American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Satt meg ned nå og sjekket via SAS.no alternativer for å ta ut CT'n min. Det er nesten ikke billetter å finne de neste 11 mnd frem i tid. Da tenker jeg Business class og til ikke-europeiske destinasjoner..
Så verdien smuldrer bort ja... gidder ikke ta den i pluss til LHR liksom.

Nei dette var depressing..

Ja, hvis man ikke kan bruke den på *A så er den nesten verdiløs. Synes det er på grensen til...ja jeg vet ikke hva jeg skal kalle det...finnes ikke et C sete til USA en eneste dag neste sommer...

Ja, hvis man ikke kan bruke den på *A så er den nesten verdiløs. Synes det er på grensen til...ja jeg vet ikke hva jeg skal kalle det...finnes ikke et C sete til USA en eneste dag neste sommer...

Bangkok og Tokyo er også impossoble...

Uten at det motsier ditt poeng skal det sies at det ble sluppet minst 2 seter til NYC hver dag i juli neste år.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Tja, i mine øyne har den en verdi så lenge billetten man kjøper for den ville kostet mer enn årsavgiften for kortet. Således synes jeg det var verdt å bruke den til Roma i Himmelspretten når billetter selv i economy lå på over 3.500 kr

Tja, i mine øyne har den en verdi så lenge billetten man kjøper for den ville kostet mer enn årsavgiften for kortet. Således synes jeg det var verdt å bruke den til Roma i Himmelspretten når billetter selv i economy lå på over 3.500 kr
Ja, men det må påpekes at det var Business Class, ikke WrapClass2E ;) Det blir liksom ikke det samme å fly på kjærestetur til Roma når du har en oppgradert fjompenisse mellom deg selv og fruen (noe som er meget sannsynlig i høysesong, som Himmelspretten jo er rent reisemessig)...

Helt ærlig nå, hadde du klasket den samme pengesummen + CT på bordet for Plus?

Søkte litt for et par uker siden, og fant to seter på flere datoer til alle langdistansedestinasjonene neste år, også New York i juni og Tokyo til våren. Godt mulig det er borte nå, men det gjelder å følge med og bestille når setene dukker opp.

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Helt ærlig nå, hadde du klasket den samme pengesummen + CT på bordet for Plus?

Hvis ikke jeg fant noe annet å bruke den på, så ja. Regner også med at årets CT blir brukt innen Europa

Min CT er datert September, og da begynte jeg å søke, Har ikke funnet noe til bangkok, har funnet en til Washington, ingen til SF.
Så vi får se hva vi gjør med CT'n... Reiser så mye ellers at jeg ikke gidder å ta den ut i economy class heller.. Og det ¨å være en intercontinental destinasjon..

Søkte litt for et par uker siden, og fant to seter på flere datoer til alle langdistansedestinasjonene neste år, også New York i juni og Tokyo til våren. Godt mulig det er borte nå, men det gjelder å følge med og bestille når setene dukker opp.

Ja, hvis man er så heldig å finne seter over dammen, så er man sjelden dobbelt heldig og finner seter hjem igjen...
Det går kanskje an hvis man sier opp jobb og familie og tilbringer 18 timer i døgnet på sas.no.

Nå høres jeg veldig negativ ut...men selv om noen her inne finner gullkorn av og til så synes jeg det jevnt over er katastrofalt dårlig tilgang på annet enn øko awards.

Er det noen som vet om de fremdeles er "enklere" å booke f.eks LH eller LX til f.eks MIA med Companion ticket hos SAS i Sverige? Eller er det kun SK-destinasjoner som gjelder?

Og er det kommet noe svar på brevet som ble sendt til Amex/SAS?

Er spent på utfallet. Har CT som jeg gjerne vil bruke med partnere......

En annen sak er at call-senteret i Baltikum er et mareritt å forholde seg til ift. de smidige og hyggelige jentene/guttene på call-senteret i Norge som jeg bestilte hos i fjor.

Det står kanskje diskutert et sted i denne tråden, men kjenner noen til om det tilbys tilleggskort fra AmEx og eventuelt hva som er årsavgiften på kort 2? Fant ingenting om det på nettsidene.

Sa opp Amex til fordel for Mastercard for over ett år siden, men er ikke fornøyd med mc, så vurderer amex igjen eller diners. Noen som vet om jeg vil får startpremien hos amex, siden jeg har hatt dette kortet før?

Jag får väl 12 000 extrapoäng om jag går från Premium till Platinum?

Jepps, det fikk jeg da jeg feilaktig fikk et premium-kort først, de tok heller ikke fra meg premium-bonusen :D

Ha ha, okej. Bra! Får se imorgon, då Amex-poängen alltid kommer senast den 6:e varje månad.

Og det drøyer og drøyer fra SAS' side. Purre noen?

Status
Not open for further replies.
Back