American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Fant ikke noe oppdatert info om CT på salesinfo. Noen som har forsøkt om chaten hadde rett angående nye CT regler?

Fant ikke noe oppdatert info om CT på salesinfo. Noen som har forsøkt om chaten hadde rett angående nye CT regler?

Nå er ikke reglene annonsert ennå, så tror du må vente litt til det blir offentlig og gjeldene

Nå er ikke reglene annonsert ennå, så tror du må vente litt til det blir offentlig og gjeldene

Så så, nå må du bla en side tilbake.;) Jeg henviste til svaret Enhanced hadde fått fra chaten i går, som avviker totalt fra de "utdaterte" reglene der Star-flyging var tillatt til Sas-destinasjoner.

Tror du også må bla en side tilbake og lese posten min igjen, du har tolket den ganske fritt nå. ;)

Dette er vel litt OT men er du sikker på det? Jeg betalte for Nexus 5 via Google Wallet (m/amex) for bare noen timer siden, og det er vel det Play også bruker.

"You can purchase Android apps in U.S. dollars using any credit, debit or gift card with the following logos:

Visa
MasterCard
American Express
Discover
If you’re buying an app in a currency other than U.S. dollars, you can make purchases on Google Wallet using any credit, debit or gift card with the following logos:

Visa
Visa Electron
MasterCard
JCB"

Dette skjedde ganske nylig siden jeg kun har registrert mitt AMEX kort på Play store og brukt det. Nå går det altså ikke, siden apps kjøpes i NOK.

Da ble jeg innvilget Platinum og får poengene. Som svar på mitt eget spørsmål om man får poengene selv om man har vært tidligere kunde.

Ellers antar jeg brikken er fraværende ennå?

Noen som har klart å lure med en infant som nr tre på en CT-tur?

Ser for øvrig at om en er en voksen og en barn for en 62,5% i rabatt i følge SAS salesinfo, men usikker på hva Tallin får til på det området.

Jeg har hatt med infant på CT. Kostet ikke et eneste poeng eller krone.

Samme her. Brukte CT i fjor til BKK i C med frøkna under pappapermisjon. Hadde forresten samme purser som på MD80 MegaDO på hjemreisen og hun var helt toppen der også!

Noen som vet hvor lang tid det tar for å få de 3000 ekstrapoengene som ble lovet om man skaffet seg MC kort ? Har hatt det 14 dager nå, men fortsatt ingen poeng ?

Man måtte vel ha kortet minst 2 mnd før man fikk poeng? Mener jeg. I tillegg til å ha brukt til kjøp? Eller var det bare for bonuspoengene?

Noen som vet hvor lang tid det tar for å få de 3000 ekstrapoengene som ble lovet om man skaffet seg MC kort ? Har hatt det 14 dager nå, men fortsatt ingen poeng ?

Du får først 3.000 poeng etter at du har brukt kortet, og dette må du gjøre innen 30 dager etter at du fikk det. I alle fall det som står på websidene nå, tidligere måtte en bruke kortet 3x før en fikk poengene.

Dessuten får du ikke poengene i det du bruker kortet, men om du har kvalifisert til 3.000 poeng så blir de kreditert din EB-konto den dagen i måneden at MC overfører poeng til SAS, som for min del er en av de første dagene i måneden.

Du får først 3.000 poeng etter at du har brukt kortet, og dette må du gjøre innen 30 dager etter at du fikk det. I alle fall det som står på websidene nå, tidligere måtte en bruke kortet 3x før en fikk poengene.

Dessuten får du ikke poengene i det du bruker kortet, men om du har kvalifisert til 3.000 poeng så blir de kreditert din EB-konto den dagen i måneden at MC overfører poeng til SAS, som for min del er en av de første dagene i måneden.

OK. Da er det det samme som ved DC. Da kommer det etter hvert

Jeg vet ikke om jeg bringer noe nytt inn i diskusjonen, men jeg har observert to stykker med norske AmEx med chip de siste dagene. Dette er vel og merke "vanlig" AmEx og ikke SAS-branded, men meg bekjent har ikke de norske hatt chip tidligere? Det kan jo bety at noe faktisk skjer.

En kollega av meg fikk nytt kort nå på mandag med chip. Han får dog ikke bruke chippen da terminalene tvinger han til å bruke stripe, så systemet i bankkant er nok ikke satt i gang.

Jeg vet ikke om jeg bringer noe nytt inn i diskusjonen, men jeg har observert to stykker med norske AmEx med chip de siste dagene. Dette er vel og merke "vanlig" AmEx og ikke SAS-branded, men meg bekjent har ikke de norske hatt chip tidligere? Det kan jo bety at noe faktisk skjer.

En kollega av meg fikk nytt kort nå på mandag med chip. Han får dog ikke bruke chippen da terminalene tvinger han til å bruke stripe, så systemet i bankkant er nok ikke satt i gang.

Det er nok noe på gang; jeg har hatt Chip på mitt UK Amex i mange år og inntil i sommer hver gang blitt henvist til å bruke stripen ved bruk her i Norge, men nå virker det som denne løsningen er aktivisert de fleste steder.

Status
Not open for further replies.
Back