Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge
Ba du dem om å bare søke lhr-cph for å se om det da ville være ledig? Synes det nesten alltid er problemer med tlgjengeligheten de ser når en ringer, de gidder ikke søke opp segment for segment...
Da har jeg fått bestilt årets Companion ticket og vil dele litt erfaringer og spørre om et råd. Valget falt på San Francisco fra 25. Juli til 1. August.
Før jeg bestilte sjekket jeg med EBG supporten om det ville være mulig å bestille fra HAM da det ville være mest praktisk for oss (skal levere lille frøken hos besteforeldrene syd i Danmark) og fikk til svar at det gikk. Når jeg skulle bestille hadde pipen dog fått en annen lyd. Damen var bastant på at det ikke var lov. Jeg fortalte at jeg hadde en mail som sa noe annet og hun spurte til og med etter navnet på agenten som hadde svart dette. Hun sjekket så med sin sjef mens jeg var på hold og hadde så en eksakt kopi av brevet foran seg som tydelig sa at "utreise måtte være fra Skandinavia". Endte med at jeg avsluttet samtalen, var ingen vilje til å stå ved ordet når de hadde gjort en feil.
Dagen etter ringte jeg opp igjen etter å ha sjekket plasser fra CPH. Hadde sjekket med KVS på LHR - SFO (plasser i C) og på SAS sine hjemmesider for CPH - LHR og (plasser i Y+ som ikke vises på KVS). Var ikke noe problem å bestille *A. Utreisen gikk greit hun fikk opp samme plasser jeg hadde funnet. Men på retur fant hun ikke plasser på første connection (SK502 02. AUG), kun på neste fly (SK504) noe som gir 6:55 connection time på LHR. Bad henne booke da jeg tenkte kanskje billettene akkurat hadde gått eller jeg hadde sett feil. Men det vises fortsatt 4 ledige plasser på Y+ på SK 502 den dagen. Har vært i kontakt igjen med EBG supporten for å få endret men de også nekter for at det er ledige plasser på denne avgangen....!!
Hvordan kan det være at availability som agenten ser og den jeg ser på web er ulike. Er det annen availability når det er *A award enn ren SAS award som vises på web? Noen gode tips om hvordan jeg kan overbevise SAS om at de må booke meg over på den tidligere avgangen?
Konklusjon er vel at det ikke var noe problem å booke *A, men at det ellers ikke var mulig å dra strikken alt for langt utover det som står i betingelsene![]()
Ba du dem om å bare søke lhr-cph for å se om det da ville være ledig? Synes det nesten alltid er problemer med tlgjengeligheten de ser når en ringer, de gidder ikke søke opp segment for segment...