Diamond hos DNB. "Dessvärre kan vi inte se att du är Diamond" har svaret varit när jag har skickat mail till dem varannan månad. Nu har jag tröttnat rejält och involverat båda parter i ett mail, så det ska bli spännande och se vad dem kommer fram till.

Det hade ju varit trevligt att kunna visa fram ett riktigt kort vid incheckningen.
Jeg fikk AmEx Dimond mer eller mindre umiddelbart.

Hvor lang tid tar det normalt for ekstrapoengene kommer inn på konto?

Et konkret eksempel: Brukte ca 1000 kr i går, og skal vel da ha 150 poeng med premium-kort? Når bør jeg forvente poengene inn? (Ikke at 150 er livsviktig, eller at det haster ;))?

Hvor lang tid tar det normalt for ekstrapoengene kommer inn på konto?

Et konkret eksempel: Brukte ca 1000 kr i går, og skal vel da ha 150 poeng med premium-kort? Når bør jeg forvente poengene inn? (Ikke at 150 er livsviktig, eller at det haster ;))?

De kommer vanligvis den 6. hver måned.

Avbestillings forsikringen via kortet var ikke mye å skryte av. Masse henvisninger til vilkårene for hvorfor de ikke dekker noe.
Uten å ha lest et eneste punkt i vilkårene så er det å avbestille hotell pga kansellert fly ikke gyldig grunn.
Lærdom: bruk MasterCard fra banken og book hotell som har kansellerings muligheter.

Jeg prøvde med det som avbestilling.
De avslo det med Dekkes ikke av reiseforsikring.

Edit: Ser nå avbestilling forsikringen er en del av Reiseforsikringen, sånn teknisk sett.
Ja ja, var mye i vilkårene som slo ihjel de fleste muligheter for å få noe dekket.
Sånn går det når man ikke leser det med liten skrift.

Oppsummert: Det er nå kun to grunner for min del til å ha kortet.
1. Poeng opptjening ved bruk
2. Kreditt kort og EBG status på samme kort (hurra)

Ikke mye Premium over kortet. Hvertfall ikke forsikringsdelen som er tilnærmet verdiløst ved behov for den.

Last edited:

Det er jo flere forsikringer i kortet, bla leiebilforsikring som er bra og forsikring på gjenstander som er kjøpt med kortet i 45 dager.

Ikke krasjer jeg.
Det jeg kjøper på nett er hovedsaklig flybilletter og hotell.

Blomster til bestemor ser jeg ingen grunn til å bruke forsikring på.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back