American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det noen av dere som har gått fra premium til Platinum ( co branded EB).

Spørsmålet er om man får videreføre opptjeningen mot CT eller om man starter på nytt?

Er det noen av dere som har gått fra premium til Platinum ( co branded EB).

Spørsmålet er om man får videreføre opptjeningen mot CT eller om man starter på nytt?

Hvis du leter litt i tåden så finner du svaret, hvis du ikke gidder så er svaret Ja ;)

Burde lett, men fant ut det var lettere å spørre :=)

Fikk 'Declined' når jeg skulle registrere kortet ved innsjekk på hotell nå nettopp. Ringte til Medlemsservice og de kunne fortelle at de hadde trøbbel med noen systemer som gjorde at SAS-kortene ikke fungerte for øyeblikket.

Ah, det kan forklare hvorfor kortet ble avvist på Kiwi ca kl 16.

Ah, det kan forklare hvorfor kortet ble avvist på Kiwi ca kl 16.

Når du betaler med AMEX på Kiwi, bruker du PIN koden, eller må man "styre på" med signatur og legitimasjon?

Det er i følge mine beregninger kun marginalt bedre opptjening ved å bruke Amex på Kiwi + trumf kort, enn mot TrumfVisa direkte.

Amex + Trumf = 33,89 poeng per 100 kr. (61,67 ved TrippelTrumf)
TrumfVisa = 27,78 poeng per 100 kr. (55,56 ved TrippelTrumf)

Det gir ca 600 poeng ekstra per 10.000 kr i dagligvarer kun på Kiwi - det er ikke "stresset" med signatur, legitimasjon og deretter Trumfkortet verdt.

Eller? :)

Når du betaler med AMEX på Kiwi, bruker du PIN koden, eller må man "styre på" med signatur og legitimasjon?

Det er i følge mine beregninger kun marginalt bedre opptjening ved å bruke Amex på Kiwi + trumf kort, enn mot TrumfVisa direkte.

Det gir ca 600 poeng ekstra per 10.000 kr i dagligvarer kun på Kiwi - det er ikke "stresset" med signatur, legitimasjon og deretter Trumfkortet verdt.

Marginalt vil jeg ikke si det er, er jo nesten 20% bedre med Amex vs trumf.
Men hvis man er av de som sliter med å få opp omsetningen på Amex kortet ville jeg ikke nølt med å bruke det på alle matvare kjøp.

Tar ikke så lang tid med signatur, men jeg er enig at chip + pin hadde vært bedre.

Marginalt vil jeg ikke si det er, er jo nesten 20% bedre med Amex vs trumf.
Men hvis man er av de som sliter med å få opp omsetningen på Amex kortet ville jeg ikke nølt med å bruke det på alle matvare kjøp.

Enig, omsetningsmessig er det selvsagt bra.

Tar ikke så lang tid med signatur, men jeg er enig at chip + pin hadde vært bedre.

Når jeg hadde Diners, brukte det PIN i enkelte butikker selv uten chip. Har opplevd dette med AMEX i ett tilfelle selv (på Egon, Oslo S), men da husket jeg ikke den PIN koden i farten.

Når kortet nå i våres kommer med PIN, går jeg nok over til å bruke det overalt det lar seg gjøre.

Du har rett, men heldigvis er det nå tegn på at chip er på vei (etter 1. april), se post lenger oppe.

Sååå...fins det noen som har forsøkt å bestille *A reiser med CT enda? Er spent om callsenteret har fått med seg de nye reglene.

Sååå...fins det noen som har forsøkt å bestille *A reiser med CT enda? Er spent om callsenteret har fått med seg de nye reglene.
Ja, snakket med rimelig oppegående agent på torsdag, hadde bookingen til midtvesten klar og intet problem med OSL-SPI med LH og UA kombinasjon. 110' poeng for to i C.

Var dette med årets opptjente CT? Har noen prøvd med fjorårets?

Forstod de nye reglene kun skulle gjelde fra iår, men er jo ikke sikkert systemene er så oppdaterte :)

Ja, snakket med rimelig oppegående agent på torsdag, hadde bookingen til midtvesten klar og intet problem med OSL-SPI med LH og UA kombinasjon. 110' poeng for to i C.

Supert, det høres lovende ut for min bestilling :)

Ja, Star Allience fom. 1 april for CT opptjent i år.

Status
Not open for further replies.
Back