Er det noen av dere som har gått fra premium til Platinum ( co branded EB).
Spørsmålet er om man får videreføre opptjeningen mot CT eller om man starter på nytt?
Ah, det kan forklare hvorfor kortet ble avvist på Kiwi ca kl 16.
Når du betaler med AMEX på Kiwi, bruker du PIN koden, eller må man "styre på" med signatur og legitimasjon?
Det er i følge mine beregninger kun marginalt bedre opptjening ved å bruke Amex på Kiwi + trumf kort, enn mot TrumfVisa direkte.
Amex + Trumf = 33,89 poeng per 100 kr. (61,67 ved TrippelTrumf)
TrumfVisa = 27,78 poeng per 100 kr. (55,56 ved TrippelTrumf)
Det gir ca 600 poeng ekstra per 10.000 kr i dagligvarer kun på Kiwi - det er ikke "stresset" med signatur, legitimasjon og deretter Trumfkortet verdt.
Eller?![]()
Marginalt vil jeg ikke si det er, er jo nesten 20% bedre med Amex vs trumf.
Men hvis man er av de som sliter med å få opp omsetningen på Amex kortet ville jeg ikke nølt med å bruke det på alle matvare kjøp.
Tar ikke så lang tid med signatur, men jeg er enig at chip + pin hadde vært bedre.
Når du betaler med AMEX på Kiwi, bruker du PIN koden, eller må man "styre på" med signatur og legitimasjon?
Det er i følge mine beregninger kun marginalt bedre opptjening ved å bruke Amex på Kiwi + trumf kort, enn mot TrumfVisa direkte.
Amex + Trumf = 33,89 poeng per 100 kr. (61,67 ved TrippelTrumf)
TrumfVisa = 27,78 poeng per 100 kr. (55,56 ved TrippelTrumf)
Det gir ca 600 poeng ekstra per 10.000 kr i dagligvarer kun på Kiwi - det er ikke "stresset" med signatur, legitimasjon og deretter Trumfkortet verdt.
Eller?![]()
Ja, snakket med rimelig oppegående agent på torsdag, hadde bookingen til midtvesten klar og intet problem med OSL-SPI med LH og UA kombinasjon. 110' poeng for to i C.Sååå...fins det noen som har forsøkt å bestille *A reiser med CT enda? Er spent om callsenteret har fått med seg de nye reglene.
Ja, snakket med rimelig oppegående agent på torsdag, hadde bookingen til midtvesten klar og intet problem med OSL-SPI med LH og UA kombinasjon. 110' poeng for to i C.
Kan man få brukt CT til destinasjoner SAS ikke flyr også nå..? Type Bali som nevnt her@TommyL - Yup, reiser til Bali neste uke med Thai på CT![]()
Ja, Star Allience fom. 1 april for CT opptjent i år.
Vil det si at man kan bruke årets CT (opptjent i 2014) til alle destinasjoner Star Alliance flyr til i alle klasser (også first)?For Platinum ja
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.