American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Eg har 50k kredittgrense på kortet og fikk opplyst pr tlf at jeg hadde 100k som brukergrense. Forskjellen var at alt over kredittgrensen, 50k, måtte tilbakebetales på første faktura mens det innenfor de 50k var vanlig kreditt.
Tilbake betalte alt utestående på en innbetaling, ca 65k men ikke sjekket mer ang bruker eller kredittgrense etter det. Bruker kortet ganske mye. Har fått to CT på det året jeg har hatt platinumkortet. Så kanskje jeg burde ringe de igjen og høre hvor grensene går. TBC

Companion ticket - "Ta med en venn gratis på en bonusreise hvis du omsetter for mer enn 100 000 kr på kortet i løpet av ett år."

OG DER FORSVANT CT MULIGHETEN MED *PARTNERE.

Ringte CT nummeret i dag, ineffektivt viderekoblet til Tallinn, og hun var kategorisk i forhold til kun bookinger på SAS-metall, ingen unntak selv om det var en SAS destinasjon. Nektet å ta det videre eller konferere og var helt låst i sin holdning. Refererte kun til standard complaint form. :-(

Er det Tallinn som gjelder nå...det er jo der svenske kunder må ringe. De får ikke booke på annet enn SAS metall om det smalt. Og bonusbilletter hos SAS er jo ikke akkurat lett å finne...
Hvis det blir Tallinn fremover kan man jo bruke CT til å fyre opp i peisen med. På grensen til lureri når SAS har så elendig utvalg av bonusseter spør du meg!

SAS Salesinfo sier fortsatt "Valid on SAS as first choice for up to 2 passengers (if no SAS flights available on the required dates, check with STAR)".

The Viking: Ringte du det norske nummeret innenfor åpningstiden på 09-17 ?

Ja, ringte det norske nummeret klokken 12 i dag...
Litt bakgrunnsinfo som kanskje KAN forsvare at hun ikke ville prøve STAR:
Routingen er OSL-BCN 29/8 med retur 2/9 (Ja, jeg VET det ikke er mange poeng å bruke, men 2012 CT'en min utløper snart) med avgang etter jobb den 29. Det VAR ledig på direkteflighten om morgenen, men den kan jeg ikke ta, så KANSKJE hun har dekning for sine prinsippfaste uttalelser?

Booket CT for ca 2 uker siden. Snakket da med en veldig hyggelig norsk konsulent som da kunne fortelle at hele funksjonen for booking av CT skulle flyttes over til Tallinn innen kort tid. Ser ut som disse nye konsulentene er lite fleksible...

SAS Salesinfo sier fortsatt "Valid on SAS as first choice for up to 2 passengers (if no SAS flights available on the required dates, check with STAR)".

Kan noen bekrefte dette med en screenshot e.l.? Finnes det noe "Public" brukernavn/passord til dette?

Re: OG DER FORSVANT CT MULIGHETEN MED *PARTNERE.

Ringte CT nummeret i dag, ineffektivt viderekoblet til Tallinn, og hun var kategorisk i forhold til kun bookinger på SAS-metall, ingen unntak selv om det var en SAS destinasjon. Nektet å ta det videre eller konferere og var helt låst i sin holdning. Refererte kun til standard complaint form. :-(

Gikk du videre med dette? Jeg skal ringe om noen timer, grugleder meg.

erlendag said:

Kan noen bekrefte dette med en screenshot e.l.? Finnes det noe "Public" brukernavn/passord til dette?

Dette kan synes å bli ganske viktig. Det hadde vært til stor hjelp om de som har tilgang til dette kunne skaffet et screenshot eller referanse / link.

--

Edit: Takk, da har jeg fått hjelp av noen snille sjeler.

Ellers kan jeg også nevne at jeg tok telefonisk kontakt med AmEx kundeservice og fortalte akkurat hva jeg synes om de elendige og utdaterte tilbudene som finnes under de forskjellige tilleggstjenestene med hvert sitt tåpelige navn. Under videre henvisning til årlig omsetning på kortet siden 2011 og dets manglende chip, kom det etter kort tid tilbud om halv årsavgift, samt lovnader om at programmet til høsten skulle bli bedre og kortet utstyres med den etterlyste chipen.

Last edited:

Mulig vært nevnt før, men er noen sider å bla seg igjennom. Firmaet vil anskaffe seg kredittkort (på tide), til noen ansatte. De som oftest bruker sitt private kort for utlegg, enten for kjøp av rekvisita eller reise etc.
Er Corporate kort noe tess, reiseforsikring er vel inkludert og 10 poeng pr 100,-. Lav årsavgift, 250,-.
Er det noen har erfaringer med disse, kontra andre kort? Jeg vil at det skal være enkelt for regnskapsansvarlig å bokføre, betale etc også.
Tenker selv å muligens søke for Platinium, selv med stiv årsavgift, satser på at jeg passer 100.000,- i året, men når det ikke blir så mange reiser i løpet av året, så renner ikke poengene inn, så spørs om det er verdt det...

"Nu kommer du kunna betala med ditt American Express-Kort på IKEA. Vi är glada att välkomna IKEA som ny Affärspartner. Från den 1 augusti kan du betala med ditt American Express-Kort på IKEA varuhus i Sverige från Haparanda Tornio i norr till Malmö i söder samt på IKEA - Möbler, sovrum, vardagsrum, kök, sängar, heminredning och inspiration - IKEA och via telefon."
Källa: Amex facebook

Kommer Amex börja fungera på IKEA i Norge också?

Om man ønsker å bytte fra vanlig Amex til SAS Eurobonus, lager man bare en ny søknad, eller tas det pr. epost?

Om man ønsker å bytte fra vanlig Amex til SAS Eurobonus, lager man bare en ny søknad, eller tas det pr. epost?

Jeg måtte i alle fall søke på nytt og måtte også selv kansellere mitt gamle Amex Gold siden det ikke gikk automatisk.

På fredag ringte jeg CT-nummeret for å booke T/R Tokyo neste sommer. Jeg ble satt direkte over til callsenteret i Tallinn.

Etter å ha lest opp ønskede datoer og flighter (OZ via LHR-ICN), fikk jeg beskjed om at kun SK var tillatt. Jeg svarte da at jeg trodde dette kun var tilfelle for det svenske kortet, da jeg selv fikk booket *A på forrige CT. Men agenten stod på sitt, kun SK var tillatt. Jeg ba da agenten sjekke SAS sine interne regler på salesinfo. Etter mye frem og tilbake gikk han da med på å booke med *A som en "one-time exception".

Argh! Skulle hatt noe håndfast fra SAS på reglene her, som man kunne henvist til...på SAS er voucheren bortimot ubrukelig for meg ihvertfall. Ledige seter på C til USA vokser langt fra på trær. Er man flere så kan man ihvertfall bare glemme det. :( Da er *A (LH) eneste mulighet.

Argh! Skulle hatt noe håndfast fra SAS på reglene her, som man kunne henvist til...på SAS er voucheren bortimot ubrukelig for meg ihvertfall. Ledige seter på C til USA vokser langt fra på trær. Er man flere så kan man ihvertfall bare glemme det. :( Da er *A (LH) eneste mulighet.
Den svenske 2-4-1-voucheren er i hvert fall litt mer fleksibel på den måten at det går å bruke den for å få 50 % rabatt på antall bonuspoeng som kreves. Det går jo an å finne 1 plass i C av og til, men sjelden 2. Såvidt jeg vet kan man ikke bruke en norsk 2-4-1 for å få 50 % rabatt.

Dog har det alltid vært vanskeligere å bruke *A i Sverige, og dessverre virker det som at det er disse reglene som nå gjelder for den norske voucheren.

Status
Not open for further replies.
Back