American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Har vært inne på denne flere ganger nå den første måneden som Amex-bruker. Har ikke savnet veldig mye der egentlig. Nå kom første fakturaen som også la seg i arkivet der så vet ikke helt hva mer jeg skulle ønsket meg i en slik løsning.
Har også brukt den mye og savner heller ikke så mye...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Jeg savner spesifisert valutakurs som ble benyttet på en transaksjon, slik at man slipper å måtte regne manuelt (absurd at dette mangler på et kort hvor målgruppen er reisende, burde være en smal sak å få til).
Samt beløp som er reservert på kortet. Begge disse tingene finnes i DNBs "vanlige" nettbank.

For å nevne noe...

Sheraton i Chicago har trukket meg et par hundre dollar mer enn de skulle (som fremgår av kvitteringen fra da jeg sjekket ut) pga. at de ikke fikk med seg at jeg skulle overnatte en natt mindre enn min opprinnelig bestilling (dette ble oppgitt ved innsjekk og fikk muntlig bekreftelse).

Tidligere har Amex hjulpet meg med slike situasjoner, nå sier de bare at jeg må ta det med hotellet, som nekter for at jeg sa ifra ved innsjekk. Har Amex sluttet å ta ansvar for slikt eller har de aldri gjort det og jeg vært heldig ved tidligere episoder?

Har vært inne på denne flere ganger nå den første måneden som Amex-bruker. Har ikke savnet veldig mye der egentlig. Nå kom første fakturaen som også la seg i arkivet der så vet ikke helt hva mer jeg skulle ønsket meg i en slik løsning.

@Erlingni nevner noen av tingene som burde vært i den nettbanken.
Andre ting:
- Utrolig treg
- Veldig langt etterslep fra transaksjoner gjøres til de dukker opp i nettbanken.
++

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Har nettopp bestilt CT via amexkortet mitt, reiser desember 2018. Ønsker imidlertid å gå over til MasterCard. Vil det være dumt å si opp AmEx før jeg har brukt min CT??

Noen som vet om det vil være dumt av meg å si opp AmEx nå selv om jeg skal reise på en companionticket i desember??

Noen som vet om det vil være dumt av meg å si opp AmEx nå selv om jeg skal reise på en companionticket i desember??
Ville ikke sagt opp kortet du har - reserver deg heller mot å få det nye kortet. Da kan du bruke nåværende kort ut januar, og CT du har opptjent vil være gyldig som normalt.

Tror jeg hat to CT til gode, men stort sett har det blitt dyrt ueansett (f.eks. kona og jeg på CT og poeng og barna/ungdommen betalt i C). Med de nye betingelsene er det vel ikke noen grunn til ikke å skippe hele greia? Eller?

Har vært borti begge, DnB er absolutt verste imo.
Til gjengjeld har Danske Bank en god app med en enda bedre under utvikling, så er ikke mange ganger i løpet av et år jeg trenger bruke nettbanken

Noen som har fått noe mer info vedrørende Amex? Er det sånn 31/10 er cut-off, så jeg har frem til da til å si opp kortet hvis jeg ikke vil betale årsavgift for det nye kortet?

Noen som har fått noe mer info vedrørende Amex? Er det sånn 31/10 er cut-off, så jeg har frem til da til å si opp kortet hvis jeg ikke vil betale årsavgift for det nye kortet?
31/10 er cut-off, ja:
https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/nye-amex-kort/praktisk-informasjon.html
"Hva gjør jeg hvis jeg ikke vil motta et nytt kort?
Hvis du ikke vil ha et nytt kort fra American Express må du gi beskjed om dette via telefon 23 02 10 48 innen 31.10.2018."

Men de tre første månedene er jo gratis med de nye kortene, så jeg vil tro at du har ytterligere tre måneder på deg for å unngå årsavgift på de.

Da ble beslutningen tatt her, så da blir det å droppe Amex fremover. Mail sendt til kundeservice at jeg ikke ønsker nytt kort

Status
Not open for further replies.
Back