American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har inte SAS Amex kunder i Norge chip/PIN på kortet??
Det låter väldigt "old school"...

Chip/PIN på mitt svenska SAS/Amex kort har jag haft i ungefär 2 år nu...sedan jag blev medlem.

Har inte SAS Amex kunder i Norge chip/PIN på kortet??
Det låter väldigt "old school"...

Chip/PIN på mitt svenska SAS/Amex kort har jag haft i ungefär 2 år nu...sedan jag blev medlem.

Jepp, tror det er knyttet til at DnB lisensierer Amex i Norge. Ubrukelig er det uansett og kanskje det momentet folk er mest irritert over.

Jeg er også med på brevet. Hvordan gjør vi det mest praktisk?

Jeg er åpen for innspill angående hvordan brevet sendes (ett med mange underskrifter eller andre løsninger)..

Kan godt ta i mot navn på PM for å legge til brevet om dere ønsker det. Bare vi blir enige!

Veldig bra. Et par ting til:

- Travel Privileges burde erstattes med den amerikanske version: American Express Fine Hotels & Resorts. Enklere å administrere for AMex i Scandinavia og større fordeler for alle kunder. Win / win.

- Priority pass er verdiløss. Det ble først solgt som lounge tilgangene var inkludert noe som var ikke det. Priority pass kort er inkludert, men ikke tilgangene. Latterlig og derfor verdiløst for folk flest.

Jeg er åpen for innspill angående hvordan brevet sendes (ett med mange underskrifter eller andre løsninger)..

Kan godt ta i mot navn på PM for å legge til brevet om dere ønsker det. Bare vi blir enige!

Jeg ser ikke helt at et brev må påføres "ekte" signaturer for at det skal være troverdig. Løsningen med fullt navn på PM burde holde, så får Ph34r påføre alle navnene nederst på brevet. Dette er trolig det enkleste for alle forum-brukerne og en fullgod løsning.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Veldig bra. Et par ting til:

- Travel Privileges burde erstattes med den amerikanske version: American Express Fine Hotels & Resorts. Enklere å administrere for AMex i Scandinavia og større fordeler for alle kunder. Win / win.

- Priority pass er verdiløss. Det ble først solgt som lounge tilgangene var inkludert noe som var ikke det. Priority pass kort er inkludert, men ikke tilgangene. Latterlig og derfor verdiløst for folk flest.

Skal inkludere dette i brevet!

Jeg ser ikke helt at et brev må påføres "ekte" signaturer for at det skal være troverdig. Løsningen med fullt navn på PM burde holde, så får Ph34r påføre alle navnene nederst på brevet. Dette er trolig det enkleste for alle forum-brukerne og en fullgod løsning.

Enig her. Tenkte at fulle navn gjør brevet troverdig nok. Tar i mot navn på PM om ikke andre har innvendinger eller andre forslag til hvordan vi skal sende dette.

Enig her. Tenkte at fulle navn gjør brevet troverdig nok. Tar i mot navn på PM om ikke andre har innvendinger eller andre forslag til hvordan vi skal sende dette.

Da har jeg sendt navn på PM.
Takk for godt formulert brev!

Vedrørende manglende poeng presterer Amex å skylde på SAS, og SAS skylder på Amex :)

Jeg blir også med på denne. Kan ta litt info på en PM med utdrag av korrespondanse du kanskje kan plukke ut noe ifra?

Har da sendt PM

Hei, prøver å bla meg gjennom 52 sider med info om dette kortet, men er det noen som har svar på mine spørsmål om Companion ticket:

- fikk companion ticket i juni 2013. Vil reise juli 2014, men companion ticket er bare gyldig i 12 måneder fra datoen man fikk tilbudet (dvs juni 2013). Kan dette forlenges?

- Må man reise tur/retur samme destinasjon? Dvs er ikke OJ tillatt?

- Må det være SK tur/retur? Har hørt om noen som har fått lov å bruke LH.

Noen som har tips på "snille folk" som kan gjøre unntak fra dette? Eller er det bare å følge reglene?

Takk for hjelpen! :)

Hei, prøver å bla meg gjennom 52 sider med info om dette kortet, men er det noen som har svar på mine spørsmål om Companion ticket:

- fikk companion ticket i juni 2013. Vil reise juli 2014, men companion ticket er bare gyldig i 12 måneder fra datoen man fikk tilbudet (dvs juni 2013). Kan dette forlenges?

- Må man reise tur/retur samme destinasjon? Dvs er ikke OJ tillatt?

- Må det være SK tur/retur? Har hørt om noen som har fått lov å bruke LH.

Noen som har tips på "snille folk" som kan gjøre unntak fra dette? Eller er det bare å følge reglene?

Takk for hjelpen! :)

1. Er i utgangspunktet bare gyldig i 12 måneder ja. Kan jo ringe og spørre men tviler på at du får gehør.
2. Open jaw er ikke tillatt.
3. Tidligere kunne man fly med Star Alliance, men nå ser det ut til at SAS har skrudd igjen krana og at man bare kan fly med SAS-metall.

Takk for svar, selv om det var det jeg mistenkte. :(
Får ta en telefon til SAS og sjekke.

Til alle som har sendt PM! Beklager at jeg ikke har svart! Er i Afrika en snartur, så skal se på dette og gjøre ferdig brev så fort jeg er hjemme (2-3 dager).

Om det er flere som vil underskrive brevet, send en PM!

Da tikket månedsfaktura fra Amex inn og endelig ser ekstrapoeng fra Juli til å ha kommet på plass.

Da er arbeidet med ferdigstillelse av brevet i full gang. Skal få med de siste innspillene og lage et endelig utkast!

Det er nå til 30+ personer som har ønsket å signere brevet. Alle som vil være med kan sende en PM til meg med fullt navn. Jo flere "underskrifter", jo bedre!

Hvor skal dette sendes? Er det noen som har noe kontaktservice utover vanlig kundeservice hos noen av aktørene? Epost til ledere/ansvarlige for de forskjellige programmene hadde jo feks vært svært fint. Gi meg isåfall beskjed kjapt!

Setter en foreløpig siste frist for å være med på brevet til ut dagen i dag, så alle som ikke har sendt en PM med navn, gjør det nå :-)

NB! Ca 40 stk til nå! Hadde vært morsomt å nå 50!!

Status
Not open for further replies.
Back