American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

spørsmål angående reiseforsikring på kortet:
Står om jeg husker rett i vilkårene at 50% av reisen må ha vært betalt med kortet.
Har en Div.miles tur snart og skattene for turen er betalt med kortet men ikke miles.
Dekker da AMEX turen min?

Last edited:

Eg har co-branded AmericanExpress-kort, men har ikkje planer om å vidareføre dette når det går ut i januar (sidan eg ikkje får brukt det nok til CT). Men eg tenkte å bestille neste års påskeferie på kortet i løpet av neste mnd.

Gjeld reiseforsikringa framleis då? Eg tipper nok at svaret er negativt :)

Og sånn mtp å seie opp kortet. Må ein sende ein skriftleg oppsigelse, eller holder det å ringe/fylle ut eit skjema på nettet?

Tror det må gjøres skriftlig, men sikkert greit å ringe å fiske etter et tilbud for å beholde det.

+ Sannergaten skotøysmagasin tar AMEX

Samme erfaring her. Booket nettopp CT-tur for neste år Oslo-Bangkok med SAS ene veien og Thai Airways tilbake. Kostet 140 000 eurobonuspoeng. Eneste er at det koster noe mer med *A partnere (skatter og fueltillegg) så regningen kom på NOK 2300 per pers i business class.

Jeg har ennå til gode å bli nektet CT med *A partnere på forespørsel, og SAS' oversikt sammenfaller godt med KVS/ANA availability, så de holder heller ikke tilbake info.

Takker og bukker for den med andre *A-selskaper. Men i brevet fra Amex står det "Gjelder for reiser MED SAS fra Skandinavia til SAS-destinasjoner...".

Booket nettopp OSL-LHR (SK) og LHR-ORD (UA) og ORD-ARN-OSL (SK) i slutten av april for kona og meg. Det gikk greit bortsett fra at den hyggelige damen ikke fikk trukket poeng fra min konto, men hun fikk booket billettene og ordnet seter til oss. Poeng og avgifter skulle ordnes på mandag.

Takker og bukker for den med andre *A-selskaper. Men i brevet fra Amex står det "Gjelder for reiser MED SAS fra Skandinavia til SAS-.

Slett det der fra psten din umiddelbart.;)

Tror kanskje ordlyden i brevet er endret?

Sorry for den. Men det var uansett ikke noe spørsmål knyttet til bruk av UA på en av flightene og dette gjør hele CT-konseptet mye mer attraktivt. NOK 2368 pr. pers og 110K poeng er helt greit for to C-billetter.

Så det du sier er at det gikk helt fint å bestille reisen hvor en av flightene er UA selv om du benyttet deg av CT? Isåfall veldig interessant!

Ja, men jeg tenkte ikke på denne muligheten før jeg så postene til The Viking og FlyingHigh. Var inne på å droppe CT-billetten min siden jeg måtte finne noe før 10. mai 2013 og jeg ikke fant en enste langtur i C med to ledige bonusseter på SAS. Nå flyr vi via LHR, men jeg fant også flere alternativer via FRA med LH, og SK OSL-FRA.

Det gjør jo hele ordningen med CT vanvittig mye mer interessant :) Takker for informasjon!

Gjelder mastercard:

Bruk den første helgen i desember til shopping. Fra og med 30. november til og med 2. desember får du nemlig triple Ekstrapoeng på alt*. Det betyr at hver hundrelapp du handler for med ditt SAS EuroBonus World MasterCard, gir deg 30 Ekstrapoeng. Og det gjelder både i butikker og på nettet**. Så vær trippelsmart, og pass på å kjøpe julegavene dine denne helgen.

Da fikk jeg min Companion Ticket i posten.. Hadde vel oppnådd 100K innen den 30.09.12 og fikk den tilsendt rett etter neste regning den 30.10.12, altså 1 mnd + 5/6 dager..

Samme her. Sendt meg 1.11 basert på fakturaen for oktober.

T/R Beijing i C bestilt i morges :)

PS! CT kan brukes fra den er sendt fra Amex. Dvs at du kan bestille et par dager før du får den (ring Amex og spør om den er sendt). Nyttig hvis du ser de siste billettene ledig.

Noen som vet om man får brukt CT på enkeltreiser med SK?

Jeg får liksom aldri brukt opp mine og hadde tenkt å ta med noen kompiser på dagstur til London før jul. Så har man planlagt SK vs BA shoot-out i biz.

Må være t/r.

Takker. Da blir det CT nr 2 som går ut på tid. :) Det er forøvrig bare min feil. Klandrer ikke SAS for det. Det er en knall "perk" om man har tid til å bruke det.

Kan du ikke bare en booke t/r og kun bruke utreisen?

Missing Points for October??

Ser at AmEx poengene fra Oktober ikke har kommet på EB kontoen enda.. Vanligvis er disse på konto den 5. eller 6. den påfølgende mnd. Nå er det den 15.

Så jeg ville forventet at AmEx poengene opptjent i Oktober ville vært på konto den 5/6. November... Det er de ikke...

Er det noe på gang her ???

Last edited:

Missing Points for October??

Ser at AmEx poengene fra Oktober ikke har kommet på EB kontoen enda.. Vanligvis er disse på konto den 5. eller 6. den påfølgende mnd. Nå er det den 15. Er det noe på gang her ???

De har kommet på min konto, dato 5.oktober
Det samme har 2500 poeng fra Fjordkraft. Om jeg får brukt poengene blir en helt annen sak, og saldoen på trumf skal ikke veksles i bonuspoeng på en stund.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back