American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Unica.no tar Amex (selv om du merker det først i det du skal legge inn kortnummer - det står at de bare har Visa og MC)

De har Samsonite blant annet til langt lavere pris en for eksempel Carriealong etc.

Jeg ble Diamant i august 2014 men i 2015 fløy jeg "bare" 75 legs, så jeg ble nedgradert til Gull i februar i år. I august i år ble jeg igjen Diamant. Har hatt SAS Amex Platinum hele tiden. I dag oppdaget jeg at jeg har blitt fakturert kr 1700 i årsavgift i oktober. Da jeg gjorde Amex oppmerksom på at jeg var Diamant fikk jeg hele årsavgiften refundert.

Noen andre som har lignende erfaring?

mvh
Taurus

Jeg ble Diamant i august 2014 men i 2015 fløy jeg "bare" 75 legs, så jeg ble nedgradert til Gull i februar i år. I august i år ble jeg igjen Diamant. Har hatt SAS Amex Platinum hele tiden. I dag oppdaget jeg at jeg har blitt fakturert kr 1700 i årsavgift i oktober. Da jeg gjorde Amex oppmerksom på at jeg var Diamant fikk jeg hele årsavgiften refundert.

mvh
Taurus

De har ikke noe godt system for dette, så det er bare å belage seg på å følge med på kontoutskriften og be om at beløpet blir refundert.

mvh

Taurus

Hadde Diamond fra august 2014 til oktober 2015. Fikk refundert beløpet som ble fakturert oktober 2015. Så fikk 2 år med AmEx uten årsavgift for 1 periode med Diamond.

Sent from my iPad using Tapatalk

Tar gjerne en vervelink til Amex om kampanjen gjelder enda :)

Takk

Så nok et trivielt spørsmål fra denne kanten – har kommet inn i den norske Star Alliance strømmen igjen og fått tilbake SAS Amex kortet. Der lå det to CT billetter som dessverre hadde gått ut på dato.

Jeg må gi litt gass for å få en ny CT på bare noen måneder og lurer på hvordan de regner kalenderåret? Er det 31.12 eller er det siste fakturadato man har (tror det er 20.12 for meg) Jeg skal ha et høyt forbruk de ti siste dagene av året og lurer dermed på om dette teller, og siden dette er i et yalla-land om sen fakturering fra hotell, restauranter osv. kan gjøre at man ikke kvalifiserer.

Takker.

Hei SudCaravelle!

Mener bestemt at Amex følger kalenderåret til 31.12.

Kim

Hei SudCaravelle!

Mener bestemt at Amex følger kalenderåret til 31.12.
Kim
Jeg har fakturadato den sjette i hver måned. Det betyr at det jeg belaster AMEX-kortet mitt med i perioden 7.des 2016 - 6.jan 2017 kommer med på 2016 for opptjening av Companionticket i 2016, som altså kan brukes før 31.12.2017. Det var i hvert fall sånn de forklarte det hos Amex da jeg spurte.

Jeg har fakturadato den sjette i hver måned. Det betyr at det jeg belaster AMEX-kortet mitt med i perioden 7.des 2016 - 6.jan 2017 kommer med på 2016 for opptjening av Companionticket i 2016, som altså kan brukes før 31.12.2017. Det var i hvert fall sånn de forklarte det hos Amex da jeg spurte.

Jeg har samme dato, og bruken 1.-6. januar i år kom på 2016

Jeg har samme dato, og bruken 1.-6. januar i år kom på 2016

Sjekket fakturaen min nå som gikk til 5. januar, det som ble belastet etter årsskiftet kom på 2016 omsetningen, inkludert et kjøp 31.12.15. Merk at det ikke er kjøpsdato som styrer hvilken måned og år omsetningen teller for, men bokførings/valutadato.

Ringte i dag for å prøve å oppgradere premium til platinum. Men null sjanse så lenge du ikke tilfredstilte inntektskravet. Og at andre hadde fått tilsvarende måtte være løgn, for kravet var absolutt for alle.

Ringte i dag for å prøve å oppgradere premium til platinum. Men null sjanse så lenge du ikke tilfredstilte inntektskravet. Og at andre hadde fått tilsvarende måtte være løgn, for kravet var absolutt for alle.

Ring igjen på mandag.
Da treffer du sikkert en annen agent med et annet svar....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir å prøve igjen ja, så snart (om?) jeg får brukt CT-en kommer jeg til å si at jeg alternativt sier opp kortet, betaler ikke 1200 i året for SAS' dårlige tilgjengelighet.

Hei!

Jeg er helt ny her på forumet og forsøker å sette meg inn i verden av kort og poeng.

Skjønner at det er en god del å vinne på å starte med en invitasjon. Skulle det være noen som ikke har brukt sine "verv en venn" så vil jeg bli en lykkelig mottaker!

https://www.americanexpress.no/verv-en-venn/

Mvh E.R.

Hei!

Jeg er helt ny her på forumet og forsøker å sette meg inn i verden av kort og poeng.

Skjønner at det er en god del å vinne på å starte med en invitasjon. Skulle det være noen som ikke har brukt sine "verv en venn" så vil jeg bli en lykkelig mottaker!

https://www.americanexpress.no/verv-en-venn/

Mvh E.R.

Jeg verver deg med glede. Sjekk innboksen din. :)

Jeg har også vervelenker igjen. PM meg hvis det er av interesse.

Tusen takk alle sammen for link og PM! Ser frem til å prøve produktet/ene!

MVH E.R.

Heisann! Jeg fikk nylig mitt Amex Premium kort etter søknad. Ser nå at jeg muligens har gått glipp av fordelen med bli vervet. Noen som har ide om det funker å avbestille for så å bli vervet igjen? Andre måter, eller er mulighet får 20000 kjappe poeng borte for evig tid?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Status
Not open for further replies.
Back