American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Det lå et brev til meg i postkassa i dag, fra American Express. Jeg tenkte kanskje det var informasjon om de manglende poengene fra juli, som at de er på vei, eller at jeg ville få noen poeng som et plaster på såret siden de ennå ikke er på plass. Neida, det var bare en invitasjon til handlekveld på Ferner Jacobsen her i Oslo. Noen andre som har hørt noe om de manglende poengene?
 
American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Angående brevet. Kan vi ikke lage en egen dedikert tråd? Første utkast tar opp gode problemstillinger om CT, men det er MYE mer som må med?!?

Jeg kan sikkert bidra med mer til brevet om ønskelig.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har hatt dette kortet siden det kom på markedet og omsatt til CT hvert år. Dog har jeg aldri fått brev om dette noen gang; men har måttet følge med selv. Hvordan er andre sine erfaringer her? Jeg har autogiro og får alt fra Amex som efaktura.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som har ferske erfaringer med å endre en allerede bestilt CT via den nye kundeservicen? Må man avbestille hele og re-booke? Og koster det fremdeles 500 kr med en endring?
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har hatt dette kortet siden det kom på markedet og omsatt til CT hvert år. Dog har jeg aldri fått brev om dette noen gang; men har måttet følge med selv. Hvordan er andre sine erfaringer her? Jeg har autogiro og får alt fra Amex som efaktura.

Omsetningen din hittil pr år fremgår av e-fakturaen din. (Men ikke inne i nettbanken til amex, irriterende nok). Og du skal få et generisk brev om at du har kvalifisert deg til CT.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som har ferske erfaringer med å endre en allerede bestilt CT via den nye kundeservicen? Må man avbestille hele og re-booke? Og koster det fremdeles 500 kr med en endring?

Trengs ikke avbestilling, koster vel 150kr per pers, 300kr totalt.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Her er litt mer skriblerier som er lagt til det allerede eksisterende utkastet. Det er skrevet litt i hu og hast, så om noen vil redigere/legge til er de hjertelig velkommen. Føler at vi burde gjøre noe ut av dette brevet snart om interessen fortsatt er tilstede?

- - - -

Til: SAS & American Express Norge / DNB

Samtlige undertegnede av dette brevet er kunder av SAS Eurobonus American Express (SAS Amex), med et sterkt ønske om å være fornøyde kunder av produktet. I dag er dette dessverre ikke situasjonen og vi håper derfor at vår henvendelse kan ses på som en seriøs og konstruktiv tilbakemelding i deres arbeid for å gjøre produktet best mulig. Produktet (da spesielt Platinum) henvender seg til kunder som et ”premiumprodukt”, men vi føler at det er flere ting som må forbedres før dette med rette kan brukes for å beskrive SAS Amex.

Vi er alle medlemmer av interesseformet ”Flyprat” og hyppige brukere av SAS og SAS Eurobonus. De fleste av oss er flittige brukere av kredittkortet deres både i privat- og jobbsammenheng.

Companion Ticket
SAS Amex har flere fordeler, deriblant en fornuftig poenginntjening Eurobonuspoeng pr. brukte krone. For kanskje de fleste av oss er det likevel Companion Ticket (CT) som kanskje står frem som den største kundefordelen med kortet. Kravet til bruk må ses på som relativt betydelig for å bli tildelt en CT og vi føler derfor at man fortjener en reell mulighet for å ta med en ekstra person på en bonusreise. Vi føler dessverre at det legges store begrensninger på bruk av CT’en når den er opptjent.

Vi ønsker spesielt mulighet for å benytte CT’en på lengre reiser (interkontinentale). Bruk av CT er allerede svært begrenset gjennom regler som forhindrer open-jaws, blanding av klasser, eller mulighet til å kombinere med betalte billetter. Det gjør det svært vanskelig å finne tur og retur til ønskede reisemål.

Tidligere har det vært tillatt med booking av reiser med CT på deres utstrakte partnernettverk i Star Alliance, så lenge destinasjonen var en destinasjon betjent av SAS. Denne muligheten var svært velkommen, men er nå dessverre helt fjernet. Vi føler at mulighetene for å bruke CT’en på fly operert av SAS dessverre er alt for dårlig.

Det må nevnes at bookinger med Star Alliance medførte brenseltillegg og var dermed sjelden et førstevalg, men muligheten sikret at mange fikk benyttet sin CT på en god måte. For oss er CT nå et nesten verdiløst element i et kredittkorttilbud som allerede var svakt på andre punkter.

Flere av hos har budsjettsansvar og forstår at en booking på Star Alliance kanskje medfører større kostnader for dere enn det dere henter inn på brenseltillegg, men vi skriver dette brevet for at dere skal forstå at denne begrensingen også medfører tapt inntekt gjennom:
- Færre årsavgifter betalt til American Express
- Færre Eurobonus poeng solgt til American Express
- Lavere walletshare og lojalitetskapende arenaer for dere å kommunisere med kunden (oss) på.

Andre temaer
Også flere andre elementer ved kortet er for dårlige når man ønsker at produktet skal fremstå som et premiumprodukt.

- Vi ønsker å trekke frem den svært lange ventetiden det har tatt for å implementere chip/PIN på kortet for økt sikkerhet. Dette har vært lovet gang etter gang, men en løsning ser enda ikke ut til å være på plass.

- Nettbankløsningen er mangelfull og oppdateres sent med transaksjoner. Det er ingen mulighet til å betale regninger, se opptjente Eurobonuspoeng etc.

- Nettsidene til American Express er svært dårlig oppdatert og inneholder i tillegg flere feil. Eksempel: I reklamen for kortet som ligger på nettsiden kan man velge hvor mye kortet brukes pr. år og få eksempler på hvordan du kan benytte deg av poengene/CT’en. Her foreslås det eksempelvis flere enveisreiser med følge, selv om vilkårene for CT klart sier at det kun er tur/retur som tillates. Kundetilbudet ”Travel Priviliges” trekkes stadig frem som en fordel, men nettsidene har stått urørte i flere år og tilbudene som ligger der inneholder flere feil. Blant annet bes man om å skrive ut en ”voucher” for rabatt hos Avis/Hertz, men denne finnes ikke noe sted. Kundebehandler kunne ikke svare på dette, men konstaterte etter å ha sjekket at ingen voucher var nødvendig. Man opplever heller ikke oppgradering av biltype som lovet gjennom annonsen.

- Ekstrapoeng som skulle deles ut for bruk av kortet i utlandet i juli 2013 lar fortsatt vente på seg for flere kunder. Dette til tross for flere lovnader om at poengene skulle være rett rundt hjørnet.

Flere av disse tingene er tatt opp av oss medlemmer (noen gjentatte ganger) til kundeservice direkte, men det synes som om man ikke prioriterer å rette opp i disse elementære feilene. Det er vanskelig å forstå dette når man forsøker å selge et premiumprodukt som har en relativt stiv årspris, sammenlignet med andre lignende korttilbydere.

Vi håper at tilbakemeldingene våre blitt tatt på alvor og at SAS Eurobonus American Express kan bli et premiumprodukt som vi verdsetter å ha. Slik situasjonen er nå er det dessverre mange av oss som føler at prisen vi betaler ikke står i forhold til de tjenestene man får.

Med vennlig hilsen,


N N
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Her er litt mer skriblerier som er lagt til det allerede eksisterende utkastet. Det er skrevet litt i hu og hast, så om noen vil redigere/legge til er de hjertelig velkommen. Føler at vi burde gjøre noe ut av dette brevet snart om interessen fortsatt er tilstede?

- - - -

Til: SAS & American Express Norge / DNB

Samtlige undertegnede av dette brevet er kunder av SAS Eurobonus American Express (SAS Amex), med et sterkt ønske om å være fornøyde kunder av produktet. I dag er dette dessverre ikke situasjonen og vi håper derfor at vår henvendelse kan ses på som en seriøs og konstruktiv tilbakemelding i deres arbeid for å gjøre produktet best mulig. Produktet (da spesielt Platinum) henvender seg til kunder som et ”premiumprodukt”, men vi føler at det er flere ting som må forbedres før dette med rette kan brukes for å beskrive SAS Amex.

Vi er alle medlemmer av interesseformet ”Flyprat” og hyppige brukere av SAS og SAS Eurobonus. De fleste av oss er flittige brukere av kredittkortet deres både i privat- og jobbsammenheng.

Companion Ticket
SAS Amex har flere fordeler, deriblant en fornuftig poenginntjening Eurobonuspoeng pr. brukte krone. For kanskje de fleste av oss er det likevel Companion Ticket (CT) som kanskje står frem som den største kundefordelen med kortet. Kravet til bruk må ses på som relativt betydelig for å bli tildelt en CT og vi føler derfor at man fortjener en reell mulighet for å ta med en ekstra person på en bonusreise. Vi føler dessverre at det legges store begrensninger på bruk av CT’en når den er opptjent.

Vi ønsker spesielt mulighet for å benytte CT’en på lengre reiser (interkontinentale). Bruk av CT er allerede svært begrenset gjennom regler som forhindrer open-jaws, blanding av klasser, eller mulighet til å kombinere med betalte billetter. Det gjør det svært vanskelig å finne tur og retur til ønskede reisemål.

Tidligere har det vært tillatt med booking av reiser med CT på deres utstrakte partnernettverk i Star Alliance, så lenge destinasjonen var en destinasjon betjent av SAS. Denne muligheten var svært velkommen, men er nå dessverre helt fjernet. Vi føler at mulighetene for å bruke CT’en på fly operert av SAS dessverre er alt for dårlig.

Det må nevnes at bookinger med Star Alliance medførte brenseltillegg og var dermed sjelden et førstevalg, men muligheten sikret at mange fikk benyttet sin CT på en god måte. For oss er CT nå et nesten verdiløst element i et kredittkorttilbud som allerede var svakt på andre punkter.

Flere av hos har budsjettsansvar og forstår at en booking på Star Alliance kanskje medfører større kostnader for dere enn det dere henter inn på brenseltillegg, men vi skriver dette brevet for at dere skal forstå at denne begrensingen også medfører tapt inntekt gjennom:
- Færre årsavgifter betalt til American Express
- Færre Eurobonus poeng solgt til American Express
- Lavere walletshare og lojalitetskapende arenaer for dere å kommunisere med kunden (oss) på.

Andre temaer
Også flere andre elementer ved kortet er for dårlige når man ønsker at produktet skal fremstå som et premiumprodukt.

- Vi ønsker å trekke frem den svært lange ventetiden det har tatt for å implementere chip/PIN på kortet for økt sikkerhet. Dette har vært lovet gang etter gang, men en løsning ser enda ikke ut til å være på plass.

- Nettbankløsningen er mangelfull og oppdateres sent med transaksjoner. Det er ingen mulighet til å betale regninger, se opptjente Eurobonuspoeng etc.

- Nettsidene til American Express er svært dårlig oppdatert og inneholder i tillegg flere feil. Eksempel: I reklamen for kortet som ligger på nettsiden kan man velge hvor mye kortet brukes pr. år og få eksempler på hvordan du kan benytte deg av poengene/CT’en. Her foreslås det eksempelvis flere enveisreiser med følge, selv om vilkårene for CT klart sier at det kun er tur/retur som tillates. Kundetilbudet ”Travel Priviliges” trekkes stadig frem som en fordel, men nettsidene har stått urørte i flere år og tilbudene som ligger der inneholder flere feil. Blant annet bes man om å skrive ut en ”voucher” for rabatt hos Avis/Hertz, men denne finnes ikke noe sted. Kundebehandler kunne ikke svare på dette, men konstaterte etter å ha sjekket at ingen voucher var nødvendig. Man opplever heller ikke oppgradering av biltype som lovet gjennom annonsen.

- Ekstrapoeng som skulle deles ut for bruk av kortet i utlandet i juli 2013 lar fortsatt vente på seg for flere kunder. Dette til tross for flere lovnader om at poengene skulle være rett rundt hjørnet.

Flere av disse tingene er tatt opp av oss medlemmer (noen gjentatte ganger) til kundeservice direkte, men det synes som om man ikke prioriterer å rette opp i disse elementære feilene. Det er vanskelig å forstå dette når man forsøker å selge et premiumprodukt som har en relativt stiv årspris, sammenlignet med andre lignende korttilbydere.

Vi håper at tilbakemeldingene våre blitt tatt på alvor og at SAS Eurobonus American Express kan bli et premiumprodukt som vi verdsetter å ha. Slik situasjonen er nå er det dessverre mange av oss som føler at prisen vi betaler ikke står i forhold til de tjenestene man får.

Med vennlig hilsen,


N N

Veldig verdiøkning av mitt utkast! Litt skuffet at det ikke har vært mer diskusjon i det siste.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg er med på Brevet.
Herved "Signert"
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvordan bør vi løse den faktiske signeringen enklest? Bør alle sende en PM til Ph34r med sitt fulle navn?
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvordan bør vi løse den faktiske signeringen enklest? Bør alle sende en PM til Ph34r med sitt fulle navn?

Tror det er god løsning. Vi trenger fullt navn for å bli tatt alvorlig.

Foreslår en ny tråd med forslaget som eneste post, sticky i ca en uke så alle kan få lest den.
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det ikke lurest at alle sender brevet hver for seg?
 
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er det ikke lurest at alle sender brevet hver for seg?

Det vil nok størst effekt, men krever også mest av alle. Spørs hvor mange som får summar seg til å sende den.

Vi trenger nok en E-post adresse å sende til da.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top