American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

4 bonusseter i C med SAS tror jeg du kan glemme. Jeg har forsøkt tilsvarende og det som er mulig er at jeg og ett av barna reiser på poeng og CT og at kona og det andre barnet flyr et annet *A-selskap til samme sted. En annen mulighet er at jo at du og et av barna reiser på monkeyclass.....

Sa opp mitt amex etter 1 år, pga mangel av bruks steder og chip. Ser nå at de har ny kampanje med 6000 poeng. Kan jeg som tidligere innehaver benytte meg av dette å få nye 6000 poeng?

Noen som vet dette helt sikkert?

Edit: Ett annet spørsmål. Jeg har Eurocard/mastercard. Kan man da også ha EB Mastercard?

Last edited:

vanskelig med 4 C class seats ja :-( Ille nok å finne to! Jeg har en CT tur nå til Tokyo og har også funnet 2 C-billetter for neste CT tur i Juli 2013 til USA. Barna blir da med på Monkey.. De får ev bruke poeng for oppgaredring eller OptionTown..

Men jeg tror ikke det er mange flighter du finner 4 bonusseter i C-class på nei...

Jeg har bestilt både Mastercard og Amex da jeg kommer til å reise en del i tiden fremover. Ser at det på begge kortene står "Eurobonus Basic" skrevet på kortene (noe som er riktig). Denne uka får jeg sølvstatus, og etter neste langflyging bikker jeg nok over gullgrensen. Sender kortselskapene ut nye kort når man endrer kategori, eller får man dette kun ved neste års utsendelse av nye kort?

Nye kort kommer etter et par uker, med riktig farge.

Sa opp mitt amex etter 1 år, pga mangel av bruks steder og chip. Ser nå at de har ny kampanje med 6000 poeng. Kan jeg som tidligere innehaver benytte meg av dette å få nye 6000 poeng?

Noen som vet dette helt sikkert?

Edit: Ett annet spørsmål. Jeg har Eurocard/mastercard. Kan man da også ha EB Mastercard?

SAS har EB mastercard ja: http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kombinertkort/

Når det gjelder San Francisco er ikke bonusbilletter lagt ut enda. Dette iflg SAS fordi ruten er ny og belegg/trafikk ikke er sikkert. Derfor er ikke bonusseter frigitt her, og "ingen" vet når dette vil skje heller..

Sendte selv en forespørsel til SAS CR, men har ikke fått svar på denne i det hele tatt. 5-6 uker siden det nå...

Så å benytte en CT i business class til en "eksotisk" destinasjon med SAS er IKKE enkelt..

Dette er da helt normalt for alle bonusprogram.....virker også som at han er like sjokkert som Siv Jensen på en dårlig dag at de holder igjen seter for betalende kunder:rolleyes:

Men det er ikke umulig å bruke den, men man må planlegge god tid i forveien, og reiser selv med CT i C i ORD om en uke

Når det gjelder San Francisco er ikke bonusbilletter lagt ut enda. Dette iflg SAS fordi ruten er ny og belegg/trafikk ikke er sikkert. Derfor er ikke bonusseter frigitt her, og "ingen" vet når dette vil skje heller..

Sendte selv en forespørsel til SAS CR, men har ikke fått svar på denne i det hele tatt. 5-6 uker siden det nå...

Så å benytte en CT i business class til en "eksotisk" destinasjon med SAS er IKKE enkelt..

Jepp, de gamle forsøkte å booke bonusseter til SFO neste sommer og fikk samme beskjed. Dog så løste de det enkelt og la inn noen tusener ekstra poeng og fikk til en kombiansjon av LH/UA i C OSL-SFO istedet

Jepp, de gamle forsøkte å booke bonusseter til SFO neste sommer og fikk samme beskjed. Dog så løste de det enkelt og la inn noen tusener ekstra poeng og fikk til en kombiansjon av LH/UA i C OSL-SFO istedet

Men da ikke med CT??

Står sikkert nevnt før her men opptjeningsperioden er det ifra 1/1-31/12 eller ett år ifra anskaffelse av kortet. Fikk det i juli og har brukt det for 60.000 men kommer nok ikke over 100k ut året

Står sikkert nevnt før her men opptjeningsperioden er det ifra 1/1-31/12 eller ett år ifra anskaffelse av kortet. Fikk det i juli og har brukt det for 60.000 men kommer nok ikke over 100k ut året

Følger kalenderåret

Men da ikke med CT??

Burde fått det med CT; All den tid det er en SAS destinasjon innenfor en tidsperiode hvor SAS også server destinasjonen. Med tilgjengelighet med *A partnere skal en kunne få ut CT. Gjorde selv dette OSL-BCN i høstferien med LH.

En kamerat av meg booket CT for et par dager siden til Tokyo i Business med avreise i november. Det viktigste med CT er å være fleksibel på destinasjon og tidspunkt. Hvis man låser seg fast i "New York i påsken"-tankegangen, tror jeg fremtiden vil by på mange skuffelser.

Burde fått det med CT; All den tid det er en SAS destinasjon innenfor en tidsperiode hvor SAS også server destinasjonen. Med tilgjengelighet med *A partnere skal en kunne få ut CT. Gjorde selv dette OSL-BCN i høstferien med LH.

Er dette ein etablert praksis/rettighet no? Eller må ein vere litt heldig med kven ein snakkar med? I så fall kan jo livet bli svært mykje enklare.

Er dette ein etablert praksis/rettighet no? Eller må ein vere litt heldig med kven ein snakkar med? I så fall kan jo livet bli svært mykje enklare.
Jeg har ennå til gode å bli nektet CT med *A partnere på forespørsel, og SAS' oversikt sammenfaller godt med KVS/ANA availability, så de holder heller ikke tilbake info.

Jeg har ennå til gode å bli nektet CT med *A partnere på forespørsel, og SAS' oversikt sammenfaller godt med KVS/ANA availability, så de holder heller ikke tilbake info.

Men er det da antall poeng i henhold til*A award chart som gjelder? Så man må legge litt på SK sine poeng?
SK T/R i C til USA 100K EB-poeng
*A partner T/R i C til USA 110K EB-poeng

Personlig vil jeg jo heller legge 10K på for å fly LX over dammen.....

Men er det da antall poeng i henhold til*A award chart som gjelder? Så man må legge litt på SK sine poeng?
SK T/R i C til USA 100K EB-poeng
*A partner T/R i C til USA 110K EB-poeng

Personlig vil jeg jo heller legge 10K på for å fly LX over dammen.....

Da gjelder selvsagt *A award betingelser som også betyr fuel surcharge og dermed en mye høyere pris enn med SK.

Ser av fakturaen jeg mottok pr. 6. okt at jeg har passert 100K i omsetning på platinumkortet mitt, venter dermed på brev med bekreftelse av CT. :) Trodde aldri jeg skulle klare det, ihvertfall ikke på under 8 måneder (fikk kortet ut i februar).

En kamerat av meg booket CT for et par dager siden til Tokyo i Business med avreise i november. Det viktigste med CT er å være fleksibel på destinasjon og tidspunkt. Hvis man låser seg fast i "New York i påsken"-tankegangen, tror jeg fremtiden vil by på mange skuffelser.

Reiste til NY i sommer inkl CT og det var rimelig greit å finne avgang med to ledige på business. Har sjekket samme for 2013, uten å ha funnet en eneste mulighet. Tydelig at de ikke legger fler enn en ut. Dessuten er det økt fra 90k til 100k. Samlet sett gjør dette CT/AMEX langt mindre attraktivt når tilgangen er såpass begrenset.

Status
Not open for further replies.
Back