American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Kan ikke se at andre har kommentert dette, men nå er det altså 100K som er grense for CT på alle kortene, men ulik uttaksmulighet. Veldig greit at de satte ned 130K-grensen.

Mulig det er OT, men har DNB kundeprogram noe med AmEx å gjøre? Både Saga Gull og Platinum har MasterCard i avtalen meg bekjent?

Dnb har rettighetene til Amex privatkort i Norge på en eller annen måte. Tidligere fikk en halv årspris på Amex som Saga kjnde, men da fantes ikke membership rewards.

Svar fra ansvarlig i DnB:

Ja det er riktig at vi nå holder på med å oppdatere systemer om de nye vilkårene som skal gjelde for alle CT utstedt i 2014. Alle CT opptjent i 2014 som er utstedt skal gjelde med de nye vilkårene. Testingen av filoverføringen til SAS har tatt noe lenger tid enn forventet men nærmer seg nå slutten. De CT som ble sendt i slutten av februar vil bli oppdatert og IT avdelingene holder på å rydde opp i denne filen.

Når det gjelder Centurion Line Platinum kortet er det under utvikling og vil bli lansert i løpet av våren men vil i begynnelsen være by invitation only, samt at det vil selges gjennom enkelte DNB kanaler. Men her er det fortsatt flere IT systemer som må i drift i løpet av våren.

Svar fra ansvarlig i DnB:

Ja det er riktig at vi nå holder på med å oppdatere systemer om de nye vilkårene som skal gjelde for alle CT utstedt i 2014. Alle CT opptjent i 2014 som er utstedt skal gjelde med de nye vilkårene.

Dette må kanskje forstås slik at vi som klarte kravet i november/desember 2013 og deretter fikk den tilsendt/datert i januar/februar 2014 ikke er omfattet? Jf. "opptjent" i 2014.

Det TROR jeg er riktig. Tror det kun er de som er opptjent (altså de som har nådd et forbruk på 100.000 ila 2014) som er "eligible"..

Det TROR jeg er riktig. Tror det kun er de som er opptjent (altså de som har nådd et forbruk på 100.000 ila 2014) som er "eligible"..

Høres jo også mest rettferdig ut - selv om jeg gjerne skulle ha benyttet CT'en min til noe annet enn SAS+ til BCN.

Dere som har Platinum - hvor lang tid tok det før dere fikk kortet deres?
Når jeg fikk Classic ifjor høst mener jeg kortet kom etter rundt fem dager, jeg fikk innvilget Platinum på lørdag og kortet eksisterer fremdeles ikke i nettkontoen.
Det er fremdeles noen dager til jeg skal ut på langtur igjen, men begynner å bli skeptisk til om det dukker opp før jeg drar selvom Amex Support sier "det går sikkert fint, men vi kan ikke gi noen nøyaktig dato"...

Last edited:

Jeg fikk mitt første kun etter noen få (3-4) virkedager. Dette er dog et par år tilbake nå...

Da jeg oppgraderte fra premium til platinum, tok det ca 2 uker før jeg fikk kortet.

Kanskje jeg er heldig og får det rett før jeg drar... Har også en teori om at kortproduksjonen er satt på vent da de uansett må lage nye kort med chip 1. april? Er vel ikke første gang medlemsservice ikke har blitt informert om ting evt.

Takk.

Hvis en linker amex til paypal og betaler regninger derifra, vil beløpet telle som omsetning eller bare kontantuttak?

Paypal blir vel omsetning det...hvordan får man betalt regninger med Paypal?

Kanskje jeg er heldig og får det rett før jeg drar... Har også en teori om at kortproduksjonen er satt på vent da de uansett må lage nye kort med chip 1. april? Er vel ikke første gang medlemsservice ikke har blitt informert om ting evt.

Takk.

Jeg fikk beskjed om at det var faste produksjonsdager i måneden når jeg ventet på kort for to-tre år siden, så ditt kommer nok snart.

Du får nok et kort nå også et nytt når kortet med chip er klart, jeg mener også ha lest 01/04, men kjenner jeg DNB rett er nok det ikke reelt :)

Produksjonen er nok ikke på vent da det produseres flere tusen kort hver dag (og så og si samtlige i Norge kommer fra samme sted) og det er nok nødvendig å opprettholde dagens design til erstatningskort osv.

Dere som har Platinum - hvor lang tid tok det før dere fikk kortet deres?
Søkte i februar. Fikk kortet i midten av april. Om det var søknaden eller kortproduksjonen som tok tid vites ikke. Dette er vel to år siden.

Paypal blir vel omsetning det...hvordan får man betalt regninger med Paypal?

PayPal blir omsetning, ja. Men du klarer vel ikke å betale regninger med PayPal?

PayPal blir omsetning, ja. Men du klarer vel ikke å betale regninger med PayPal?

Nei, mente faktura som blir sendt via PayPal. Men det er jo ikke så mange for min del, ser det ennå ikke lar seg gjøre å betale vanlige regninger via paypal (eller amex)

Spm angående AMEX EB Plat forsikring: Jeg har tenkt meg følgende reiserute: Norge - FRA, stoppover - FRA- DXB - FRA - stoppover i kanskje 1-2 uker - så tilbake til Norge. Er reisen til dubai dekket eller ikke? Mht til reisen må starte og slutte i Norge..

Takk

Den reisen du skisserer starter i Norge, men 50% av reisen må selvfølgelig betales med Amex.

Status
Not open for further replies.
Back