American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ser ikke slik ut.. Min oppfatning er at det er DNB som er problemet, du skal ikke lenge enn til Sverige før AmEx faktisk er et godt produkt, og AmEx Platinum (det opprinnelige, ikke SAS-branded) har en del fordeler (bl.a. Membership Rewards) som faktisk er verdt årsprisen.

Hvorfor AmEx holder seg unna Norge og lar DNB styret skuta har jeg ikke peiling på..
AmEx Platinum med Membership Rewards er vel nettopp lansert i Norge for DNBs SAGA-kunder: https://www.dnb.no/amexplatinum?WT.ac=Produkt_amexplatinum-v1&WT.svl=Link

Last edited:

Bare det at kortet lanseres kun for en spesifikk kundegruppe hos DNB er riv ruskende galt.. For et latterlig opplegg.

Hvorfor er det så riv ruskende galt å koble AmEx mot øvrige banktjenester?

Hvorfor er det så riv ruskende galt å koble AmEx mot øvrige banktjenester?

Jeg synes det er galt å lansere produktet kun for de som er totalkunde i en spesifikk kundegruppe hos DNB. Vi som da ikke vil eller kan bruke DNB som hovedbankforbindelse vil dermed ikke få dette kortet. Ettersom AmEx allerede tilbys i Norge direkte uten tilknytning til en spesifikk bank er det etter mitt syn veldig dumt å innføre et nytt kort i den samme porteføljen et helt annet sted og for meg ser det ut som DNB gjør det kun for å gjøre sitt eget SAGA-program mer attraktivt..

Dere som har fått nytt kort: (Har sannsynligvis mitt nye kort liggende i postkassen)
Fikk nå nettopp kortet mitt avvist i Mexico. Må det nye kortet taes i bruk umiddelbart? Trodde det gamle ville fungere inntil det nye ble tatt i bruk?

Har bestilte reise hos Thai i Asia i sommer. Betalt med "sas-amex" uten chip. Nå skiftes kortet ut, og det nye får nytt nummer. Klipp og kast det gamle, står det og lese. Thai sies å være nøye med at det kortet som ble brukt til betaling, må medbringes ved innsjekk. Altså...kan dette bli trøbbel? Noen?

Fikk nettopp avvist mitt i Norge også, muligens Amex som har noe krøll nå.....

Har bestilte reise hos Thai i Asia i sommer. Betalt med "sas-amex" uten chip. Nå skiftes kortet ut, og det nye får nytt nummer. Klipp og kast det gamle, står det og lese. Thai sies å være nøye med at det kortet som ble brukt til betaling, må medbringes ved innsjekk. Altså...kan dette bli trøbbel? Noen?

Ville absolutt tatt vare på det gamle inntil reiser er gjennomført...

Etter å ha sett raskt på Platinumkortet til DNB ser det ikke ut til at det kan måle seg med et Platinumkort fra UK, men det var vel ikke overraskende. Spent på årsavgiften, de kan neppe ta mer enn for SAS Platinum?

Jeg er DnB SAGA kunde (og har hatt AmEx SAS EB Platinum siden 2011), men har ikke fått noe informasjon om dette kortet. Jeg finner heller ikke noe spor av det, når jeg logger inn på DnB nettbanken.
Kundeservice DnB (SAGA service) og AmEx medlemsservice vet ingen ting, og henviser til min SAGA rådgiver. Hun har out of office reply på mailen sin, med at hun har gått av med pensjon.... :drunk::headbang

Dersom dette kortet er såpass "eksklusivt", at det er klin umulig å bestille selv for de i "targeted" kundegruppen, er jo dette helt håpløst (ekskluderer faktisk ALLE...hehe). For håpe det her kun er snakk om litt "startproblemer", da det er rykende ferskt... :8:

Jeg er DnB SAGA kunde (og har hatt AmEx SAS EB Platinum siden 2011), men har ikke fått noe informasjon om dette kortet. Jeg finner heller ikke noe spor av det, når jeg logger inn på DnB nettbanken.

Kundeservice DnB (SAGA service) og AmEx medlemsservice vet ingen ting, og henviser til min SAGA rådgiver. Hun har out of office reply på mailen sin, med at hun har gått av med pensjon.... :drunk::headbang

Dersom dette kortet er såpass "eksklusivt", at det er klin umulig å bestille selv for de i "targeted" kundegruppen, er jo dette helt håpløst (ekskluderer faktisk ALLE...hehe). For håpe det her kun er snakk om litt "startproblemer", da det er rykende ferskt... :8:

Tidligere i denne tråden står det uttalt fra DNB at kortet et Invite Only, hvertfall i første omgang, så at du ikke finner det i nettbanken er nok naturlig ;-)

Tidligere i denne tråden står det uttalt fra DNB at kortet et Invite Only, hvertfall i første omgang, så at du ikke finner det i nettbanken er nok naturlig ;-)

Og jeg forstod det ut i fra denne tråden som om det var SAGA kundene som ble invitert... Men da skjønner jeg sammenhengen!:rolleyes:
Uansett ingen av de jeg snakket med hos verken DnB eller AmEx som vet noe som helst, og det er kanskje litt "rart" (i min verden)... Det kunne de jo bare ha sagt! AmEx sa isteden: "dette kortet kan kun bestilles hos din SAGA rådgiver", og det er da tydeligvis ikke tilfellet (for meg):(

Forresten leste jeg på DnBs forum nå, at årsavgiften er satt til 5000,-

Slik jeg leser denne siden - https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/saga.html så kan alle sagakunder få Platinumkort. Får vel bare vente og se, er vel ikke siste gang DNB forvirrer i Amex sammenheng :)

Jeg kan ikke se at dette skal være verdt 5000,- årlig, men det er muligens bare meg. Concierge tjenesten ser ut til å være den samme som hos EB Platinum og Gold, altså ikke døgnåpen?

Synes det var spennende jeg. Litt avhengig av welcome rewards opplegget. Hvis det stemmer at det kun kan brukes på Steen og Strøm og EGER, så er det jo ikke så fett. Kan man bruke det på flyreiser og tjene opp 2-4-1 som i andre land så er det fett.

Med tanke på at de skriver Membership Rewards® så skal man ikke se bort i fra at man kanskje også kan bruke den britiske MR-katalogen?

Med tanke på at de skriver Membership Rewards® så skal man ikke se bort i fra at man kanskje også kan bruke den britiske MR-katalogen?

Membership (!) Rewards var det så klart... :)

Om den Britiske katalogen gjelder for veksling til airline miles, så er det jo fabelaktig. 3MR = 2 Eurobonus poeng, for eksempel. 1 krone = 1MR, om jeg har forstått rett. Og du kan veksle inn i en bråte andre airline miles. Det som passer til reisen.

Nå har jeg drukket litt vin, så det er mulig matematikken min er litt på en snurr, men det virker da ok.

Status
Not open for further replies.
Back