American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

KIWI Amex Platinum..

Fått beskjed i 2 butikker nå ved "Avvist kort" at Kiwi har sluttet å ta amex. Er det flere som opplever dette? Beskjeden er gitt i Bergens området.

Kiwi tar fremdeles Amex i Oslo, senest i morges.

Men det kan jo hende det er endringer på gang...

KIWI Amex Platinum..

Fått beskjed i 2 butikker nå ved "Avvist kort" at Kiwi har sluttet å ta amex. Er det flere som opplever dette? Beskjeden er gitt i Bergens området.

Kiwi Birkebeinersenteret tar fortsatt amex.

KIWI Amex Platinum..

Jeg har fått avvist ved et par anledninger, bl.a. på restaurant og i taxi. Ringte AmEx nå, de sier at det står som timeout i deres system, og at det er en kjent feil som de jobber med. Det skal visstnok hjelpe å "vente litt" og prøve igjen, men da bruker jeg heller et annet kort enn å skape kø.

Jeg har fått avvist ved et par anledninger, bl.a. på restaurant og i taxi. Ringte AmEx nå, de sier at det står som timeout i deres system, og at det er en kjent feil som de jobber med. Det skal visstnok hjelpe å "vente litt" og prøve igjen, men da bruker jeg heller et annet kort enn å skape kø.
Pleier som regel å gå gjennom på andre forsøk ved "Avvist".

Pleier som regel å gå gjennom på andre forsøk ved "Avvist".
Jeg prøvde to ganger på rad i en Oslo Taxi forrige uke, begge ble avvist. Skjønner det egentlig ikke, har brukt TrumfVisa i flere år uten lignende problemer, bruker de ikke samme DnB-infrastruktur?

Jeg prøvde to ganger på rad i en Oslo Taxi forrige uke, begge ble avvist. Skjønner det egentlig ikke, har brukt TrumfVisa i flere år uten lignende problemer, bruker de ikke samme DnB-infrastruktur?

Amex funket uten problemer hos Oslo Taxi i går

Amex funket uten problemer hos Oslo Taxi i går
Se de tidligere innleggene. Betviler ikke at Oslo Taxi aksepterer AmEx, det er et generelt problem at man iblant får "avvist" fordi terminalen ikke får kontakt med banken.

Ellers ville det være hyggelig om flere tok kontakt med DnB for å fortelle hvor ELENDIG deres "AMERICAN EXPRESS NETTKONTO" fungerer. Jeg har tidligere vært i kontakt med DnB om dette og påpekt hvor lite "premium-aktig" denne løsningen er, men det virker som om det overhodet ikke skjer noe som helst.

Løsningen har følgende mangler (minst):
- Det mangler søkemulighet (periode, salgssted, valuta, beløp, ...) :headbang
- Det mangler eksportmulighet (CSV, XLS, PDF)
- Det er ikke mulig å liste alle periodens transaksjoner på én side

Følgelig oppfordringen: la DnB få høre flere ønsker om forbedret AmEx nettkonto!

Ellers ville det være hyggelig om flere tok kontakt med DnB for å fortelle hvor ELENDIG deres "AMERICAN EXPRESS NETTKONTO" fungerer. Jeg har tidligere vært i kontakt med DnB om dette og påpekt hvor lite "premium-aktig" denne løsningen er, men det virker som om det overhodet ikke skjer noe som helst.

Løsningen har følgende mangler (minst):

- Det mangler søkemulighet (periode, salgssted, valuta, beløp, ...) :headbang

- Det mangler eksportmulighet (CSV, XLS, PDF)

- Det er ikke mulig å liste alle periodens transaksjoner på én side

Følgelig oppfordringen: la DnB få høre flere ønsker om forbedret AmEx nettkonto!

Tror det var noe av det første jeg gjorde etter at jeg fikk kortet. Det er virkelig ille... Her har SEB gjort en veldig mye bedre jobb for sine kort.

I går fikk jeg en epost fra SAS Eurobonus der jeg fulgte linken til Priority Pass som SAS Amex Platinum kortholder. Jeg har ikke giddet å bestille Priority Pass etter de sluttet å sende det ut hvert år og mitt gikk ut i november. Jeg leser at loungebesøk nå koster £15 per person per besøk som er litt billigere enn €24 som det var tidligere. Ser også at man får første loungebesøket gratis, så da er det kanskje verdt innsatsen å bestille et nytt PP.

Mulig at de fleste har sett dette gjennom andre kilder, men American Express har nå en kampanje der nye kunder får 20 000 eurobonuspoeng (i steden for 12 000 som er det vanlig) for å bli ny kunde på SAS Platinum-kortet, dersom man blir vervet av en eksisterende bruker.

Dersom dette høres interessant ut for noen, har jeg fortsatt mulighet til å verve noen. Send i så fall PM så skal dere få en personlig link.

Mulig at de fleste har sett dette gjennom andre kilder, men American Express har nå en kampanje der nye kunder får 20 000 eurobonuspoeng (i steden for 12 000 som er det vanlig) for å bli ny kunde på SAS Platinum-kortet, dersom man blir vervet av en eksisterende bruker.

Dersom dette høres interessant ut for noen, har jeg fortsatt mulighet til å verve noen. Send i så fall PM så skal dere få en personlig link.

Hei. Jeg har ikke fått noen invitasjon om å verve noen... Er det noen perks for oss som evt verver også?

Er det noen Elkjøp i Asker/Oslo som tar AMEX?
Tenkte å kjøpe den Weber Q3000 som de nå har på tilbud.
Vet de tar AMEX via paypal om man kjøper på nett, men gidder ikke å betale 500,- i frakt.

Vet det ikke er det du spør om men på Elkjøp Lørenskog tar de i allefall;) ( men ikke på hent i butikk mener jeg)

Pass på at dere som er EDB ikke belastes for årsavgift. De gjorde en feil og fakturerte meg.

Pass på at dere som er EDB ikke belastes for årsavgift. De gjorde en feil og fakturerte meg.

Systemet er helt klart å fakturere alle, inklusiv EBD kunder. Så får alle EBD som klager kreditert dette. Lurer på hvor mange EBD som glemmer eller ikke vet om dette hvert år?

Hvis de fakturerer alle og bare krediterer de som klager, bør SAS ta ansvar for å stramme inn rutinene.

Er det noen Elkjøp i Asker/Oslo som tar AMEX?
Tenkte å kjøpe den Weber Q3000 som de nå har på tilbud.
Vet de tar AMEX via paypal om man kjøper på nett, men gidder ikke å betale 500,- i frakt.

elkjøp ullevål stadion tar amex.

Status
Not open for further replies.
Back