American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvor skal man da fly med CT ??

Jeg brukte den på en tur til Stockholm i fjor før den utløp :p Men tilgjengelighet på bonusseter utenfor Europa er jo en utfordring med SK. Utenfor Europa flyr de til Tokyo, Beijing, Shanghai, Bangkok (vintersesong), New York, Chicago, Washington DC og San Francisco.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ja jeg vet ikke helt. Har "klagd" på produktet flere ganger. Skjer lite..

Er det ingen fremgang på brevet som skulle sendes????

Vi har jo benyttet CT'n alt til Chicago, Tokyo og Beijing. Er ev Bangkok(vinter) igjen da... Men da er vel setetilgjengeligheten umulig igjen...

Har atter engang purret på kampanje poengene fra Juli mnd. Var lovet å komme i september, noe de ikke gjorde.

Her er svaret:

Hei!

Vi beklager at det ser ut til at dette drøyer veldig i tid.
Vi kan bekrefte at poengene er på vei, og at du forhåpentligvis har de på konto i løpet av september.

Med vennlig hilsen
DNB Bank ASA
American Express Card Services Unit

Vi er nok ikke alene om manglende ekstrapoeng i juli. Ringte dem opp i forrige uke og etterlyste poengene som ikke kom på fakturaen for august, de sliter fortsatt med å rette feilen og de jobber med det ble det sagt.

Hei! Jeg ser folk etterspør manglende elstrapoeng, men kan noen fortelle når "vanlige" poeng bruker å bli godskrevet EB-kontoen? Har fått poeng i august for bruk i juli, men ingenting så langt i september for omsetningen i august. Har fått faktura (med et par dagers betalingsfrist) men ingen poeng og skulle syklusen være lik forrige gang burde de vært godskrevet i begynnelsen av september.

Dette produktet blir bare mindre og mindre verdsatt hos meg, det er jo mer jobb å følge opp at det blir riktig enn fordelene kortet har. Har blitt fakturert feil årspris og fikk det rettet opp og kreditert, men måneden etter er det igjen fakturert beløpet som ble kreditert.

Og jeg spør igjen.. Er det noen fremgang i brevet som skal skrives eller er dette lagt helt på is? Er jo helt tydelig at ting ikke fungerer her, jfr. innlegget ovenfor!

veos: Jeg bruker å få poengene mine enten siste dagen i måneden eller ila. de to første.. Har kommet jevnt og trutt inn, så ingenting å klage på der i det minste for meg :)

Jeg purret også på de manglende poeng fra Juli's utenlandsbruk. Og med 4 uker i USA ble det litt for å si det slik.
De visste ikke hva status var, men han jeg snakket med skulle sjekke med sjefen sin så skulle de straks ta kontakt med meg og fortelle hva som skjer..
Har ikke hørt noe på en uke .........

Begynner å bli litt som en farse. Jeg er IKKE AmEx kunde i neste periode..

Poengene pleier å bli kreditert et par dager etter fakturadato, får alltid inn poengene flere dager før fakturaen dukker opp i postkassen.

Mulig det er feil tråd å spørre i, men er det noen som har erfaring med AmEx Platinum US eller UK og har folkeregistrert adresse i Norge og ellers ikke så mye med verken US eller UK å gjøre?

Så endel tilbud(ikke fra AmEx) i USA i sommer på kort og kortkombinasjoner. Alle der forutastte US adress og social security number...

Mulig det er feil tråd å spørre i, men er det noen som har erfaring med AmEx Platinum US eller UK og har folkeregistrert adresse i Norge og ellers ikke så mye med verken US eller UK å gjøre?

Har UK Plat. fra 1997, UK Centurion fra 1999. Hadde på den tid ingen annen tilknytning enn en HSBC Offshore konto på Jersey som jeg opprettet da dette ble krevd for avtalegiroopprettelse. Den kontoen er nå long gone og alle betalinger handles her fra Norge og norsk bank.

Bor du i Usa kan du faktisk ikke få dette kortet. Bor i Norge. Krøkete å få kortet da de faktisk skal ringe til din bankforbindelse å høre om du er en ordentlig fyr. De ringte min kontakt, dette var ca 2007. Krav til inntekt og sånn er ikke avskrekkende. Funker fint å betale fra norsk nettbank.

Bor du i Usa kan du faktisk ikke få dette kortet. Bor i Norge. Krøkete å få kortet da de faktisk skal ringe til din bankforbindelse å høre om du er en ordentlig fyr. De ringte min kontakt, dette var ca 2007. Krav til inntekt og sånn er ikke avskrekkende. Funker fint å betale fra norsk nettbank.

Hvem av de to skal man velge foruten om hvilken valutapreferanse den enkelte kunde foretrekker?

Tenker du Centurion vs. Platinum, eller EUR vs. USD kort?

Centurion er vel invite-only meg bekjent, men jeg lurer på om man burde søke US eller UK eller om det kun er valutaen som spiller inn?

Både USD og EUR utstedes i UK såvidt meg bekjent. Jeg vurderte å skaffe meg et slikt kort før jeg fant ut at kjøp i annen valuta enn kortets belastes et gebyr på 3%.

Tror det "bare" er 2,7 % med Euro. Årsavgiften blir lavere med dollar pga vekslingskursen.

Status
Not open for further replies.
Back